مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی:

کامل نبودن مقررات ملی ساختمان علت وجود برج های آسیب پذیر در کشور است

مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برج ها و ساختمان های بسیار در کشور شرایط مشابه برج آسیب پذیر و سوخته 'سلمان' مشهد را دارند که یکی از دلایل آن کامل نبودن مقررات ملی ساختمان است.

کد خبر: 8069 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۹۵ - ۳:۴۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،برج تجاری -اداری سلمان مشهد که تابستان گذشته دچار آتش سوزی شد، براساس اعلام مدیران حوزه شهرسازی و نظارت بر ساختمان، فاقد ناظر و مجوز بهره برداری بود.کامل نبودن مقررات ملی ساختمان علت وجود برج های آسیب پذیر

کامل نبودن مقررات ملی ساختمان علت وجود برج های آسیب پذیر

کامل نبودن مقررات ملی ساختمان علت وجود برج های آسیب پذیر

کامل نبودن مقررات ملی ساختمان علت وجود برج های آسیب پذیر

محمد جواد عرفانیان جم روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: به منظور تبیین ضعف های مربوط به قوانین و مقررات ملی ساختمان و هرآنچه در ارتباط با صنعتی سازی و بکار بردن فناوری های نوین است، چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان در مشهد برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، زدن تلنگری به مدیران و دست اندرکاران حوزه ساخت، مشاوران، ناظران، انبوه سازان و تمام دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز است تا ترغیب به اجرای قوانین و اتخاذ قوانین و مقررات جدید برای پوشاندن ضعف ها در این حوزه شوند.
دبیر علمی همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان افزود: مهمترین مساله ۱۰ سال آینده کشور و دنیا، بحران انرژی و آب است و مهمترین مساله کنونی جهان نیز محیط زیست است لذا تلاش شده محور چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان به این رویکرد جهانی اختصاص یابد.
وی گفت: این همایش براساس هشت محور اقتصاد و توسعه پایدار، شهر پایدار، هوشمندسازی، منابع انرژی و مدیریت مصرف، سیستم های مکانیکال، سیستم های الکتریکال، قوانین، سیاست ها و راهبردها برنامه ریزی شده است.
وی برگزاری ۳۵ کارگاه علمی در تمام رشته های هفتگانه نظام مهندسی ساختمان، برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردها و فناوریهای نوین ساختمان در ۳۰ غرفه، قدردانی از دستگاه ها و افراد حامی همایش، درج مقالات برتر در پایگاه علمی استنادی علوم جهان اسلام و انتشار پوستر ۳۰ مقاله برتر را از جمله برنامه های چهارمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان در مشهد برشمرد.
عرفانیان جم اظهار کرد: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر شامل انبوه سازان، مدیران کل راه و شهرسازی، اعضا و روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان، ۴۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور، تمام دانشجویان و متخصصان در رشته های مرتبط با فناوریهای نوین صنعت ساختمان و مقوله های مرتبط با توسعه پایدار در این همایش حضور خواهند داشت.
وی گفت: در این همایش شرکت های معتبر از کشورهای آلمان، ترکیه، چک، روسیه، اسپانیا، سوئد، کره جنوبی، فنلاند، مجارستان و ارمنستان شرکت می کنند.


وی افزود: بیش از ۱۳۰ مقاله در محورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۳۰ مقاله برگزیده به صورت پوستر در نمایشگاه همایش در معرض دید عموم قرار می گیرد.
دبیر علمی همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان ادامه داد: برای نخستین بار با هدف توسعه پایدار و کاهش هزینه های تولید گاز دی اکسید کربن که ناشی از مصرف انرژی است، کارگاه های آموزشی به صورت همزمان و از طریق فضای مجازی برای ۸۰۰ تا یکهزار نفر از دست اندرکاران حوزه صنعت ساختمان در پنج استان کشور برگزار می شود.
وی گفت: ارزش افزوده رعایت مقررات و ضوابط بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار در بخش ساختمان خیلی بیشتر از استفاده از فناوری های پیچیده و خاص در این صنعت است.
وی افزود: علاوه بر آن هزینه پیشگیری از حادثه کمتر از هزینه جبران آسیب و درمان آن است لذا باید برای تغییر نگاه به استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان و اصلاح شیوه ساخت، فرهنگ سازی شود.
چهارمین همایش ملی فناوری های نوین صنعت ساختمان ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در سالن صبای مشهد برگزار می شود.

منبع: ایرنا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۵
1001 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0