نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی در آیین گرامیداشت روز زن مطرح گردید؛

نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی

جشن میلاد دخت نبی اکرم (صل الله علیه و آله) و گرامیداشت مقام زن امسال در حالی هم چون سال های گذشته از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید که مصادف با بزرگداشت روز مهندس بود.

کد خبر: 971209014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ اسفند ۹۷ - ۴:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،جشن میلاد دخت نبی اکرم (صل الله علیه و آله) و گرامیداشت مقام زن امسال در حالی هم چون سال های گذشته از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید که مصادف با بزرگداشت روز مهندس بود.

نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی

نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی

نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی

در این جشن که با هنرنمایی هنرمندان تئاتر و طنزپردازان استان، برگزاری مسابقه و اجرای موسیقی همراه بود، علاوه بر آن که به مقام زن و بانوان مهندس عضو سازمان ارج نهاده شد، با اجرای برنامه های شاد و متنوع شبی به یادماندنی در دفترخاطرات اعضای سازمان ثبت گردید.
بانوان مهندس میتوانند در مرحله نظارت و بهره برداری از ساختمانها نقش موثری ایفا نمایند.
در این آیین که معصومه مرادیان مدیرکل امور بارزسی، نظارت و امور حقوقی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی _ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و صیاد رحمانی رییس شورای اسلامی شهر تاکستان و اعضای هیأت مدیره سازمان حاضر بودند، ابتدا ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سخنانی با تبریک روز مهندس، میلاد ریحانه النبی (صل الله علیه و آله) و روز زن به بانوان مهندس عضو این سازمان، برنامه های حمایتی و رفاهی برگزار گردیده از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه بانوان را تشریح کرد.
سیدکاظم مجابی با عنوان اینکه بانوان جایگاه ارزشمندی در جامعه و خانواده دارند، گفت: پیش از این تفکرغلطی در جامعه ما حاکم بود که طبق آن انتظار میرفت، بانوان تنها در زمینه مدیریت خانواده فعالیت کنند؛ اگر چه این حوزه وسیع و حایزاهمیتی است؛ ولی نباید فراموش کنیم که بانوان توانمندیهای دیگری هم دارند که بسیار ستودنی است.
مجابی با تاکید بر اینکه مدیریت و برقراری آرامش در محیط خانواده از بزرگ‌ترین ویژگیهایی است که در سرنوشت بانوان وجود دارد و تنها بادرایت آنها مأمن خانواده امن میشود؛ ادامه داد: با توجه به توانمندیهای بالایی که در زنان وجود دارد، منطقی نیست که بانوان را از حوزه اجتماعی منع کنیم؛ چرا که زنان تواناییهای خیلی ارزشمندی دارند و میتوانند در حوزه های مختلف ایفای نقش کنند.
وی افزود: یکی از ویژگیهای مثبت بانوان، دقت و ظرافت آنها در انجام کارها است بنابراین باید نقش و مشارکت بانوان را در حوزه ساخت و ساز بویژه در مرحله بهره برداری، طراحی و نظارت پررنگ‌تر کنیم؛ بطور حتم در اینصورت ساختمانهایی با کیفیت بهتری خواهیم داشت.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با تاکید بر این مطلب که بانوان مهندس باید در حوزه ساخت و ساز و فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان بیش تر ایفای نقش کنند؛ اظهار داشت: بانوان با ریزبینی که دارند در حوزه های hce، بهداشت، ایمنی و سلامت در صنعت ساختمان میتوانند بخوبی ایفای نقش و شاخصها را پیاده سازی کنند.

نگاه تیزبینانه بانوان در بهره‌وری مطلوب در نظارتهای ساختمانی

این مسول افزود: بانوان به واسطه آن که ذهنهای خلاقانه ای دارند از همین رو اغلب برای جلوگیری از تهدیدهای ساختمانی، بهره وری مطلوب از فضاهای ساختمان و هم‌چنین نورگیری مناسب ساختمان در طراحی ایده های قابل تحسینی ارایه میدهند.
وی هم‌چنین گفت: کمیسیون بانوان سازمان موضوعهای فنی و hce را در دستور کار قرارد هد و اجرای آنها توسط بانوان را با جدیت پی گیری کند.
مشارکت و حضور اجتماعی موثر بانوان در کلیه عرصه ها
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این آیین، با تبریک روز زن به بانوان مهندس، گفت: مهندسان همواره در حوزه ساخت وساز قدم های موثری برداشته اند و و با ایده نوآورانه و تفکرهای شایسته خود در عمران و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا کرده اند که خیلی حایز اهمیت است.
صدیقه ربیعی با عنوان این که توسعه و پیشرفت هر جامعه ای تنها با دوری از جنسیت گرایی و تلاش آحاد آن جامعه محقق می گردد؛ ادامه داد: هر کشوری که بدنبال توسعه یافتگی است باید زنان و مردان آن جامعه در کنار یکدیگر تلاش کنند تا به آن چه مد نظر دارند، دست پیدا کنند.
ربیعی با عنوان این که بانوان، مشارکت و حضور اجتماعی موثری در کلیه عرصه ها دارند؛ اظهار داشت: زنان ایرانی به واسطه توانمندیهای بالایی که دارند بخوبی توانسته اند در انجام وظایف مادرانه و مسوولیتهای اجتماعی بخوبی تعادل هارمونی برقرار کنند.
وی با اشاره به این که بانوان از ظرفیتهای ویژه و خاصی برخوردارند، گفت: حضور اجتماعی بانوان هیچگاه سبب نشده که به نقش آنها در خانواده و وظایف مادری و همسر داری آنها خدشه ای وارد گردد، آنها همواره در مدیریت هر دو حوزه موفق بوده اند که این مایه فخر و مباهات است.
این مسوول با عنوان این که امروزه بانوان ایرانی حضور اجتماعی موثر و فعالی دارند؛ عنوان داشت: حضور اجتماعی زنان فراتر از اسناد بالادستی است و امروزه به باور اجتماعی تبدیل شده، تا آن جایی که نه تنها دولت در انتصابها از ظرفیت بانوان در جایگاههای مدیریتی استفاده کرده بلکه افکار اجتماعی نیز به این موضوع اعتقاد و باور قلبی اعتقاد پیدا کرده است که زنان میتوانند انجام وظایف اجتماعی موفق باشند.
سیده منیره قوامی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز دیگر سخنران این آیین بود که در اظهاراتی با اشاره به منزلت زن در اسلام و نقش موثر زنان در عرصه های مختلف افزود: بانوان توانمندیهای ارزشمندی دارند، خوشبختانه امروزه شاهد هستیم این شایستگیها به اثبات رسیده و امیدوار هستم در این عرصه تحولهای بیشدتری را شاهد باشیم.
نگاه ژرف اعضای هیأت مدیره سازمان به حوزه بانوان ستودنی است
سمیرا قانعی، مشاور بانوان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در اظهاراتی با تبریک میلاد با سعادت بزرگ بانوی اسلام به بانوان مهندس، فعالیتهای انجام شده از طرف این کمیسیون را تشریح کرد و خواستار مشارکتهای بیش تر بانوان مهندس در عرصه ساخت و ساز شد.
قانعی، هم‌چنین از همراهی سازمان جهت برگزاری این مراسم قدردانی نمود و گفت: خوشبختانه در این دوره اعضای هیأت مدیره نگاه ویژه ای به جامعه بانوان مهندس دارند و بر ورود گسترده آنها در عرصه ساخت تاکید دارند که امیدوار هستم با بستر ایجاد شده در این حوزه رویداد های موفقیت آمیزی را شاهد باشیم.
لازم به ذکر است؛ حدود دو هزار نفر مهندس بانو عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۹۷
585 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0