استان خراسان رضوی:

سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی: دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی و صکوک اجاره در حوزه طرح های عمرانی برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با روشهای اجرایی اسناد خزانه اسلامی و صکوک اجاره در حوزه طرح های عمرانی در سازمان برنامه و بودجه استان خراسان رضوی با شركت 250 نفر از مهندسين و پيمانكاران رشته‌هاي ساختماني در تالار اين سازمان برگزار شد.

کد خبر: 3802 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۹۵ - ۳:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،دوره  آموزشی آشنایی با روشهای اجرایی اسناد خزانه اسلامی و صکوک اجاره در حوزه طرح های عمرانی در سازمان برنامه و بودجه استان خراسان رضوی با شركت ۲۵۰ نفر از مهندسين و پيمانكاران رشته‌هاي ساختماني در تالار اين سازمان برگزار شد.دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی

دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی

دوره آموزشی

دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی

برنامه و بودجه خراسان رضوی، در این دوره  آموزشی که همزمان با هفته وحدت و با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارائی ، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان ، معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارائی و رئیس خزانه معین استان ، رئیس انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی خراسان رضوی برگزارگردید ، به مصوبات ، آئین نامه ها و بخشنامه های جدید و چگونگی پرداخت مطالبات در قالب اسناد یاد شده پرداخته شد.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در این دوره  آموزشی در جمع مسولان، مشاوران پیمانکاران و سایر اعضای حاضر در نشست با اشاره به اهمیت موضوع تدارک پروژه ، وروش های تامین مالی گفت : با توجه به اینکه در سال گذشته شرایط تامین مالی پروژه ها با تصمیمات جدیدی  مواجه بوده است ، برگزاری دوره  آموزشی روش استفاده از اسناد خزانه و صکوک اجاره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در دستورکار این سازمان قرارگرفته است           .
دكتر شهیدی درادامه افزود : مدیریت طرح در برنامه یک ساله از جمله اقدامات جدید و اخیر دولت برای تامین مالی بوده وشرایط تضمین از طرف دولت برای اجرای یک طرح و عملکرد فنی و مهندسی در نظر گرفته شده است .
مدیرنظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در این جلسه ساختار تشکیلاتی این مدیریت را تشریح و با اشاره به اهمیت جایگاه  شورای فنی استان در قالب چهار کمیته نظارت ، ارزیابی طرح ها، پیمان، کنترل کیفیت مصالح ساختمانی ،  وظایف شورای فنی استان را بیان نمود.
وی خاطرنشان کرد برگزاری این جلسات به جهت بهبود در فرآیندهای فنی و اجرایی و رعایت ضوابط و قوانین  دولت در پروژه های عمرانی با همکاری سازمان های ذیربط ادامه دار و مفید باشد.
در ادامه این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی به بیان مطالبی در خصوص روشهای اجرایی اسناد خزانه  و صکوک اجاره پرداخت       .
سید مهدی رمضانی تاکید کرد : متاسفانه نفتی بودن اقتصاد ایران باعث توجه کمتر به دیگر روش های تامین مالی شده واین عدم توجه به مدل ها و روش های تامین مالی، سبب کاهش ضریب مقاومت اقتصاد ایران شده است.
وی ادامه داد: کاهش درآمد نفتی می تواند تلنگری به مسولان برای عدم اتکا به درآمد نفتی و نیز حرکت به سمت ایجاد درآمدهای پایدار می باشد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تصریح کرد: نرخ متوسط رشد اقتصادی کشور با درآمد نفتی بالا در ۳۲ سال اخیر را ، ۳ درصد و در ۸ ساله منتهی به سال ۹۲ (قبل از شدت تحریم ها ) به ۲٫۲ درصد رسیده است.
وی افزود: با تکیه بر این تجربه بایستی درصورت افزایش درآمد نفتی از ورود مجدد و مستقیم آن به بودجه خودداری شده  و درآمد حاصل از نفت وارد بخش حمایت از تولید گردد.

دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی

رمضانی با تاکید بر این که در غیر این صورت عملکردی کاملا مغایر با اقتصاد مقاومتی اتفاق خواهد افتاد عنوان داشت :  بایستی به ابزارهای مالی که در بازار سرمایه مورد تبادل قرار می گیرند و قوانین کشور و به خصوص قانون رفع موانع تولید و بودجه سال ۹۵ توجه ویژه شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: اوراق مشارکت، اسناد خزانه، اوراق صکوک و اوراق تسویه خزانه چهار ابزار مالی فعلی به شمار می روند که سقف استفاده از آنها تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است و امیدواریم آموزش چگونگی استفاده از این ابزارها به بخش خصوصی و دولتی سبب فرهنگ سازی استفاده از آن ها در جهت پیشبرد پروژه های عمرانی استان شود.
سید مهدی رمضانی ابراز امیدواری کرد: ازنتایج  این دوره آموزشی در جهت پیشبرد پروژه های عمرانی استان حداکثر استفاده شود.

در اين همايش يكروزه دبير انجمن شركت هاي ساختماني و تأسيساتي خراسان رضوي هم گفت: در سال اقتصاد مقاومتي كه مي بايست رونق اقتصادي در طرح ها و پروژه هاي عمراني داشته باشيم، متأسفانه اكثر پيمانكاران ساختماني بيكارند، وضعيت مالي خوبي ندارند و از دولت طلبكارند.

مهندس علي علي‌نژاد افزود: در استان خراسان رضوي بيشتر پروژه‌هاي عمراني به شركت‌هاي بزرگ وابسته به دستگاه‌هاي اجرائي دولتي و يا شركت‌هاي ساختماني و پيمانكاران غير خراساني سپرده شده است.
گفتنی است در این دوره آموزشی كه از سوي سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوي با همكاري اداره كل اقتصاد و دارائي و انجمن شركت‌هاي ساختماني و تأسيساتي استان برگزار شد براي شركت كنندگان گواهینامه مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی اعطاء خواهد گردید.

دوره آموزشی آشنایی با روش‌های اجرایی اسناد خزانه اسلامی

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۵
1227 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0