استفاده از کالای ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

استفاده از کالای ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

کد خبر: 970213004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، امین مقومی عنوان کرد: استفاده از کالای های ایرانی بویژه در مصالح و تاسیسات ساختمانی، محرک اقتصاد کشور است و سبب رونق تولید میشود.

استفاده از کالای ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

استفاده از کالای ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

استفاده از کالای  ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت ساختمان بخش عمده ای از اشتغال کشور را عهده دار است، اگر حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد، اشتغال زایی افزایش چشم گیری خواهد داشت.
مقومی افزود: ظرفیتهای خوبی در شهر قم و شهرکهای صنعتی استان برای استفاده از کالای ساخت داخل بویژه در بخش ساختمان وجود دارد.
قم دارای ۷ شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (علیه السلام) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و ۴ ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
درحال حاضر دو هزار و سیصد و نود و چهار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ درقم وجود دارد که نود و چهار درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است. از این تعداد دو هزار و دویست و پنجاه و شش واحد مربوط به صنایع کوچک، هفتاد و پنج واحد مربوط به صنایع متوسط و شصت و سه واحد مربوط به صنایع بزرگ است.

استفاده از کالای ایرانی، محرک اقتصاد کشور است

ریاست سازمان استان ادامه داد: نسبت به صنعت ساختمان درمقایسه با برخی صنایع دیگر توجه کم تری شده است، اما در این عرصه ظرفیت های خوبی نهفته است که با تحرک حداقلی میتوانیم از برخی محصولات کاملا بومی استفاده کنیم و دراین رابطه نیازی به محصولات خارجی نیست.
مقومی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی بعنوان مرجع تخصصی و فنی درتلاش است با برگزاری نشست هایی با شرکتهایی که در صنعت ساختمان فعالیت میکنند، مذاکراتی داشته باشیم تا اگر اشکالی به کیفیت تولید است، منعکس و درحد توان کمک فکری و تخصصی بدهیم تا برطرف گردد.
مقومی گفت: محصولاتی که در حوزه تاسیسات برق و مکانیک ساختمان است در اولویت نخست و محصولات مربوط به معماری و عمران در اولویت دوم قرار دارد.
وی هم چنین بر لزوم توجه تولیدکننده های بومی به محصولات باکیفیت تاکید کرد و افزود: تولیدکننده های داخلی نیز باید ضوابط و شرایط تولید کالای باکیفیت را رعایت کنند تا خریداران نسبت به خرید کالا رغبت داشته باشند.
۵ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی قم هستند که نیمی از آنها پروانه اشتغال دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال نود و هفت را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام گذاری کردند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۹۷
777 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0