معاون فنی و تشکل های حرفه ای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی :

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی:بافت ساختمانی شرق مشهد آسیب پذیرتر است

معاون فنی و تشکل های حرفه ای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ساختمان هایی که در شرق مشهد ساخته شده اند در برابر حوادث غیر مترقبه آسیب پذیرتر هستند.

کد خبر: 4284 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ دی ۹۵ - ۱۱:۴۱ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون فنی و تشکل های حرفه ای  سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضویگفت: ساختمان هایی که در شرق مشهد ساخته شده اند در برابر حوادث غیر مترقبه آسیب پذیرتر هستند.آسیب پذیر بودن بافت ساختمانی شرق مشهد

آسیب پذیر بودن بافت ساختمانی شرق مشهد

بافت ساختمانی شرق مشهد

آسیب پذیر بودن بافت ساختمانی شرق مشهد

فرامرز ذوقی افزود: اتلاف انرژی در ساختمان های واقع در شرق مشهد نیز بیشتر است و ساختمان های این منطقه فرسودگی بیشتری دارند.
وی اظهار کرد: ساختمان های واقع در بافت فرسوده در مقابل زلزله ایمن نیستند که برای ایمن سازی آنها برنامه هایی از قبیل پرداخت تسهیلات مناسب به مالکین آنها برای تجدید بنا یا اصلاح ساخت در نظر گرفته شده است.
وی مقاومت سازه های فلزی و سازه های بتنی را یکسان دانست و گفت: ملاک تایید مقاومت یک ساختمان با سازه فلزی یا بتنی، طراحی مناسب آنهاست که اگر درست انجام گرفته باشد هر دو سازه از نظر مقاومت مورد قبول است.
ذوقی افزود: مقاومت خانه های قولنامه ای و وکالتی مورد تایید این سازمان نیست زیرا از دیدگاه این نهاد این گونه ساختمان ها به دلیل نداشتن پایان کار، فاقد استانداردهای لازم در بخشهای مختلف می باشند.
وی اظهار کرد: عدم صدور پایان کار برای یک ساختمان به منزله عدم کنترل های نظام مهندسی و شهرداری بر روی آن می باشد لذا تضمینی در مقاومت و رعایت استانداردها در ساخت آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری ۲۰۰ نفر از کارشناسان خبره در رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق، ۲۵ هزار مورد بازرسی از ساختمان ها در تمام مناطق شهر انجام شد که نتیجهآن محرمانه است.
معاون فنی و تشکل های حرفه ای  سازمان نظام مهندسی  ساختمانخراسان رضوی گفت: مدل های ساخت و ساز جدید در مشهد از نظر مقاومت، آسایش، زیبایی، صرفه جویی در انرژی و کاربری از مدل های ساختمانی ۱۵ سال قبل بهتر است.

آسیب پذیر بودن بافت ساختمانی شرق مشهد

منبع: ایرنا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۵
1517 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0