سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار ابراهیم علیرضایی

سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با عنوان این ‌که از هفت هزار و دویست تا هفت هزار و سیصد واحد مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد، چهار هزار واحد سند تک برگی دریافت کردند، بیان داشت: هنوز حدود سه هزار واحد مسکن مهر در منظریه پایان کار طبقاتی ساختمان و سند تک برگی و تاییدیه استاندارد آسانسور خود را اخذ نکردند که این موارد در حال پیگیری است.

کد خبر: 970918006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با عنوان این ‌که از هفت هزار و دویست تا هفت هزار و سیصد واحد مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد، چهار هزار واحد سند تک برگی دریافت کردند، بیان داشت: هنوز حدود سه هزار واحد مسکن مهر در منظریه پایان کار طبقاتی ساختمان و سند تک برگی و تاییدیه استاندارد آسانسور خود را اخذ نکردند که این موارد در حال پیگیری است.

سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار

سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار

سه هزار واحد مسکن مهر در  «منظریه» بدون پایان کار

ابراهیم علیرضایی، ادامه داد:

طراحی شهری محله منظریه شهرکرد توسط مهندسان مشاور انجام شده و ساختمان ‌های آن نیز توسط سازمان نظام مهندسی استان طبق آیین‌نامه‌ و مقرارت ملی طراحی و نظارت شده است.

علیرضایی:

در مورد ایرادات ساختمانی در مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد و نارضایتی ساکنان آن، اظهار کرد: گروهی از ساختمان ‌ها در این منطقه توسط انبوه‌سازان و راه و شهرسازی ساخته شده که در آنها همه نیازهای مربوط به سیستم اطفا و اعلان حریق موجود و در حال تکمیل است.
وی تصریح کرد: یکسری از ساختمان ‌ها توسط گروه‌های ۳ نفره در سه طبقه ساخته شده که سیستم اطفای حریق آنها در حد نصب یک کپسول آتش‌نشانی بوده که براساس مقرارت ملی ساختمان کافی است و در نهایت پایانکار نیز برای آنها صادر گردیده است.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، گفت:

بخشی از ساختمان ‌ها نیز توسط تعاونی ‌ها ساخته شده است که ایراداتی مانند عدم نصب کپسول آتش‌نشانی در آن ‌ها مشاهده می گردد ولی پیش‌بینی برطرف کردن این ایرادات در آن ‌ها شده، چون مهندسان ناظر و آتش‌نشانی زمانی ساختمان را تایید می ‌کنند که مقررات ایمنی در آن رعایت گردد.

علیرضایی یاد آور شد:

در حال حاضر بسیاری از پایان‌کارهای طبقاتی ساختمان ‌ها در منطقه منظریه شهرکرد صادر نگردیده، چون هنوز موفق به اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور نشدند که باید از شرکت ‌های بازرسی آسانسور گواهی استاندارد اخذ کرده و تاییدیه اتمام کار را نیز از ناظران ساختمان اخذ کنند.

وی گفت:

از هفت هزار و دویست تا هفت هزار و سیصد واحد مسکن مهر در منطقه منظریه شهرکرد، چهار هزار واحد سند تک برگی دریافت کردند که پیگیری دریافت این امر توسط مالکان و شرکت ‌های سازنده ساختمان ‌ها صورت گرفته است.

سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود:

با وجود این ‌که اعلام گردید پرونده مسکن مهر در منظریه بسته شده و اکثراً پایانکارکلی اخذ کردند ولی هنوز حدود سه هزار واحد مسکن مهر در منظریه پایان کار طبقاتی ساختمان و سند تک برگی و تاییدیه استاندارد آسانسور خود را اخذ نکردند که این موارد در حال پیگیری است.
علیرضایی اظهار داشت: مشکلات مسکن مهر در اکثر شهرهای استان مانند فارسان دیده می ‌شود که اداره‌کل راه و شهرسازی در حال پیگیری رفع نواقص جزئی آنها است.
وی خاطر نشان کرد:

در شهرهای بالای بیست و پنج هزار نفر جمعیت، شمار طبقات بیش تری ساخته شده که این امر مسائل را دشوارتر کرده ولی در شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت که بنیاد مسکن استان متولی آن بوده است مشکلات در حد سایر شهرهای استان نیست، چون متقاضیان خودشان زمین را دریافت کرده و اقدام به ساخت ساختمان در حد ۲ تا ۳ طبقه کردند.

سه هزار واحد مسکن مهر در «منظریه» بدون پایان کار

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۷
667 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0