دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران

دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران از وجود دویست گود ساختمانی خطرناک در پایتخت خبر داد و بیان کرد: در چهار سال گذشته سی و دو هزار بازدید از گودبرداریها انجام شده است.

کد خبر: 960818004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ آبان ۹۶ - ۹:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست نظام مهندسی ساختمان استان تهران از وجود دویست گود ساختمانی خطرناک در پایتخت خبر داد و بیان کرد: در چهار سال گذشته سی و دو هزار بازدید از گودبرداریها انجام شده است.دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد

دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد

دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد

دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران  وجود دارد

گرایش ساخت وساز به سمت برجهای تجاری، عمق گودبرداریها را برای ساخت طبقات منفی (ساخت پارکینگ و زیرزمین) افزایش داده است ولی به علت رعایت نشدن ضوابط و مقررات ملی، ساختمان در فاصله کوتاهی ریزش میکند.
در ۲ سال اخیر که شاهد کاهش حوادث ساختمانی هستیم، گودبرداریهای غیر اصولی که شرایط پیرامون و خاک را مورد بررسی قرار نداده اند و با حضور مجری ذیصلاح اقدام به گودبرداری نکردند، از طرف سازمان نظام مهندسی متوقف گردیده است تا اصول ایمنی را رعایت کنند.
شهر تهران هم بخاطر تأمین پارکینگ مورد نیاز و افزایش عمق گودبرداری در سالهای گذشته، آمار تلفات مالی و جانی بسیاری داشته است.
حوادث گود برداری و آوار یکی از مهمترین علل مرگ و میر کارگران ساختمانی و هم چنین ریزش ساختمانهای فرسوده اطراف محل گودبرداری بشمار می آید و علاوه بر آن برای ساکنان خانه هایی که قرار است در نزدیکی محل سکونتشان گود برداری صورت گیرد نگرانی و دلهره ایجاد میکند.
آمار خسارت حوادث ساختمانی ناشی از گودبرداری در سال نود و یک بالغ بر شصت نفر در شهر تهران بود ولی در چند سال اخیر به سه تا چهار نفر رسیده است.
رئیس نظام مهندسی تهران بیان داشت: کاهش چشم گیر تلفات گود برداری
حسن قربان خانی از دویست گود خطرناک در تهران خبر داد و ادامه داد: از سال نود و دو تا امروز در تهران سی و دو هزار بازدید گودبرداری از طرف سازمان نظام مهنددسی ساختمان استان تهران انجام شد که دو هزار و صد مورد مربوط به سال نود و شش است.
رئیس نظام مهندسی تهران با اعلام این که شصت و دو درصد کاهش گودبرداری در شهر تهران داشتیم که کمک کرد اتفاقات ناگوار کم شود افزود: از دیدگاه ما گودی خطرناک است که عمیق و اصول ایمن سازی و تثبیت در آن بخوبی رعایت نشده باشد.

دویست گود ساختمانی خطرناک در تهران وجود دارد


وی با بیان نشستی که مسئولان این سازمان با شهرداری و شورای شهر در مورد ارائه گزارش کامل و مبسوطی از گودهای تهران داشتند، تصریح کرد: در این حال ما گزارش فنی هر گودی را که خطرناک باشد به شهرداری میدهیم تا پی گیر آن باشند ولی بقیه پی گیری آن با ما نیست.
مانورهای شبانه نظام مهندسی از گودبرداریها نیز یکی از علل اصلی کاهش تلفات است.
معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مورد مانورهای شبانه سازمان نظام مهندسی هم خاطر نشان کرد: به علت این که بسیاری از گودبرداریها در شب صورت میگیرد ، سازمان نظام مهندسی بازدیدهای شبانه ای دارد که امسال هم صد و سی و هشت درصد میزان بازدیدها افزایش داشته و سبب کاهش حوادث ناشی از گودبرداری شده است.
حمیدرضا خوشدل اظهار داشت: تا زمانیکه ساختمانها با حضور عوامل دارای صلاحیت ساخته نشود گودبرداریها هم چنان خطرناک هستند؛ چهل هزار عضو فعال در سازمان نظام مهندسی مشغول ارائه خدمات هستند که در دو سال گذشته بیش از دو هزار متخلف در حوزه نظام مهندسی بشورای مهندسی معرفی گردیده است.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آبان ۹۶
1046 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0