اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی کمال دویده

اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

جلسه هیات مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با مدیران و پرسنل سازمان برگزار گردید.

کد خبر: 970821014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ آبان ۹۷ - ۵:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه هیات مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با مدیران و پرسنل سازمان برگزار گردید.

اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

اعتماد، شاخص مهم در  سیستم سازمانی

کمال دویده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این نشست گفت: در کنار هر مدیر موفقی، کارمندان تلاشگر و زحمتکشی وجود دارد که سازمان را هدایت و به سمت پیشرفت سوق میدهند.
دویده، به ویژگیهای یک کارمند موفق اشاره کرد و افزود: بسیاری از شما پرسنل سالها است که با وجود اختلاف سلیقه ها در هیات مدیره های ادوار همچنان در این سازمان مشغول بکار هستید که این نشان از هوش و تلاش شما دارد امیدوارم در این دوره هم روحیه کاری خود را حفظ کنید و این روحیه در جایی که کار سخت تر می گردد خود را بهتر نشان میدهد.
وی با عنوان این که در سیستم سازمانی، اعتماد شاخص مهمی است، ادامه داد: معمولا در سیستمهای مدیریتی به نیروهایی ارزش بیش تری میدهند که قابل اعتماد تر هستند و به افرادی که بشود بیش تر اعتماد کرد حتما در ارزشیابی ها نمره بهتری تعلق میگیرد.
دویده، با اشاره به این که در این دوره همیشه با نگرش مثبت در امورات محوله کار را جلو ببرید، افزود: خودشکوفایی از خود نشان دهید یعنی از شما ابتکار عمل میخواهیم و نیرویی که ابتکار عمل دارد اعتماد به نفس بیش تری دارد.
وی در ادامه به اهمیت کار تیمی اشاره کرد و گفت: به کار تیمی اهمیت بدهید زیرا سازمانهایی موفق تر هستند که کار تیمی را مدنظر دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با عنوان این که یک شاخص خیلی مهم، انعطاف پذیری است، تصریح کرد: ممکن است هیات مدیره تصمیم بر تغییر محل کار و وظیفه شغلی یک نیرو داشته باشد و در نهایت پس از مذاکره با نیرو، این انتظار میرود که بتواند خود را با کار جدید وفق دهد و پیشرفت سازمان و سازگاری با وظیفه جدید را مد نظر خود قرار دهد.

اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای یک نظامنامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی است که در این نظامنامه شرح وظایف تقسیم شده است که بخشی بعهده هیات مدیره و بخشی به نام “تکالیف عمومی” بعهده کارمندان سازمان است.
دویده خاطر نشان کرد: بطور خاص از پرسنل میخواهیم که این نظامنامه را رعایت کنند، اگر میخواهیم سازمانی باشیم که در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید با نظامنامه ها منطبق باشیم و سازمانهایی که سریع تر خود را با نظامنامه ها منطبق کنند، موفق تر هستند.
دویده گفت: در این نظامنامه آمده است که کارکنان باید وظایف خود را با نهایت دقت و جدیت انجام دهند که امیدوارم شما این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: از زمانی که وزیر قبلی، بخشنامه هایی را در رابطه با رعایت عدم تعارض منافع مطرح کرده بودند، پرسنلی که دارای پروانه اشتغال هستند باید بطور خاص این پروانه را واگذار کنند و هیچ گونه استفاده از آن نکنند.
دویده با عنوان این که کارکنان موظف به رعایت مقررات، دستورالعملها و ضوابطی هستند که در سازمان به آنها داده میشود، افزود: در این دوره یک نظام ارزشیابی باید گرداوری و مواردی که بعنوان شاخص های نظام نامه ارزشیابی مد نظر قرار دارند مبنای ارزش گذاری برای پرسنل گردد.
دویده گفت: یکی از مواردی که همیشه در سازمان مشکل ساز بوده، این است که به سرعت اطلاعات سازمان افشا می گردد خبرهای بسیاری از سازمان خارج شده که به چارچوب آن صدمه زده است و در نظامنامه شورای مرکزی آمده است: “کارکنان سازمان موظف هستند از افشای اطلاعات سازمان بدون مجوز مقام مافوق خودداری کنند.”
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با تاکید بر این که ما میخواهیم یک محیط امن و آرام داشته باشیم، خاطر نشان کرد: کارکنان باید با یک دیگر و ارباب رجوع، حسن سلوک و اخلاق داشته باشند و در این قسمت ما مشکلی نداریم و همه ی همکاران مودب و با اخلاق هستند.
وی افزود: چه در داخل و چه خارج سازمان باید شئون اخلاق سازمانی رعایت گردد.

دویده، به موارد دیگری مانند رعایت نظم و انضباط، جلوگیری از رفتارها و گفتارهای غیر ضروری و نشست های غیر مفید در محل کار، تشکیل کمیته پیشنهادات ارائه پیشنهادات مفید و سازنده و مستند سازی و بایگانی دقیق مدارک اشاره کرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۷
760 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0