وجود پنج هزار و هفتصد معدن فعال در کشور ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور

وجود پنج هزار و هفتصد معدن فعال در کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور بیان کرد: پنج هزار و هفتصد معدن فعال کوچک و بزرگ مقیاس در سراسر کشور در حال استخراج مواد معدنی هستند.

کد خبر: 190727010 تاریخ انتشار: شنبه ۵ مرداد ۹۸ - ۶:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن کشور بیان کرد: پنج هزار و هفتصد معدن فعال کوچک و بزرگ مقیاس در سراسر کشور در حال استخراج مواد معدنی هستند.

وجود پنج هزار و هفتصد معدن فعال در کشور

وجود پنج هزار و هفتصد معدن فعال در کشور

پنج هزار و هفتصد معدن فعال  در کشور وجود دارد

داریوش اسماعیلی روز شنبه در جلسه تخصصی و هم اندیشی با مسئولان سازمان‌ های صمت و نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان گفت: دولت بدنبال جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد صنایع فرآوری در حوزه معدن است.
اسماعیلی تصریح کرد: افزون بر ۱ هزار و هشتصد میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر بخشی از این نقدینگی به بخش معدن کشور هدایت گردد، علاوه بر کاهش آسیبهای ایجاد شده از وجود نقدینگی در بازار باعث رونق بخش معدن و به تبع آن رونق کشور میشود.
وی افزود: پتانسیل‌ های معدنی خوبی در کشور و سیستان و بلوچستان وجود دارد و سازمان نظام مهندسی معدن در ارتباط با شرکت ایمیدرو خواهان رفع موانع و جذب نقدینگی در حوزه معدن شده و این استان را بعنوان پایلوت انتخاب کرده و برنامه های بسیاری در این حوزه دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور، با عنوان این که سیستان و بلوچستان از حیث زمین شناسی ظرفیت‌ های ارزشمند بسیاری دارد، گفت: در این استان اکتشاف معادن در سال های اخیر روند رو به رشد مناسبی داشته و روز به روز نیز با حضور سازمانهای توسعه‌ای از جمله ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی منجر به اکتشاف مواد معدنی خوبی شده است.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان تمرکز در معدن، صنایع معدنی و صنایع پایین دستی و مانند آن است که این امر زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.
اسماعیلی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه معادن، صنایع معدنی، فرآوری مس، آهن و آلومینیوم می تواند در کشور ارزش افزود و اشتغالزایی خوبی ایجاد کند به گونه ای که برای ۱ و نیم میلیون تن مواد مورد نیاز که در تولید فولاد در کشور استفاده می گردد، نیاز به پنج کارخانه بزرگ است که این امر در صورت تحقق سبب جذب ۷ هزار شغل مستقیم و در کنار هر شغل مستقیم پانزده اشتغال غیر مستقیم ایجاد میکند.
وی، از جمله وظایف این سازمان را آموزش دانست و افزود: ششصد دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی برنامه ریزی شده است که این امر سبب رونق و توانمندی بخش خصوصی خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی معدن کشور یک سازمان غیر انتفاعی است که تعدادی افراد متخصص در رشته های مرتبط از جمله زمین شناسی، معدن و مانند آن مشغول به فعالیت هستند و از نظر تشکیلاتی تعداد ۵ نفر در استان از طریق برگزاری انتخابات بعنوان اعضاء هیات مدیره و یازده نفر بعنوان هیات عمومی از طرف شورای مرکزی انتخاب می گردند.

وجود پنج هزار و هفتصد معدن فعال در کشور

اسماعیلی افزود: به جهت توسعه بخش معدن در نظرگرفتن مشوقهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران پیشنهاد می گردد که در صورت توجه به بخش معدن شاهد اشتغال زایی خوبی در کشور و این استان خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: ظرفیت ۱ میلیارد و سیصد میلیون تنی مواد معدنی در این استان در صورت توجه رونق اقتصادی مناسبی برای این منطقه ایجاد میکند.
نادر میرشکار تصریح کرئ: دولت و سازمان های وابسته به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی‌ های بسیاری برای شکوفا شدن بخش معدن و ایجاد صنایع معدنی در سیستان و بلوچستان در حال انجام دارند.
میرشکار، توجه به سرمایه گذاری در حوزه معدن را مهم دانست و گفت: در زمینه اکتشافات مواد معدنی باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا از مواد معدنی موجود در سیستان و بلوچستان آگاه و به تبع آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گردد.
وی ادامه داد: سازمانهای زمین شناسی و نهادهای عمومی وابسته به دولت در بخش معدن و زمین شناسی در راستای سرمایه گذاری در این منطقه و رونق بخش معدن بسیار موثر هستند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان عنوان داشت: سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص های توسعه ای از میانگین کشوری پائین‌تر است که نیاز به توجه بیش تر دارد.
میرشکار گفت: از صد و هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع جستجو در پهنه‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع توسط شرکت‌ های دولتی و خصوصی در حال انجام است و تا به حال، مواد معدنی جدید بسیاری کشف شده است.
میرشکار خاطر نشان کرد: در جهت رونق تولید و توسعه معادن سیستان و بلوچستان شناسایی، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در دستور کار سازمان صمت قرار دارد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۸
651 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0