ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

هیچ نیازی به واردات مصالح ساختمانی نداریم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به شعار سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، عنوان کرد: در کشور ظرفیت‌ های بسیاری در حوزه تولید مصالح ساختمانی در بخش‌ های مختلف ساختمانی وجود دارد و بسیاری از مصالح حتی با برندهای جهانی قابل رقابت بوده و هیچ نیازی به واردات در این بخش وجود ندارد.

کد خبر: 970121001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ فروردین ۹۷ - ۸:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به شعار سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، عنوان کرد: در کشور ظرفیت‌ های بسیاری در حوزه تولید مصالح ساختمانی در بخش‌ های مختلف ساختمانی وجود دارد و بسیاری از مصالح حتی با برندهای جهانی قابل رقابت بوده و هیچ نیازی به واردات در این بخش وجود ندارد.

هیچ نیازی به واردات مصالح ساختمانی نداریم

هیچ نیازی به واردات مصالح ساختمانی نداریم

هیچ نیازی به واردات مصالح  ساختمانی نداریم

سیف‌الله علی‌نیا در دیدار نوروزی هیأت مدیره سازمان با استاندار و معاونت عمرانی استان با قدردانی از استاندار و حمایت ‌های معاون عمرانی در اجرای برنامه‌ ها و فعالیت ‌های سازمان برای دستیابی به اهداف قانون، گفت: در پایان اسفند ماه با تشکیل کمیته ۴ نفره، مصوبات خیلی خوبی برای سازمان و جامعه مهندسی استان تصویب گردید که همکاری در ساخت‌وساز بافت‌ های فرسوده از جمله این مصوبات بوده است.
علی نیا با اشاره به شعار سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌ های زیادی در حوزه تولید مصالح ساختمانی در بخش‌ های مختلف ساختمانی وجود دارد و در تولید مصالح ساختمانی توفیقات خیلی خوبی داریم و بسیاری از مصالح حتی با برندهای جهانی قابل رقابت بوده و هیچ نیازی به واردات در این بخش وجود ندارد و چنان چه وظیفه کنترل و نظارت و هدایت ساخت و ساز در چارچوب قوانین نظام مهندسی هم چنان با قدرت در اختیار سازمان باشد تا اقدامات خوبی را در حمایت از کالای ایرانی می ‌توانیم داشته باشیم.
وی ادامه داد: همه ما در ارتباط مستقیم با فعالیت‌ های شهرداری‌ ها و شوراهای شهر هستیم و تضعیف یک سازمان تخصصی و تقویت یک نهاد عمومی و خدماتی به نام شهرداری‌ ها در نهایت سرانجام بهتری را برای حفظ و بهبود ساخت و ساز در پی نخواهد داشت.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: اشتغال یکی از مهم‌ ترین دغدغه دولت و مجلس است و باید در ابلاغ دستورالعمل ‌ها موضوع درآمدی سازمان و انجام رسالت‌ های آن و اشتغال پرسنل سازمان لحاظ گردد.
وی درباره بخش نامه وزیر در موضوع تعارض منافع افزود: محروم کردن همه متخصصین با تجربه که ارتباطی با صدور پروانه و کنترل ساختمان ندارند خسارت بزرگی در بهره‌ برداری از نیروی انسانی کارآمد میباشد و باید صرفا در ارتباط با افرادی که نقش کنترلی و تصمیم‌ گیری در بخش ساختمان و صدور پروانه دارند اعمال گردد.
علی نیا با اشاره به اهم فعالیت ‌های سازمان در سال گذشته در تمامی حوزه‌ ها، تصریح کرد: از جمله بخش ‌های فعال در این سازمان تحقیق و پژوهش است که این سازمان آمادگی دارد که در زمینه توسعه استان پژوهش‌ های مناسبی در حوزه‌ های مختلف فنی ، اجتماعی و فرهنگی به انجام برساند.
این مسؤول یادآور شد: در حوزه آموزش مهندسان هشتاد و پنج کارگاه با رویکرد آموزشهای حرفه‌ ای شناسایی گردید که سی و پنج کارگاه برگزار شد و بقیه در سال جاری برگزار میگردد.
وی مطرح کرد: دویست و هفتاد و چهار دوره ارتقا مطابق سرفصل‌های وزارت راه و شهرسازی با مشارکت مجریان آموزشی برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: تولید برنامه ‌های محتوایی از طریق سایت‌ های و صدا و سیما با رویکرد حفظ حقوق بهره بردار و شهروندی و معرفی سازمان از جمله فعالیت‌ های سازمان در سال گذشته بوده است.
علی نیا با تاکید بر رویکرد سازمان در زمینه مسؤولیت اجتماعی اظهار داشت: در این زمینه اقدامات مناسبی در حوزه HSE در صنعت ساختمان انجام شد که طبق آن از سال نود و پنج دبیرخانه این موضوع در مازندران مستقر گردید و برگزاری گردهمایی ملی در این حوزه نیز از جمله اقدامات این دبیرخانه بوده است.
وی گفت: هم چنین در سال گذشته گردهمایی ملی برق با حضور بیش از ۱ ‌هزار نفر از مهندسان برق در سراسر کشور برگزار گردید که یکی از جلسه ‌های تخصصی بی‌ نظیر در سطح کشور بوده است.
*جامعه مهندسی باید به حاکمیت ضوابط و مقررات ملی ساختمان متعهد باشد
در ادامه این دیدار استاندار مازندران با حمایت از جامعه مهندسی و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، گفت: جامعه مهندسی باید به حاکمیت آیین ‌نامه و ضوابط و مقررات ملی ساختمان متعهد بوده و سازمان نظام مهندسی نیز پایش کند.
محمد اسلامی با اشاره به لزوم تولید محتوا در استقرار مقررات افزود: با توجه به متفاوت بودن اقلیم مازندران باید پژوهش ‌هایی به انجام برسد و تولید محتوا صورت گیرد تا عمر مفید ساختمان افزایش یافته و از فرسوده شدن زود هنگام آن ها جلوگیری گردد.
اسلامی با تاکید بر اهمیت سامان‌ دهی ساخت‌ و ساز و داشتن بناهای فاخر در دوره کنونی، ادامه داد: ساختمان‌ های جدید باید با دانش روز ساخته شده و دانش ‌ها به مهارت تبدیل شوند. بناهای فاخری که در گذشته احداث شده‌اند باید بعنوان دستاورد حفظ و مستند شده و به علم روز آغشته گردند.
این مسؤول تصریح کرد: حرف و مشاغل باید در مازندران بازیابی شده و متناسب با اقلیم دستورالعمل مناسب تولید و منتشر گردد. با جایگاه قانونی که داریم صرف ‌نظر از کشمکش‌ های وزارت‌ خانه و سازمان نظام مهندسی این موارد را پیش ببریم تا ساخت ‌و ساز را از سوداگری جدا کنیم، ساخت‌ و ساز حرفه مقدسی است و باید توسط افرادی که اهلیت دارند صورت گیرد و نباید در انحصار یک عده خاص باشد.
وی با تاکید بر لزوم خروج از رکود در حوزه ساخت‌ و ساز، عنوان داشت: بخش عمران و ساختمان حدود چهل درصد سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص می ‌دهند و رکود ساخت ‌و ساز به بیکاری مهندسان دامن می‌ زند.

هیچ نیازی به واردات مصالح ساختمانی نداریم

استاندار مازندران با عنوان این که چندین سرفصل برای خروج از رکود تعریف شده، اضافه کرد: مهم ‌ترین آن بافت فرسوده است. با هماهنگی که با بانک ‌ها صورت گرفته مقرر گردید پانزده هزار میلیارد تومان از منابع بانک ‌ها به‌ منظور توسعه زیر‌ ساخت‌های استان صرف گردد که این بودجه مناسبی برای ساخت چهارده دهکده توریستی و چهل شهرک که مصوبه دولت و شورای شهرسازی است میباشد.
اسلامی تصریح کرد: در استان سی و هشت شهر بافت فرسوده داریم و باید کاری کنیم که حداکثر کیفی‌ سازی و ارتقا در شهرها صورت گیرد تا از دست‌ اندازی به زمینهای کشاورزی و حاصل‌ خیز جلوگیری گردد. با ایجاد ارزش افزوده برای کسانیکه می‌ خواهند سرمایه گذاری کنند رونق ساخت ‌و ساز در استان اتفاق می افتد و نظام مهندسی به‌ عنوان خزانه فکری و نظارتی می‌ تواند نقش ماندگاری را در در این زمینه در استان اجرا کند.
وی بیان داشت: باید موتور ساخت ‌و ساز روشن گردد و با کمک سازمان فنی‌ و حرفه ای حرف و مشاغل بازآفرینی گردند و این موضوعات می‌ توانند پاسخی برای رفع رکود و بیکاری، تمدن سازی و نوسازی شهرها باشد.
استاندار مازندران با اشاره به موضوع اشتغال مهندسان جوان، ادامه داد: در این حوزه باید برنامه‌ ریزی و تصمیمات لازم گرفته شود و در نظام ارجاع ترتیبی صورت گیرد که آورده ‌ای داشته باشند.
*محدودیت درآمدی مانع از ارائه خدمات می گردد
معاونت امور عمرانی استانداری مازندران نیز در ادامه این دیدار از همکاری سازمان در مورد ساخت ‌و سازهای بافت فرسوده تشکر کرد و سازمان نظام مهندسی را یک سازمان پویا و تاثیرگذار در بخش ساخت ‌و ساز معرفی کرد.
علی نبیان با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان و جامعه مهندسی استان، بیان کرد: با نگاه مثبتی که در مهندسان وجود دارد ما توانستیم مصوبه خوبی در کمیته ۴ نفره در رابطه با حمایت افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد داشته باشیم.
نبیان از همکاری خیلی خوب سازمان در رابطه با ساخت زائرسرای مشهد تشکر کرد و خاطر نشان کرد: با ابلاغیه ‌ای که وزیر راه و شهرسازی گرداوری کرد با توجه به ایجاد محدودیت در منابع درآمدی سازمان، سازمان قادر به ارائه خدمات در انجام رسالت خود نخواهد بود و باید در این زمینه از سازمان پشتیبانی کرد.

منبع :تنکابن ۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ فروردین ۹۷
946 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0