نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد:

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه

شاهرخ رمضان نژاد بیان داشت: در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از قدرت نیروی جوان و دانش دارند از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تلاش است که با بکار گیری نیروهای جوان موتور محرکی در جهت توسعه کشور ایجاد کند.

کد خبر: 190730010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مرداد ۹۸ - ۴:۰۴ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شاهرخ رمضان نژاد بیان داشت: در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از قدرت نیروی جوان و دانش دارند از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تلاش است که با بکار گیری نیروهای جوان موتور محرکی در جهت توسعه کشور ایجاد کند.

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه

نیروی جوان موتور محرکی  در راستای تحقق توسعه/ افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی راه کار استفاده از محدودیت منابع

وی در دیدار با استاندار کرمان گفت: کشاورزی یک فعالیت اجتماعی است و در سالهای اخیر که با کمبود منابع آبی روبرو بودیم از این رو مدیریت در این حوزه امری دشوار محسوب می گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان جزء سازمانهای پیشرو در انجام فعالیتهاست و از این سازمان در استان کرمان درخواست شده تا به سایر استانها در الکترونیکی انجام دادن کارها، ارجاع امور، تعامل با بخشهای غیر دولتی و… یاری بخشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دویست و پنجاه هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که در واقع یک لشکر علمی برای این سازمان تلقی می گردد.

رمضان نژاد تصریح کرد: در استان کرمان پانزده هزار نفر از دانش آموختگان این رشته در سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازماندهی شده اند که اگر بتوانیم بدرستی از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم تحولی اساسی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: امروز دانش آشکارترین ابزار عزت و اقتدار یک کشور است و در حوزه هایی که دانش بنیان شده اند میبینیم که عزت و اقتداری برای کشور بهمراه می آورند و بخش کشاورزی از این قاعده مستثنی نیست.

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه/ رونق تولید اولویت اصلی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از قدرت نیروی جوان و دانش دارند از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تلاش است که با بکار گیری نیروهای جوان موتور محرکی در جهت توسعه کشور ایجاد کند.

وی گفت: کشور در حوزه کسب و کار از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست لذا اولویت برنامه های ما کمک به رونق تولید در بخش کشاورزی است و در راستای نیل به این امر بدنبال راه‌کارهایی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری هستیم چرا که ورود سرمایه های مردمی با کندی صورت میگیرد.

رمضان نژاد ادامه داد: از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در نظر دارد ورود همه اقشار به حوزه کشاورزی را تسهیل کند.

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه

وی افزود: به علت محدودیتها در حوزه کشاورزی نمیتوان سطح را افزایش داد از این رو ما در سازمان بدنبال افزایش بهروری هستیم که راهبرد اصلی در برنامه های ما محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: بخشی از فارغ التحصیلان ما باید علاوه بر دانش، مهارتها و فنون را هم فرا گیرند علاوه بر آن باید به مزرعه ها ورود پیدا کنند، مهارتهای لازم را فراگرفته و نهایتا سبب بالا رفتن بهره وری در حوزه کشاورزی شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی بخشی از امورات اداری مربوط به مجوزها را انجام میدهند و بعنوان پیشخوان امور کشاورزی مورد استفاده قرار خواند گرفت تا زمینه اشتغال بخشی از اعضا فراهم و مسیر نیل به این اهداف سریع تر طی گردد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی بازرگانی با خداست، مهندسین این حوزه نه تنها در بخش کشاورزی خود سهم میبرند بلکه بخشی به سهم کشاورزان نیز اضافه میکنند.

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان در ادامه گفت: ما در اصول و اقدامات هم گام با وزارتخانه هستیم اما اقدامات و عمل به تصمیمات خیلی کند صورت میگیرد.

فدایی ادامه داد: شاخصهای مناسبی در بخشهای مختلف تعریف نشده است بعنوان مثال هنوز میزان آب مصرفی در کشاورزی، صنعت و آب شرب در سال جاری نسبت به سال گذشته مشخص نشده و آمار ضد و نقیضی ارائه می گردد.

وی با تاکید بر انجام صد هکتار کشت گلخانه در استان کرمان گفت: البته ظرفیت استان خیلی بالاتر است ولی باید سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد که نیازمند مدیریتی قوی است.

منبع: راه آرمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۸
686 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0