تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی

آئین‌نامه‌ مدونی برای فناوری‌های نوین ساختمان وجود ندارد

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: هنوز آئین‌نامه مدونی برای استفاده از فناوری‌های نوین در ساختمان‎سازی وجود ندارد.

کد خبر: 8035 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۹۵ - ۱۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نعمت‌الله ظریف در مشهد مقدس اظهار داشت: فناوری‌های نوین ساختمانی که در این بخش باید مورد استفاده قرار گیرد اصلا گران قیمت نیست اما یکی از مشکلات این است که آئین‌نامه‌های مربوط به آنها هنوز تکمیل نیست.آئین‌نامه‌ مدونی برای فناوری‌های نوین ساختمان وجود ندارد

آئین‌نامه‌ مدونی برای فناوری‌های نوین ساختمان وجود ندارد

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

آئین‌نامه‌ مدونی برای فناوری‌های نوین ساختمان وجود ندارد

وی ادامه داد: همچنین این فناوری‌ها برای زیر ۳۰۰ واحد توجیه اقتصادی نداشته و تنها باید برای مجموعه‌های انبوهسازی می‌توان آنها را به کار برد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی بیان کرد: همچنین موضوع آموزش نیز در این حوزه باید در نظر گرفته شود و علاوه بر این شهرک مهرگان با ۵۰۰۰ واحد به عنوان با فناوری‌های نوین ساختمانی ساخته شده و پاسخدهی مناسبی نداشته است.

ظریف با بیان اینکه نظارت عالیه در انبوهسازی و ساخت شخصی برعهده شهرسازی و نظام مهندسی است، خاطرنشان کرد: بازدیدهایی که در بخش انبوه‌سازان در ۲۰ ماه گذشته انجام شده نشان از این دارد که در بیش از ۸۵ درصد ۴۰۰ پروژه‌ای که  در دست ساخت هستند فناوری‌های نوین و مصالح استاندارد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با اینکه بانک‌ها تشویق‌هایی را برای افرادی که با این فناوری‌ها کار می‌کنند در نظر گرفته‌اند اما به علت تنظیمنشدن آئیننامه‌های مدون در این بخش هنوز آنطور که باید از آنها استقبال نمی‌شود.

منبع: تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۵
993 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0