استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک به کارآفرینی است ریاست سازمان نظام مهندسی فارس بیان کرد:

استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک به کارآفرینی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس عنوان داشت: استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری است.

کد خبر: 970120001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷ - ۸:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس عنوان داشت: استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری است.

استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک به کارآفرینی است

استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک به کارآفرینی است

استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک  به کارآفرینی است

غلام رضا نامورچی، با اشاره به نام گذاری سال نود و هفت بعنوان حمایت از کالای ایرانی از طرف رهبر معظم انقلاب گفت: امروز در صنعت ساختمان کشور بیش تر مصالحی که استفاده می گردد از تولیدات داخلی است و نمونه خارجی برخی از این مصالح در کشور وجود ندارد ولی این گونه نیست که تصور کنیم مصالح خارجی که در بازار یافت می گردد چون نام خارجی را یدک میکشند با کیفیت است.
نامورچی تصریح کرد: بسیاری از کالاهای خارجی که عمدتا به شکل قاچاق وارد کشور میشوند بدون کیفیت و استانداردهای لازم هستند و به سازندگان و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی توصیه میشود که از این مصالح استفاده نکنند.
وی ادامه داد: یک نمونه تیرآهن خارجی در بازار وجود دارد که وزن آن سی درصد کم تر از وزن استاندارد است و برخی با توجه بهمین وزن کم تر و قیمت پایین تر برای بردن سود بیش تر از آن استفاده میکنند در حالیکه این تیرآهن در مقابل زلزله مقاوم نیست.
وی افزود: با توجه به این که مسکن سرمایه ملی محسوب میشود باید با استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب به افزایش عمر مفید ساختمان در کشورمان کمک کنیم و تحقق این مهم نیازمند یک عزم ملی است.

استفاده از مصالح ساختمانی داخلی کمک به کارآفرینی است

وی مطرح کرد: با وجود نظارتهایی که اعمال می گردد امروز شاهد تولید و عرضه مصالح ساختمانی داخلی بی کیفیت و فاقد استاندارد نیز هستیم و اگر تولید کننده داخلی بدنبال تصاحب بازار و جلب نظر مصرف کننده است باید کالای با کیفیت و استاندارد تولید و با قیمت مناسب عرضه کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تاکید کرد: کیفیت مصالح و استاندارد بودن آن ها در صنعت ساختمان سازی خیلی مهم است و تاثیر مستقیم بر حفظ جان و مال مردم دارد و کمک میکند تا عمر مفید ساختمان بعنوان یک سرمایه افزایش یابد.
نامورچی عنوان داشت: امروز نیازمند این هستیم که در تولید مصالح ساختمانی از فناوریها و ابزارهای نوین بهره گیریم و مصالح ساختمانی هم تراز با مصالح خارجی مرغوب تولید کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بیان کرد: نظارت ناظر بعنوان یکی از این حلقه های خیلی موثر در صنعت ساخت و ساز است و ما دفتر استاندارد سازی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس راه اندازی و افزون بر این مبادرت به برگزاری کلاسهای آموزشی برای مهندسان کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: نظارت بر استفاده و بکار گیری مصالح استاندارد در ساخت و ساز جزو وظایف مهندسان مجری است و حضور مجریان ذیصلاح در صنعت ساختمان کمک میکند که مصالح استاندارد و با کیفیت استفاده گردد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ فروردین ۹۷
947 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0