بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است

کاظم زاده بیان کرد: یکی از عللی که به افزایش ساختمان‌ های نوساز فرسوده دامن زده پدیده امضاء فروشی است.

کد خبر: 960821009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، کاظم زاده بیان کرد: یکی از عللی که به افزایش ساختمان‌ های نوساز فرسوده دامن زده پدیده امضاء فروشی است.بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است

بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است

بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است

بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا  فروشی است

امضا فروشی مهندسین دلیل پیدایش ساختمان‌های نوساز فرسوده/ بازنگری در قانون کنترل کیفی ساختمان در کمیته ‌های تخصصی کمیسیون عمران مجلس
شادمهر کاظم ‌زاده، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود ساختمان‌ های نوساز فرسوده در کشور، عنوان داشت: یکی از دلایلی که به افزایش چنین ساختمان‌ هایی دامن زده پدیده امضاء فروشی است.
وی با اشاره به این که دلیل اصلی شیوع پدیده امضا فروشی چند شغله بودن مهندسین ناظر است، گفت: راهکار اصلی مقابله با این پدیده این است که مهندسینی در این حوزه بکار گرفته شوند که تنها شغل آن‌ ها نظارت بر روند ساخت و ساز باشد و این وظیفه را، حتی در عوض دریافت مبالغی به شخص دیگر هم واگذار نکنند.
سازمان نظام مهندسی مسئول برخورد با پدیده امضا فروشی
وی با تاکید بر این که وظیفه سازمان نظام مهندسی در برخورد با پدیده امضا فروشی خیلی سنگین است، ادامه داد: مرکز مقررات ملی ساختمان در وزارت راه و شهرسازی از دیگر ارگان ‌هایی است که میتواند تحت ماده سی و پنج نظارت عالیه که در تمام ادارات وزارت خانه مستقر است کنترل بر این مهم داشته باشد.

بافت نوساز فرسوده، پيامد امضا فروشی است


عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اعلام این که باید با تعیین مجازات‌ های سنگین ممانعت از امضا فروشی صورت بگیرد، افزود: در صورت ادامه روند امضا فروشی در برخی از پروژه های عمرانی و ساخت و سازها با عمر پایین سازه ‌ها و هم چنین هدر رفت منابع روبرو خواهیم بود.
وی، امضا فروشی را از مهم ترین عوامل کاهش عمر سازه‌ ها در ۱۰ سال اخیر خواند و تصریح کرد: مسئولین باید برای مقابله با این پدیده دست بکار شده و بصورت ریشه ‌ای با آن برخورد کنند.
کاظم زاده، از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای مقابله با پدیده امضا فروشی خبر داد و خاطر نشان کرد: بازنگری در قانون کنترل کیفی ساختمان و قانون نظام مهندسی برای مقابله با پدیده امضا فروشی در کمیته‌ های تخصصی کمیسیون عمران مجلس در دستور کار قرار دارد.
منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۶
894 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0