آموزش تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی

آموزش تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی

در سال ‌های اخیر پرنده های بدون سرنشین (UAV یا پهپاد) بطور گسترده در کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و بسیاری از مأموریتهای هوایی تولید نقشه های بزرگ مقیاس توسط این پرنده ها انجام شده است.

کد خبر: 190728006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ مرداد ۹۸ - ۱۲:۳۳ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در سال ‌های اخیر پرنده های بدون سرنشین (UAV یا پهپاد) بطور گسترده در کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و بسیاری از مأموریتهای هوایی تولید نقشه های بزرگ مقیاس توسط این پرنده ها انجام شده است.

آموزش تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی

آموزش تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی

آموزش تهیه و پردازش اصولی  نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی

با توجه به قابلیتهای بالای این سکوها، استفاده از آنها در نقشه برداری هوایی یا شاخه فتوگرامتری بعنوان موضوعی مطرح و پویا در کشور در حال بحث، پژوهش و بهره برداری است.

از دیگر مزایای تکنیک فتوگرامتری پهپاد یا UAV Photogrammetry میتوان به در دسترس بودن تجهیزات پرواز و پردازش، اقتصادی بودن، و تولید خروجیها و محصولات مکانی متنوع اشاره کرد.

آموزش تهیه و پردازش اصولی نقشه های هوایی در استان آذربایجان غربی

در گردهمایی ۲ روزه ای که به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی برگزار گردید، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم اولیه فتوگرامتری و سکوهای تصویربرداری، چگونگی انجام یک پروژه فتوگرامتری پهپاد از مرحله انتخاب نوع پرنده و دوربین عکسبرداری مناسب تا طراحی پرواز، طراحی نقاط کنترل زمینی، آنالیزهای دقت و پردازش اصولی تصاویر هوایی را فرا گرفتند.

طراحی پرواز و بخشی از مباحث نرم‌افزار پردازش تصاویر، معرفی انواع پهپادها و پرواز عملیاتی با پهپاد و نمایش خروجیهای مختلف از پرنده های مختلف نقشه برداری و کار عملی در جلوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از بخشهای مهم این گردهمایی بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مرداد ۹۸
547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0