سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد

سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند

کد خبر: 971212001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند

سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی

سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی

سی تا چهل درصد واحدهای مسکونی کل کشور نیازمند بازسازی و نوسازی

مازیار حسینی، معاونت امور مسکن و ساختمان وزارتخانه در جمع مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، بیان داشت: حدود بیست و پنج میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد که در حدود سی تا چهل درصد آن ها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در عین حال، سالانه در حدود ششصد هزار زوج جوان به نیاز کشور برای تامین مسکن افزوده می ‌شوند که باید برای تامین مسکن آن ها نیز راه‌کارهایی اندیشیده شود.
وی با اشاره به این که در سال‌ های گذشته تولید سالانه مسکن بین دویست تا سیصد هزار واحد مسکونی و بسیار کم‌تر از نیاز واقعی مسکن بوده است، ادامه داد: در سال جاری به علت رکود تولید مسکن، ظرفیت تولید مسکن به کمتر از دویست هزار واحد مسکونی رسیده است که نشان از عقب‌ماندگی سمت عرضه از تقاضا است و نیاز است تا در این باره، عقب‌ماندگی‌ ها با یک برنامه مدون و منطقی جبران گردپ.
معاون امور مسکن و ساختمان گفت: با توجه به واقعیت موجود و در دوره جدید مدیریت در وزارت راه و شهرسازی نقشه راهی برای روشن ساختن برنامه‌های حوزه مسکنی در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت گرداوری شده است.
حسینی از کلیه مدیران ارشد ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا با کار هماهنگ و جهادی زمینه‌های موفقیت برنامه‌ ها و سیاست‌ های بخش مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را فراهم کنند.


وی تهیه ده محور راهبردی تایید شده توسط وزیر راه و شهرسازی برای حوزه مسکن و ساختمان را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان در دوره جدید ذکر کرد و افزود: سایر معاونت‌ های ستادی و هم‌چنین شرکت ‌های تابعه باید کمک کنند تا این برنامه عملیاتی و اجرایی گردد.
حسینی اظهار داشت: سیاستگذاری‌ ها در ستاد و مرکز انجام می ‌شود و اجرا به استان‌ ها واگذار خواهد شد. سعی می‌ گردد تا در سطح کلان تمامی مجموعه‌ها همصدا شده و با درس آموزی از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تجربه صندوق پس‌انداز مسکن یکم را یکی از تجربه‌های موفق در حوزه تامین مالی عنوان کرد و افزود: این صندوق به رغم آن که تجربه موفقی در حوزه تامین مالی بشمار می ‌رود ولی در حال حاضر نیاز به تنوع بخشی روشهای تامین مالی و ظرفیت این صندوق داریم.
لازم به ذکر است معاونت مسکن و ساختمان، رئوس برنامه‌های آن معاونت در حوزه مسکن و ساختمان را بزودی به اطلاع عموم خواهد رساند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۷
513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0