کاهش زمان صدور مجوزهای کشاورزی به بیست روز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

پیش به سوی کشت های گلخانه ای

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه استان کرمان با کم‌آبی مواجه است و هرچه کشاورزی کرمان علمی‌تر گردد، بهره‌وری آن هم بیشتر می گردد، بیان کرد: کشاورزی ما باید به سمت توسعه کشت‌ های گلخانه‌ای جلو برود.

کد خبر: 190731007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ مرداد ۹۸ - ۱:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه استان کرمان با کم‌آبی مواجه است و هرچه کشاورزی کرمان علمی‌تر گردد، بهره‌وری آن هم بیشتر می گردد، بیان کرد: کشاورزی ما باید به سمت توسعه کشت‌ های گلخانه‌ای جلو برود.

پیش به سوی کشت های گلخانه ای

پیش به سوی کشت های گلخانه ای

کشور باید به  سمت توسعه کشت‌ های گلخانه‌ای جلو برود

شاهرخ رمضان‌نژاد با اشاره به این که بیش از دویست و چنجاه هزار نفر از دانش‌آموختگان این حوزه در این سازمان فعالیت علمی دارند، گفت: این فعالیت‌ ها در زمینه‌ جهت‌دهی کشاورزی به سمت و سوی دانش‌بنیان شدن است.
رمضان نژاد با عنوان این که در راستای انتقال دانش و فناوری‌ های نوین به حوزه کشاورزی در کشور ۴ طرح را در برنامه داریم، تصریح کرد: توسعه‌ استفاده از پهبادها در کشاورزی، ایجاد بازار مجازی کشاورزی، فناوری‌های هوافضا و طرح هوشمندسازی کشاورزی را دنبال می‌ کنیم.
وی با اشاره به این که بحث رونق تولید در کشاورزی به چندین پیش فرض نیازمند است، ادامه داد: در قدم اول، بهبود فضای کسب و کار تسهیل صدور و دریافت پروانه‌ها و مجوز‌های کشاورزی باید انجام گردد.
رمضان نژاد با عنوان این که شرایط ما باید بگونه‌ای باشد که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران ما پهن و از آن ها استقبال گردد، گفت: اگر زیرساخت صادرات محصولات کشاورزی ایجاد شود سودآوری خیلی خوبی ایجاد می‌ کند.
وی با اشاره به این که امروز شاهد این هستیم که افراد و اقشاری که در حوزه کشاورزی فعال نبوده‌اند با بهبود فضای کشاورزی در کشور به این زمینه ورود کرده‌اند و متقاضی امور مربوط به کشاورزی و تولید شده‌اند ، ادامه داد: تلاش ما بر این است که بروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی نگردد.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان این که امروز نان ما از گندم ایرانی است و همین موضوع غرور ایرانی را بیش از پیش می‌ کند، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی رونق تولید با ایجاد بنگاه‌های جدید یا وارد کردن بنگاه‌های موجود به مدار است.
وی با اشاره به این که باید به سمت بهره‌وری برویم که از امکانات موجود استفاده چندین برابری بکنیم، گفت: اگر تولیدات کشاورزی ما رونق پیدا کند کسب و کارهای دیگر نیز رونق پیدا می‌ کند و یکی از اهداف نظام مهندسی کشاورزی رونق تولید از طریق وارد کردن دانش‌آموختگان، ایجاد دانش جدید و دانش‌بنیان شدن کشاورزی است.

پیش به سوی کشت های گلخانه ای

رمضان نژاد با عنوان این که استان کرمان با کم‌آبی روبه‌رو است و هرچه کشاورزی کرمان علمی‌تر گردد، بهره‌وری آن هم بیش تر شده و در مصرف آب هم صرفه‌جویی شده است، گفت: در رفسنجان بیش از دو هزار میلیارد صرف سموم و آفت‌کش‌ ها می‌ شود.
وی با اشاره به این که ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش اسب در رفسنجان کرمان وجود دارد، افزود: قریب پنج هزار راس اسب در رفسنجان وجود دارد.
رمضان نژاد با عوان این که فضاها و فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد و دانش‌آموختگان و مهندسان در این حوزه می‌ توانند نقش خود را پیدا کرده و به توسعه کشور کمک کنند، گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز آمده است که دانش راه عزت و سر بلندی کشور است و بیش از بیش باید در این راه قدم بر داریم.
وی با اشاره به این که سیزده درصد فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی در بخش دولتی و هفده درصد در بخش غیردولتی مشغول هستند، افزود: برنامه‌های نظام مهندسی کشاورزی دنباله‌ برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در حال تلاش هستیم که کشت محصولات در کشور عمدتا به سمت کشت‌ های گلخانه‌ای برود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان این که تلویزیون اینترنتی در حوزه کشاورزی که شامل استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌ ها در حال فراگیر شدن است، گفت: این برنامه‌ ها یک امر را بخوبی برای مخاطب باز می‌کند و از صفر تا صد یک کار را توضیح می‌ دهد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۸
1167 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0