زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان و انرژی به صورت مجازی احمدرضا طاهری اصل

زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان و انرژی به صورت مجازی

نخستین گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی بمنظور بحث و تبادل نظر در زمینه چالشها، ضرورتها و راهکارهای مربوطه در تاریخ بیست و ششم و بیست و هفتم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار می گردد.

کد خبر: 971024022 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۶:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نخستین گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی بمنظور بحث و تبادل نظر در زمینه چالشها، ضرورتها و راهکارهای مربوطه در تاریخ بیست و ششم و بیست و هفتم دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار می گردد.

زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان و انرژی به صورت مجازی

زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان و انرژی به صورت مجازی

زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان  و انرژی به صورت مجازی فراهم گردید.

احمدرضا طاهری اصل _ دبیر گردهمایی با عنوان این مطلب افزود: در این گردهمایی، ۸ محور مهم بررسی می گردد که عبارتند از:
۱-بررسی مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان (از گرداوری تا اجرا)
۲-بررسی ساختمان پایدار، صفر انرژی و انرژی پلاس
۳-بررسی مدیریت، مدل سازی و ممیزی انرژی در ساختمان
۴-کاربرد انرژیهای تجدیدپذیر در ساختمانها
۵-مصالح نوین ساختمانی در بهینه سازی مصرف انرژی
۶-نقش ساختمانهای هوشمند در بهره وری انرژی
۷-معیارهای مصرف و رده بندی انرژی در ساختمان
۸-و بالاخره نقش و جایگاه مردم و دستگاههای اجرایی در اجرای قوانین و مقررات حوزه انرژی
به گفته طاهری اصل، این گردهمایی، ۸ پنل تخصصی را نیز شامل می گردد که در آن ها اعضای هیئت رئیسه پنلها، مباحث مختلف را مورد بررسی قرار میدهند. از جمله عناوین پنلها باید به رتبه بندی ساختمانها، مدل سازی ساختمانها، ساختمانهای پایدار و انرژیهای تجدیدپذیر اشاره کرد که توسط اساتید این حوزه ها مسائل عنوان و پیگیری می گردد.

وی همچنین از برگزاری پنل ارائه مقالات سخن گفت که در آن ها شانزده الی بیست مقاله به شکل شفاهی ارائه می گردد. این مقالات بیش تر در حوزه معماری، شهرسازی، اقلیم و مصالح نوین است. در ۲ پنل تخصصی مدیریتی نیز بحث آیین نامه های بهینه سازی مصرف انرژی، قوانین، مقررات و آیین نامه ها مورد بررسی قرار میگیرد. به این ترتیب گردهمایی مجموعاً نزدیک چهارده پنل را شامل میشود که هشت پنل تخصصی، چهار پنل علمی و دو پنل مدیریتی است.
عضو شورای مرکزی سازمان در ادامه از برگزاری شانزده گارگاه تخصصی یاد کرد که در حاشیه گردهمایی در این ۲ روز برگزار می گردد.
به عقیده طاهری اصل، اینها کارگاههای بسیار مفید و تخصصی است که از جمله آن ها کارگاه مدیریت اطلاعات ساختمان BIM، کارگاه مدل سازی انرژی و کارگاه روشهای نصب سیستمهای خورشیدی است.

زمینه استفاده از گردهمایی ملی ساختمان و انرژی به صورت مجازی

در باره آیین اختتامیه، عضو شورای مرکزی سازمان اصل ادامه داد: در روز دوم و مراسم اختتامیه ما میزبان مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی و به احتمال قوی مقامعالی وزارت راه و شهرسازی خواهیم بود و در حضور اسلامی قصد داریم بیست و سه ارگان مرتبط با مباحث انرژی و فرهنگ سازی انرژی را گرد یک میز بنشانیم و تفاهم نامه همکاری در مباحث بهینه سازی انرژی را داشته باشند. پس از امضای این تفاهم نامه هم در ساعت شش عصر بیست و هفتم دی ماه، نخستین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی در ساختمان و صنعت و حمل و نقل را با حضور وزیر و معاونین وی، رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، استاندار و شهردار و سایر مقامات برای افتتاح میرویم.

وی در خاتمه، بار دیگر از اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی کل کشور و سایر متخصصین این حوزه ها دعوت کرد در این گردهمایی شرکت و از نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته عضو شورای مرکزی سازمان، در جهت صرفه جویی مباحث انرژی و بحث پایداری، با استانها نامه نگاری شده که علاقه مندان از طریق مجازی میتوانند ثبت نام کنند و به صورت مجازی با همایش در این ۲ روز در ارتباط باشند. چون گواهی ارتقاء پایه هم در هر ۷ رشته داریم میتوانند دوستان از این مزیت ارتقاء پایه استفاده کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0