فعالیت بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمانقوانین مخل سازمان نظام مهندسی، مانع توسعه بخش مسکن ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

فعالیت بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: بیش از بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان فعال است که ضرورت توجه ویژه به این صنعت را می ‌رساند.

کد خبر: 191009012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸ - ۴:۳۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: بیش از بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان فعال است که ضرورت توجه ویژه به این صنعت را می ‌رساند.

فعالیت بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمانقوانین مخل سازمان نظام مهندسی، مانع توسعه بخش مسکن

فعالیت بیست درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان

بیست درصد اشتغال کشور در صنعت  ساختمان فعال است

سید کاظم مجابی شامگاه گذشته در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین المللی قزوین برگزار گردید، تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر صنعت ساختمان در کشور و استان قزوین در وضعیت رکود بسر می ‌برد ولی در شرایط تحریم این صنعت توانسته بیش از بیست درصد از اشتغال کشور را عهده دار باشد.

مجابی ادامه داد: نقش صنعت ساختمان در کاهش و افزایش نرخ بیکاری در کشور تاثیرگذار بوده است و قطعا کیفی سازی خدمات ساختمان و فعالیت در این صنعت می‌ تواند منجر به وقوع اتفاقات خوبی در این حوزه گردد.

وی افزود: از طرف دیگر سرمایه در گردش در این صنعت با بسیاری از صنایع کشور برابری می‌ کند ولی با وجود این حجم از گستردگی و فراگیری فعالین این صنعت آن‌ طور که شایسته است نتوانسته‌ایم به آن بپردازیم و امروز متاسفانه شاهد هستیم ساختمان‌ های ایران از کیفیت کافی برخوردار نیستند و کاهش عمر مفید ساختمان در کشور شاهدی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: همین مسئله ضرورت نگاه و رویکرد تخصصی به صنعت ساختمان را می ‎رساند و برپایی این نمایشگاه در تلاش است تا با گردهم آوری مسئولین و فعالین این عرصه فرصتی برای توجه ویژه به این صنعت را فراهم کن.

رییس سازمان استان یاد آور شد: کیفیت ساختمان ارتباط مستقیم با سلامت و ایمنی شهروندان دارد و مردم باید در این حوزه از فعالین این صنعت مطالبه‌گری داشته باشند.

وی گفت: مردم باید با حقوق خود در حوزه ساختمان آشنا شوند تا بدانند که در موقع خرید حق دارند ایمنی و ایمن‌سازی را از سازنده مطالبه کنند در حالی که امروز کیفیت ساختمان در موقع خرید ارزش تلقی نمی‌گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خاطرنشان کرد: امنیت مردم در مواقع بروز حوادث تا حد زیادی وابسته به کیفیت ساختمان‌هاست و همین مسئله ضرورت توجه جدی به این حوزه را می ‌رساند که با افزایش آگاهی عمومی و اطلاع رسانی به مردم در مورد استفاده از مصالح استاندارد و مطالبه‌گری از فعالین این صنعت امکان پذیر خواهد شد.

مجابی گفت: نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در فرآیند ساخت واحدها در استان نظارت جدی را اعمال داشته است ولی تامین مصالح استاندارد از وظایف سازندگان و مطالبه‌ بهره‌برداران است و تلاش ما افزایش آگاهی در این بخش و احساس نیاز در بین شهروندان در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۸
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0