سی و پنج درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان جویای کار ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی

سی و پنج درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، جویای کار

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال حاضر حدود سی و پنج درصد از اعضای این سازمان جویای کار هستند.

کد خبر: 190625002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ تیر ۹۸ - ۹:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال حاضر حدود سی و پنج درصد از اعضای این سازمان جویای کار هستند.

سی و پنج درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان جویای کار

سی و پنج درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان جویای کار

سی و پنج درصد اعضای سازمان  نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، جویای کار

 

شهرام شفیعی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی طبق مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی در سال هشتاد در کشور و در سال هشتاد و یک نیز سازمان‌ های استانی آن تشکیل شد و اکنون پنجمین دوره ۴ ساله این سازمان را پشت سر گذاشته‌ایم.

شفیعی با عنوان این ‌که پانزده هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی هستند که بصورت حقیقی و حقوقی فعالیت می ‌کنند، ادامه داد: اعضای حقوقی این سازمان، شرکت ‌هایی تحت عنوان فنی و مهندسی نظام بوده و شرکت‌ های تخصصی امور اراضی و منابع طبیعی، شرکت ‌های آب و خاک و شرکت‌های فضای سبز، کلینیک‌ های گیاه پزشکی هستند؛ هم‌چنین تعداد محدودی از افراد در قالب فروشندگی ‌های سموم یا بعنوان مدیر فنی واحدهای فروشندگی سموم مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی افزود: هفتاد درصد فارغ‌التحصیلان ما لیسانس، بیست و پنج درصد فوق لیسانس و پنج درصد مدرک دکتری دارند که عضو سازمان شده‌اند.

شفیعی با عنوان این ‌که این سازمان بعنوان بازوی فنی و مهندسی وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست، وزارت نیرو و سایر ادارات مرتبط است، اظهار داشت: بستر سازی حضور فارغ التحصیلان کشاورزی در عرصه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و کمک به امنیت غذایی جزو وظایف اصلی این سازمان است.

وی با اشاره به دیگر زمینه فعالیت‌های این سازمان، تصریح کرد: خدمات به اعضا، خدمات فنی و مهندسی به تولیدکنندگان و خدمات اجرایی و پژوهشی برای دستگاه ‌های بخش کشاورزی و محیط زیست از جمله خدمات ارائه شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی است و در این زمینه تلاش کرده‌ایم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

شفیعی عنوان کرد: هم‌چنین وظیفه دیگر این سازمان اجرای تعدادی کارسپاری ‌ها از طریق دستگاه ‌های دولتی بوده که عمده ‌ترین آن صدور مجوزهای بخش کشاورزی اعم از دام، طیور، گلخانه، گیاه پزشکی و فروشندگی سموم از طرف سازمان نظام مهندسی است.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی گفت: برای این‌ که بتوانیم خدمات را به بهره‌برداران ارائه دهیم، بیست و یک دفتر نمایندگی در شهرستان‌ ها وجود دارد.

شفیعی با اشاره به ایجاد شبکه‌های فنی در سطح استان تحت عنوان شرکت ‌های خدمات فنی مهندسی، گفت: این شبکه ‌ها در همه دهستان‌ها مستقر بوده و تمامی اطلاعات بصورت الکترونیکی به استان انتقال می‌یابد و این باعث شده ارباب رجوع درگیر بروکراسی‌ های اداری نشوند.

سی و پنج درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان جویای کار

وی با عنوان این‌ که جایگاه سازمان نظام مهندسی بر مبنای تعامل با مدیران دستگاه ‌های اجرایی استان است، گفت: آذربایجان شرقی بعد از استان ‌های تهران، خراسان رضوی و فارس از نظر اعضا در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این ‌که یکی از ضعف ‌های بزرگ آموزش عالی کشور آن است که فارغ التحصیلان بخش کشاورزی مهارت کافی برای بهره‌گیری را ندارند و خروجی دانشگاه‌ ها، خروجی مهارتی نیست، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی چندان از نظر عملی وارد به امورات فنی و مهندسی نیستند و دانشگاه قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی ماده بیست و یک و بیست و سه را عملیاتی نمی‌ کند؛ بطوری‌که در این قانون لحاظ شده است که دانشگاه مکلف است تا بیست واحد دروس غیرتخصصی را حذف کند و بجای آن دوره‌های کارورزی شش ماهه برگزار کند.

شفیعی افزود: باید در دوره کاردانی و کارشناسی برنامه‌ریزی ‌هایی انجام گیرد تا مشکلات مهارتی دانشجویان حل گردد تا در عرصه‌های تولید با مشکل روبرو نشویم.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۸
755 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0