جلسه هم اندیشی برای گرداوری آیین نامه بناهای خشتی در سازمان سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

جلسه هم اندیشی برای گرداوری آیین نامه بناهای خشتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

جلسه هم اندیشی با حضور مسئولان و نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر یزد، دانشگاه یزد، اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ های مرتبط برگزار گردید

کد خبر: 971224009 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ اسفند ۹۷ - ۱۰:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشوز به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،جلسه هم اندیشی با حضور مسئولان و نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی، شورای اسلامی شهر یزد، دانشگاه یزد، اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ های مرتبط برگزار گردید

جلسه هم اندیشی برای گرداوری آیین نامه بناهای خشتی در سازمان

جلسه هم اندیشی برای گرداوری آیین نامه بناهای خشتی در سازمان

جلسه هم اندیشی برای گرداوری آیین نامه  بناهای خشتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

حاضران در این جلسه، با تاکید بر اهمیت گرداوری این آیین نامه برای کشور، لزوم دریافت مجوزهای مربوطه را از مبادی مربوطه ضروری دانستند.
اعضای نشست، هم‌چنین توافق کردند با توجه به اهمیتی که سازمانهای بین المللی برای یزد بعنوان شهر میراث جهانی قائل هستند لازم است کلیه دستگاه‌ های حوزه ساخت و ساز و مراکز دانشگاهی بویژه دانشگاه یزد و نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مستقیماً وارد این عرصه گردند و طبق مذاکرات انجام شده با هدف تعریف علمی و فنی موضوع ساختمانهای خشتی و قابل دفاع بودن این تعریف، مشابه آن چه در باره گرداوری آیین نامه ۲۸۰۰ صورت‌ گرفته، ابتدا استانداردهای پژوهش محور برای آن تعریف شود.
استفاده از تجارب جهانی بویژه از کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا و هندوستان در زمینه خشت و ساختمانهای خشتی و شیوه های مقاوم سازی آن ها در برابر زمین لرزه و رطوبت، از دیگر محورهای مورد اشاره در این هم اندیشی بود.
سالاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در این جلسه، گفت: در هر صورت رعایت مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان در باره تمامی ساخت و سازها الزامی است.
سالاری، هم‌چنین خواستار تهیه و گرداوری یک دستورالعمل تشکیلاتی برای این هیئت شد تا برای هر یک از اعضای نشست، نقش مشخصی با استناد به قوانین حوزه های مربوطه تعیین و با پیگیری استانداری و کسب مجوزهای رسمی کشوری اقدامات دنبال گردد.


در همین زمینه، دانشگر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، با اشاره به استقرار دبیرخانه مبحث پنجم در یزد، آمادگی پی‌گیری موضوع از طریق این دبیرخانه و نیز مرکز تحقیقات مسکن راه و شهرسازی را اعلام نمود.
عباسی، ریاست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد نیز از فعالیت ‌های ستاد راهبردی شهر جهانی یزد بعنوان یک ساز و کار قانونی در این زمینه نام برد که میتواند با نظر مستقیم استاندار وظایف هر یک از اعضای تشکیلات را ابلاغ کند.
در خاتمه مقرر گردید نقشه راه برای ادامه موضوع توسط مهندس ماجدی مدیر کل استاندارد استان یزد تهیه و اوایل سال آینده ارائه گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اسفند ۹۷
490 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0