دوازده درصد مساحت تهران روی گسل ریاست بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

دوازده درصد مساحت تهران روی گسل

ریاست بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به این که طول گسل‌ های شهر تهران ۸۸.۵ کیلومتر است مشخصات، نام و ویژگی ‌های گسل ‌ها را در 3 سطح اصلی، متوسط و فرعی تشریح کرد.

کد خبر: 971128010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ - ۴:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به این که طول گسل‌ های شهر تهران ۸۸.۵ کیلومتر است مشخصات، نام و ویژگی ‌های گسل ‌ها را در ۳ سطح اصلی، متوسط و فرعی تشریح کرد.

 دوازده درصد مساحت تهران روی گسل

دوازده درصد مساحت تهران روی گسل

بیش از دوازده درصد مساحت تهران  روی گسل زلزله قرار دارد

علی بیت اللهی، ریاست بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به تشریح نام گسل ‌ها و جانمایی آن ها در کلانشهر تهرن پرداخت.
وی با اشاره به این که طول گسل‌ ها در تهران ۸۸.۵ کیلومتر بوده و مساحت این شهر هفتصد و سی کیلومتر است، بیان کرد: تاکنون بیست و سه گسل در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است که در مناطق بیست و دو گانه پخش هستند.

به گفته وی، گسلهای اصلی تهران به نامهای گسل نیاوران به طول چهارده کیلومتر در مناطق یک و دو، گسل لویزان به طول بیست و پنج کیلومتر در مناطق یک، سه و چهار، گسل شمال ری به طول پانزده کیلومتر در مناطق پانزده، نوزده و بیست، و گسل جنوب ری به طول بیست و هشت کیلومتر در منطقه بیست واقع شده‌اند.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد:

گسل ‌های متوسط شهر تهران نیز به نامهای تلویزیون به طول ۳.۳ کیلومتر در مناطق سه، شش و هفت، گسل ونک پارک به طول ۴.۵ کیلومتر در مناطق سه و شش، گسل داوودیه به طول ۶.۴ کیلومتر در مناطق دو و سه هستند.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیان مشخصات، نام و مساحت دیگر گسل ‌های متوسط تهران، اظهار داشت: گسل جنت آباد شمالی به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه پنج، گسل باغ فیض به طول ۳.۸۵ کیلومتر در منطقه دو، گسل فرحزاد به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه دو، گسل عباس‌آباد به طول ۲.۷۵ کیلومتر در منطقه سه و شش، گسل نارمک به طول ۲.۶۵ کیلومتر در منطقه چهار، گسل چیتگر به طول ۵.۳۵ کیلومتر در منطقه بیست و دو، گسل طرشت به طول ۶.۵ کیلومتر در مناطق دو و پنج و گسل بلوار کاج به طول ۳.۲۵ کیلومتر در منطقه بیست و دو قرار دارند.

دوازده درصد مساحت تهران روی گسل

وی، تعداد گسل‌ های فرعی شهر تهران را ۸ گسل ذکر کرد و گفت: گسل تخت طاووس به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه هفت، گسل ولنجک به طول ۱ کیلومتر در منطقه ۱، گسل اوین به طول ۱.۶۵ کیلومتر در منطقه دو، گسل دانشگاه شهیدبهشتی به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه ۱، گسل شهرک بوعلی به طول ۱.۴ کیلومتر در منطقه دو، گسل انقلاب به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه سه و گسل تنباکویی به طول ۱.۹ کیلومتر در منطقه پانزده قرار دارند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۷
947 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0