ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی معاون وزارت صمت بیان داشت:

ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی

جعفر سرقینی، ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی را در سال قبل بیست و دو میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر: 980321011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ - ۲:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جعفر سرقینی، ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی را در سال قبل بیست و دو میلیارد تومان عنوان کرد.

ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی

ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی

ارزش بیست و دو میلیارد تومانی  تولیدات صنایع معدنی/ ظرفیت دویست و هفت میلیون تنی

وی در اجلاس سالانه نظام مهندسی معادن ایران در محمودآباد با عنوان این که باید از فرصت تاریخی در بخش معدن استفاده کرد و گفت: معدن میتواند جایگزین نفت گردد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تحریمها فرصت تاریخی برای بخش معدن ایجاد کرده است و در یک سال گذشته، صنایع معدنی نه با کمبود روبرو شده و نه گرانی مضاعف داشته است و سال قبل ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی بیست و دو میلیارد تومان بوده است.

سرقینی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی در کنترل بازار و تحریمها موفق بوده است و مواد معدنی افزایش قیمت غیرمتعارف نداشته است.

ارزش بیست و دو میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی

وی با عنوان این که در زنجیره فولاد دویست و هفت میلیون تن ظرفیت تولید داریم، تصریح کرد: از صد و بیست میلیون تن ظرفیت به دویست و هفت میلیون تن رسیدیم و بیشتر این ظرفیتها در دولت تدبیر ایجاد شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی را امری مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: امروز هفتاد درصد ظرفیت حمل ریلی مربوط به بخش معدن است و در سال ۱۴۰۴ حدود صد و یک میلیون تن بار معدنی از طریق ریلی جابجا خواهد شد.

سرقینی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر سی و پنج درصد ظرفیت فولاد در کشور محقق شده است و باید در نقشه راه تدوین شده به بخش معدن توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۸
802 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0