برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان مراسم بزرگداشت روز مهندس

برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان

روز 3 ‌شنبه مورخ هفتم اسفند ماه نود و هفت آیین گرامیداشت روز مهندس با حضور جمع کثیری از مهندسان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، شهردار خرم‌آباد، اعضای شورای شهر خرم‌آباد، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و اعضای هیئت‌مدیره آن، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان و... در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار گردید.

کد خبر: 971208021 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷ - ۵:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،روز ۳ ‌شنبه مورخ هفتم اسفند ماه نود و هفت آیین گرامیداشت روز مهندس با حضور جمع کثیری از مهندسان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، شهردار خرم‌آباد، اعضای شورای شهر خرم‌آباد، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و اعضای هیئت‌مدیره آن، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان و… در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار گردید.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان

برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان

مراسم جشن آيين بزرگداشت روز مهندس  در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار گردید.

ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در آیین گرامیداشت روز مهندس، بیان کرد: از معاون عمرانی استاندار می ‌خواهیم مسئله ارجاع نظارت ‌ها از طریق سازمان نظام‌مهندسی را اعلام و پی‌گیری کنند.
رضایی با عنوان این که از سیاست ‌های وزیر جدید راه و شهرسازی واگذاری زمین به خانه اولی ‌ها است، ادامه داد: از مدیرکل راه و شهرسازی می ‌خواهیم در شهرهای استان زمین برای ساخت کوی سازمان نظام‌مهندسی ارائه دهند.
وی با تأکید بر این که مسئولان شهرداری باید در مورد جلوگیری از دو نقشه‌ای بودن پروژه‌ها و جدی گرفتن نقشه مهندسین اقدام لازم را داشته باشند، گفت: مسئولان شهرداری در همان اعلام اول تخلف ساختمانی از طرف مهندسان از پیشرفت کار ممانعت کنند تا ضوابط شهرسازی مطابق نقشه اجرایی مهندس باشد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با اشاره به این که ساخت‌وساز یک زنجیره پیوسته از طراحی تا نظارت و اجرا است، تصریح کرد: از مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم طرح مجریان ذی‌ صلاح اجرایی گردد و اقدام لازم در راستای مناسب‌سازی افزایش تعرفه خدمات مهندسی با خدمات مهندسان صورت پذیرد.
رضایی گفت: آزمایشات جوش و بتن باید الزامی گردد و مراکز تهیه مصالح استاندارد در استان شناسایی و به مردم معرفی گردند.
در این آیین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تأکید بر این که به قول خود در باره اجرای طرح «مجریان ذی ‌صلاح» عمل می ‌کنیم، ادامه داد: از مهندسان می‌ خواهم در طرح بازآفرینی شهری مشارکت کنند.
رضایی با اشاره به این که امروز باید ازآنچه انجام داده‌ایم و باید انجام بشود حرف بزنیم، گفت: من سال گذشته آن ‌طرف میز مدیریت بوده‌ام و امسال این ‌طرف میز هستم و با شرایط کار در هر ۲ بخش آشنایی دارم، با منابع و امکانات هر دو طرف آشنا هستم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با عنوان این که بیش ترین احترام را استاندار لرستان به پیمانکاران گذاشتند و در بدو ورود کوچک ‌ترین عضو انجمن پیمانکاران را به‌ عنوان معاون عمرانی انتخاب کردند، گفت: استاندار برای توسعه استان با برنامه آمده و برنامه دارد؛ ولی انتظارات باید با منابع موجود مطابقت داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تأکید بر این که در لرستان صد و بیست و پنج پروژه کلیدی داریم که از سال گذشته تا به حال پیشرفت ‌های خیلی خوبی داشته‌اند، گفت: ایستگاه ‌های پمپاژ آب به‌ عنوان پروژه‌های کلیدی مطرح بودند که کم کم همه این پروژه‌ها را افتتاح می ‌کنیم.
مراد پور با اشاره به این که من از مهندسین انتظار انتقاد مهندسی دارم، افزود: امسال سیل اتفاق افتاد و برخی دوستان اظهار نظر غیرمهندسی داشتند، نظرات باید مبانی علمی داشته باشد، به‌ جای این که بگویند سیل را چه کنیم خسارت کم‌تر باشد، در همان شب سیل، از طرف همکار مهندس خودمان مورد حمله و انتقادان غیرحرفه‌ای قرار می‌ گیریم.
مراد پور با عنوان این که سیل تا کرخه را خراب کرد، هزار میلیارد در استان ما خسارت زد، گفت: با تمام وجود در خدمت قشر مهندسی هستم و از مهندسان می‌ خواهم به جد به بحث بازآفرینی شهری ورود کنند؛ شاید تنها راه برون‌رفت از بیکاری شروع مباحث بازآفرینی شهری باشد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان

وی اظهار داشت: تسهیلات خیلی خوبی در این حوزه در نظر گرفته‌شده است، بیایید کمک دهید هم مناطق قدیمی شهر را توانمندسازی کنیم هم فعالیت مهندسی را آغاز کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید بر این که در رابطه با اجرای طرح مجریان ذی‌ صلاح حتماً به قولی که داده‌ایم عمل می ‌کنیم و شهردار هم قول همکاری داده است. یاد آور شد: هیچ اتفاقی در لرستان نمی ‌افتد مگر با همدلی و دوستی.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان در اين آیین با تأکید بر این که تحقق پیشرفت نیازمند به تعهد جمعی است، افزود: هرکسی با هر گرایش سیاسی و مرتبه علمی باید کار خود را درست انجام دهد.
سردار مرتضی کشکولی با اشاره به این که چهلمین سال انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و به مصداق آیه قرآنی «اَللهُ وَلیُّ الَّذینَ ءامَنُوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النُّور» از ظلمات و جهل محض درآمدیم و به نور پیوستیم، گفت: صاحب مطلق انقلاب نیز مردم هستند.
کشکولی با عنوان این که در مشارکت سیاسی هم می‌ گویند میزان رأی ملت است، رهبری هم گفتند مشروعیت حکومت با رأی و خواست و اراده مردم است، افزود: به علل مختلف یک کسری و نقصانی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم خود را با جمهوریت وفق دهیم.
وی با تأکید بر این که زندگی جمعی یک تعهد جمعی می‌ خواهد، ادامه داد: جمهوریت یک تعهد همگانی است و باید هر کسی هر جا هست کارش را خوب انجام دهد، اگر ادب و فرهنگ جمهوریت را داشته باشیم باید هر کسی در زمینه کاری خود خوب فعالیت کند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: هرکسی هر جا هست، با هر دین و گرایش سیاسی و قومیت و مرتبه علمی و مناصب حکومتی متعهد است، کار را باید خوب انجام دهد اگر ندهد خیانت کرده است.
کشکولی با اشاره به لزوم اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در مورد سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش ساخت‌وسازها و معماری بناها، تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ ملی و بومی و اسلامی در حوزه ساخت‌وسازها کار نکرده‌ایم؛ هنوز این تعهد جمعی را نمی ‌بینیم که برای تحقق یک هدف به‌ صورت جمعی فعالیت گردد، تنها به‌ صورت فردی کار می ‌کنیم.
وی با عنوان این که در حوزه ساخت‌وساز نیز باید در هر بخشی که کوتاهی و قصوری صورت گرفت به یک‌دیگر تذکر بدهیم، طراح، مجری و ناظر همه باید به همدیگر تذکر بدهیم، یاد آور شد: جمعی اندیشه‌ورز بیایند فارغ از هر خط و جناح سیاسی‌کار کنند و کاستی ‌های حوزه ساخت‌وساز و نقاط مثبت این بخش را بررسی و احصاء کنند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: طبق نتایج تحقیقات این هیئت اندیشه‌ورز رویه‌های غلط گذشته را اصلاح کنیم.
در این آیین، از خانواده شهید مهندس «سید شمس الله زاهدی»، خانواده مرحوم «فرشاد یوسفوند» مدیرکل سابق دفتر فنی استانداری لرستان و خانواده مرحوم «خشایار معاضدی» با اهداء لوح تقدیر تجلیل گردید.
هم‌چنین از فرح معین‌الدینی، لادن مسعودی، رضوان برمه زیار، لیلا کلانتری و آنوشکا حداد اشرفی بانوان مهندس لرستان تجلیل شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۷
844 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0