اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه احمد علی موهبتی _ استاندار سیستان و بلوچستان

اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه

احمد علی موهبتی _ استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه صمیمی با ریاست و اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی استان، بیان کرد: هیچ کاری امروزه بدون مهندسی پیش نمی‌ رود لیکن آن چه بسیار ضروری و لازم است اعتماد به مهندسی کشور است که باید با فرهنگ سازی و ایجاد امنیت شهری در بین مردم بوجود آوریم.

کد خبر: 971016016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ دی ۹۷ - ۹:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،احمد علی موهبتی _ استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه صمیمی با ریاست و اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی استان، بیان کرد: هیچ کاری امروزه بدون مهندسی پیش نمی‌ رود لیکن آن چه بسیار ضروری و لازم است اعتماد به مهندسی کشور است که باید با فرهنگ سازی و ایجاد امنیت شهری در بین مردم بوجود آوریم.

اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه

اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه

اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه باید ایجاد گردد

موهبتی یکی از بزرگ ترین آفتهای حوزه نظام مهندسی را امضا فروشی و تایید طرح قبل از بازدید ذکر کرد و گفت: برخی از مهندسین با اخذ مبلغی امضای خود را به فروش می‌ گذارند و بدون بازدید طرح, آن را تایید میکنند که این مهم تبعات خیلی بدی در حوزه ساخت و ساز و نظام مهندسی بدنبال دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان فرهنگ‌سازی را یک اصل مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: در هر زمینه‌ای اگر فرهنگ استفاده از آن وجود نداشته باشد هر هزینه ای هم که انجام دهیم هدر دادن سرمایه و اتلاف وقت خواهد بود زیرا تا فرهنگ رشد پیدا نکند به توسعه و پیشرفت نخواهیم رسید.
وی اظهار داشه: ایمن سازی در مقابل زلزله و ساخت و ساز اصولی از مباحث خیلی مهم دیگر در حوزه نظام مهندسی است و از آن جایی که یک سوم درآمد اکثر مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌ شود پس مستحق بهترین امکانات در ساخت و ساز هستند که ایمن سازی مهم ترین آن است.
وی خاطر نشان کرد: طراحی شهری و معماری صحیح می‌تواند در جامعه شهری بسیار اثرگذار باشد بطوری که در فرهنگ یک اجتماع نیز تاثیر میگذارد و سبب ایجاد اعتماد میشود، لذا باید به مبحث فرهنگ‌سازی در حوزه نظام مهندسی کمک کنیم و ضمن انجام یک کار مهندسی، فرهنگ سازی را نیز رواج دهیم.
وی گفت؛ یکی از مهم ‌ترین وظایف دیگر حوزه نظام مهندسی را فکر و ایده ناب با رعایت اصول فنی و مهندسی بیان کرد و افزود: ایجاد اتاق فکر در نظام مهندسی برای ارائه بهترین ایده ها و طرحها یکی از عوامل پیشرفت در این حوزه است و علی رغم چالشهایی که در حوزه مهندسی وجود دارد می‌ توان با همفکری و هم اندیشی صاحبان تجربه، منظر شهری را تغییر دهیم و برای آن جذابیت ایجاد کنیم.

اعتماد به مهندسی کشور در همه آحاد جامعه

این مقام مسئول در این جلسه صمیمی افزود: منافع بلندمدت را فدای منافع کوتاه‌مدت نکنیم و از منافع کوتاه‌مدت برای دسترسی به منافع درازمدت اغماض کنیم.
موهبتی یاد آور شد: اگرچه اقلیم استان خیلی سخت و خشن است ولی نیروهای انسانی پخته و با تجربه ای را تربیت کرده که در هر جایگاهی که بوده اند موفق عمل کرده اند.
وی ضمن اشاره به پروژه گازرسانی در استان و ضرورت بکار گیری شاخصهای نظام مهندسی در گازرسانی منازل گفت: بسیاری از منازل استان با شاخصهای نظام مهندسی گازکشی نشده اند و باید چارچوبی بدین منظور در نظر گرفته شود که ضمن رعایت اصول مهندسی از این بن بست نیز عبور کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اشکالات بزرگ در حوزه شهرسازی استان واگذاری زمین توسط دولت بوده و این شرایط, منظر شهری را با چالش مواجه کرده است بطوری که قلب مرکز استان که خیابان دانشگاه است نسبت به سالهای قبل پیشرفت چندانی نداشته است.
وی در خاتمه به طرح جامع شهری زاهدان اشاره نمود و افزود: با حضور صاحبان فکر و اندیشه بویژه نظام مهندسی باید طرح جامع شهر زاهدان اصلاح گردد و با نگاه استراتژیکی آینده را فدای امروز نکنیم و با کمک هم جهشی در استان ایجاد کنیم تا بلکه بتوانیم آینده روشنی را برای مردمان استان رقم بزنیم.

منبع: وزارت کشور

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۷
670 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0