تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی

تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی

تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی ، 7 هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اعم از اعضای فاقد پروانه و افراد دارای پروانه مشمول دریافت این خدمات رفاهی هستند

کد خبر: 020609016 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ شهریور ۰۲ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی ، ۷ هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اعم از اعضای فاقد پروانه و افراد دارای پروانه مشمول دریافت این خدمات رفاهی هستند

تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی

تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی
مسئول واحد رفاه و پشتیبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: تلاش برای ارائه خدمات کیفی و متنوع در حوزه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی
واحد رفاه و پشتیبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در بخش های فرهنگی، ورزشی و رفاهی در حال ارائه خدمات به اعضای سازمان است.این خدمات به تفکیک در حوزه فرهنگی شامل برگزاری کلاسهای اوقات فراغت برای فرزندان، برنامه نویسی و نقاشی، دوره های نقاشی مرتبط با صنعت ساختمان، فراهم کردن فرصت حضور اعضا وخانواده هایشان در برنامه های فرهنگی شهر است.
در حوزه ورزشی نیز برگزاری کلاسهای ورزشی ویژه مهندسان و فرزندان آنها در قالب تیم های ورزشی، باشگاه های ورزشی و حتی همایش های ورزشی در دستور کار است.
خدمات رفاهی سازمان نظام مهندسی به هفت هزار عضو سازمان اما دایره بسیار گسترده ای از برخورداری از انواع بیمه ها تا فراهم کردن فرصت استفاده از خدمات رفاهی در سایر استان های کشور را شامل می گردد.
در ادامه گفتگوی پیام نظام با «احسان جاوید» مسئول واحد رفاه و پشتیبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را در مورد کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مهندسان استان با هم می خوانیم.
 هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از ارتقای کمی و کیفی خدمات رفاهی را تشریح بفرمایید.
در طول تحول علم مدیریت و شاخه مدیریت منابع انسانی، انواع و اقسام تمهیدات برای تضمین کیفیت کار نیروی انسانی تدوین شده است اما نقش خدمات رفاهی کارکنان در جذب و نگهداشت منابع انسانی کارآمد در دنیای رقابت شرکت‌ها، نهادها و سازمان های امروزی، مقوله‌ای استراتژیک‌ و مهمتر نسبت به سایر تمهیدات شناخته می‌شود.
با خدمات رفاهی و بکارگیری انواع روش‌ها و طرح‌های انگیزشی برای کارکنان سعی می شود ضمن جذاب کردن محیط کاری، احساس خوب و مثبتی برای کارکنان سازمان‌ها ایجاد شود. فراهم کرد. امکانات و خدمات رفاهی، خارج از تعهدات پرداختی معمول سازمان‌ها به عنوان یکی از روش‌های رایج در پاسخگویی به نیازهای متنوع کارکنان و انگیزه‌بخشی به آنهاست که عملکردشان را به طور فرآیندی بهبود خواهد داد.
این خدمات در چند دسته به مهندسان استان ارائه می شود؟
۷ هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان اعم از اعضای فاقد پروانه و افراد دارای پروانه مشمول دریافت این خدمات رفاهی هستند. این خدمات در ۳ دسته خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی دسته بندی شده است.
شرکت در برنامه های فرهنگی، برگزاری کلاس های آموزشی فرهنگی و برگزاری رویدادهای فرهنگی بخشی از فعالیت های تعریف شده در حوزه خدمات فرهنگی است.
در حوزه ورزشی برگزاری دوره های ورزشی، شناسایی استعدادهای ورزشی برای ارائه خدمات تخصصی و همچنین برگزاری همایش های ورزشی از جمله همایش های پیاده روی دنبال شده است.
اما در حوزه رفاهی خدمات بیمه ای بیش از هر چیز مورد توجه مهندسان جامعه هدف سازمان نظام مهندسی است.
 درباره خدمات حوزه رفاهی بیشتر توضیح دهید.
دیدگاه هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد ارتقای جایگاه مهندسان با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت است که بخش قابل توجهی از آن در حوزه خدمات رفاهی عرضه می شود.
یکی از خدمات مورد توجه مهندسان در این حوزه خدمات بیمه ای است. به طور مثال مهندسان عضو سازمان تاکنون در حوزه خدمات بیمه مکمل مسئولیت دغدغه داشتند چرا که سقف مشخصی برای آن تعریف شده بود که با رویکرد هیات مدیره جدید این سقف برداشته و بخش قابل توجهی از دغدغه مهندسان هم رفع شد.
سایر خدمات رفاهی که به مهندسان ارائه می شود، چیست؟
بعد از بیمه فراهم کردن فرصت تفریح و فراغت برای مهندسان مورد توجه قرار گرفته که به انعقاد قرارداد با واحدهای خدمات رفاهی از جمله هتل ها و هتل ویلاها منجر شده است که بخش قابل توجهی از هزینه بهره برداری از این واحدها که در نوع خود بهترین هستند از سوی سازمان پرداخت می شود.
یکی دیگر از خدمات حوزه رفاهی فراهم کردن فرصت حضور مهندسان در نمایشگاه های داخلی و خارجی است. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یارانه قابل توجهی را برای شرکت مهندسان در این تورها برای ارتقای سطح دانش و فناوری آنها در نظر گرفته و پرداخت می کند.
با توجه به متفاوت بودن نحوه همکاری مهندسان با سازمان نظام مهندسی ساختمان و همچنین فعال یا غیرفعال بودن مهندسان در حوزه عملکرد خود آیا سطح بندی در ارائه خدمات صورت گرفته است؟
در حال حاضر همه خدمات به صورت یکسان به مهندسان دارای پروانه و فاقد پروانه و حتی فعال و غیرفعال ارائه می شود اما در نظر است که در آینده این خدمات به صورت اولویت بندی در اختیار اعضای فعال ودارای پروانه قرار گیرد و در صورت بودن ظرفیت، اعضای دیگر هم از این خدمات بهره مند شوند.

رویکرد هیات مدیره جدید نسبت به ارتقای کمی و کیفی خدمات رفاهی را بیان کنید.
افزایش بودجه در حوزه خدمات رفاهی خود معرف رویکرد هیات مدیره است. اما آنچه بیش از این مورد توجه قرار گرفته است رعایت شان و منزلت مهندسان در بهره مندی از این خدمات است از این رو خدمات با بهترین کیفیت در اختیار آنها قرار گرفته است و سهم سازمان در ارائه این خدمات نسبت به هزینه واقعی با هزینه ای که از اعضا دریافت می شود، بسیار بیشتر است.
لطفا گزیده ای از خدمات بیمه ای که سال گذشته به مهندسان ارائه شده است را بیان کنید.
بازنگري در مفاد بيمه‌ها، تنظيم قرارداد بيمه مكمل مسئوليت مهندسي و بيمه مسئوليت مدني سه ساختمان تحت تملک، برگزاري مناقصه بيمه‌ها و واگذاري همه بيمه‌ها به يك شركت بيمه‌اي تحت برگزاري مناقصه، حضور نماينده بيمه، هفته‌اي دو روز در سازمان جهت دريافت موارد درمان و پزشكي و مشاوره به اعضاء، ثبت نام بيمه تامين اجتماعي ويژه تمامي اعضاء سازمان اعم از پروانه‌دار و بدون پروانه، ثبت نام بيمه مسئوليت مهندسين، مذاكره جهت حضور دائم شركت بيمه در ميز خدمت و ارائه خدمات، ثبت نام بيمه تكميل درمان مهندسين و پرسنل استان، ثبت نام بيمه مسئوليت مدني مهندسين و مجريان ذيصلاح ، انجام اقدامات مربوط به اخذ بيمه نامه آتش سوزي و آسانسور سه ساختمان مركزي، مشهد و سيدگلسرخ از جمله این خدمات است.
از دیگر خدمات می توان به انجام اقدامات مربوط به اخذ بيمه نامه سرقت سه ساختمان مركزي، مشهد و سيدگلسرخ، انجام اقدامات مربوط به اخذ بيمه نامه‌هاي آتش سوزي و سرقت در ساختمان‌هاي دفاتر نمايندگي شهرستان‌ها براي اولين بار، تهيه بيمه نامه مسئوليت مدني در مقابل اشخاص ثالث، تهيه بيمه نامه مسئوليت مدني كارفرما در قبال كاركنان ويژه فعاليت هاي صنعتي، خدماتي و بازرگاني، تهيه بيمه نامه مسئوليت مدني هيئت مديره در قبال اشخاص ثالث، عقد تفاهم نامه فروش بيمه ‌هاي آتش سوزي منازل مسكوني با ۷۰ درصد تخفيف، عقد تفاهم نامه فروش بيمه‌ بدنه اتومبيل با تخفيف ۷۰ درصد تخفیف، عقد تفاهم نامه فروش بيمه‌هاي مسئوليت مدني كارفرما در قبال كاركنان ساختماني و اشخاص ثالث با تخفيف۶۰ درصدی اشاره کرد.
در حوزه رفاهی مذاكره با بانك‌ها و معرفي اعضاء جهت اخذ تسهيلات در بانك هاي مهر‌ايران، رسالت، صادرات، ملت، تجارت و غيره به اعضاء سازمان با توجه صورت گرفته است.
حمایت از مهندسان برای شرکت در تورهای تفریحی و تخصصی نیز بخشی از خدمات رفاهی سازمان است. برگزاري تور نمايشگاهي كيش باتوجه به برگزاري نمايشگاه صنعت ساختمان، برگزاري تورهاي تفريحي شامل تور یک روزه طبس، بهشت گمشده، اردیبهشت شیراز، شهرکرد و دبی از این دست خدمات است.
امیدواریم با ارائه این خدمات به مهندسان شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات آنها به مردم در راستای پیشبرد اهداف سازمان در راستای ساخت و سازهای ایمن و استاندارد باشیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ شهریور ۰۲
272 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0