ظرفیت بی نظیر مازندران در صادرات خدمات فنی و مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

ظرفیت بی نظیر مازندران در صادرات خدمات فنی و مهندسی

سیف الله علی نیا با اشاره به وجود نیروی انسانی در حوزه فنی و مهندسی در استان است، بیان کرد: مازندران ظرفیت بی نظیری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

کد خبر: 970530003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ - ۹:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف الله علی نیا با اشاره به وجود نیروی انسانی در حوزه فنی و مهندسی در استان است، بیان کرد: مازندران ظرفیت بی نظیری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

ظرفیت بی نظیر مازندران در صادرات خدمات فنی و مهندسی

ظرفیت بی نظیر مازندران در صادرات خدمات فنی و مهندسی

مازندران ظرفیت بی نظیری مازندران در صادرات  خدمات فنی و مهندسی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در آیین تقدیر از کمیته اجرایی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت با تاکید بر این که اصل مزیت نسبی اصلی گریز ناپذیر و در کلیه بخشها راهگشا است، عنوان کرد: مجموعه ای موفق است که روی مزیتهای نسبی خود سرمایه گذاری کند و باید این نگاه بصورت جدی تر در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه وجود داشته باشد.
علی نیا با اشاره به ویژگیهای بارز استان، گفت: امروز همه کشور باور دارند که مازندران از حیث نیروی انسانی در تمامی حوزه ها از جمله ورزشی، پزشکی و فنی و مهندسی تقریبا ظرفیت یک کشور را دارا است.
وی ادامه داد: نیروی انسانی در حوزه فنی و مهندسی  ظرفیت بی نظیری در استانی که حدود سه میلیون جمعیت دارد میباشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، تصریح کرد: در بحث صدور پروانه ساختمان از استانهای شاخص کشور هستیم که پنج میلیون مترمربع در سال ساخت و ساز صورت میگیرد اما با توجه به جمعیت مهندسان، سهمیه بسیاری از اعضا خالی است.
علی نیا تصریح کرد: امروز در حوزه سازمان نظام مهندسی نیروی انسانی کارآمدی را داریم و چهارده هزار عضو با پروانه اشتغال و بسیاری از مهندسان بدون پروانه که از تجربه و دانش لازم برخوردار هستند، شرایط لازم جهت صدور خدمات مهندسی را دارند.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: با توجه به این که مازندران از حیث جغرافیایی به علت همجواری با کشور های دیگر  دارای شرایط خاص است در صورتیکه ارائه خدمات مهندسی همراه با سرمایه گذاری باشد از لحاظ ارزی کمک بسیار خوبی به استان و کشور خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت: مطمئنا برگزاری چنین گردهمایی هایی در سطح بین المللی سرآغازی است که ظرفیتهای سازمان را به کشورهای دیگر و به نهادهای تصمیمگیر معرفی کنیم.
در ادامه این آیین، کامران حسن زاده و کامبیز رزقی ضمن قدردانی از تلاشهای کمیته اجرایی گردهمایی، به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۹۷
911 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0