توقف احداث صد برج در تهران عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خبر داد:

مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب می شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: مبحث بیست و سرم مقررات ملی ساختمان هنوز به تصویب نهایی نرسیده ولس با دستور اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرراست اصلاحاتی بر روی آن صورت گیرد و بتصویب برسد که مصوب شدن آن میتواند دستورالعملی برای شهرداری و الزام سازندگان برعایت استانداردهای محیطی برای ساخت واحدهای بزرگ تجاری باشد .

کد خبر: 960723002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶ - ۷:۵۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: مبحث بیست و سرم مقررات ملی ساختمان هنوز به تصویب نهایی نرسیده ولس با دستور اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرراست اصلاحاتی بر روی آن صورت گیرد و بتصویب برسد که مصوب شدن آن میتواند دستورالعملی برای شهرداری و الزام سازندگان برعایت استانداردهای محیطی برای ساخت واحدهای بزرگ تجاری باشد .مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب می شود

مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب می شود

مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب می شود

مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب  می شود

کامبیز رضوی گفت: بغیر از ایران اغلب کشورهای جهان بر روی موضوع مهندسی ترافیک در ساخت و ساز شهری تمرکز کرده اند و ساخت مراکز پرجذب سفر درون شهری و پر تردد دارای استاندارهایی هستند که حتما باید رعایت گردد .
رضوی ادامه داد: در کشورهای مترقی و حتی در برخی از کشورهای منطقه همچون امارات ساخت مالها و مراکز خرید تجاری بزرگ با توجه به همه اصول مهندسی ترافیک صورت میگیرد بهمین علت در اطراف این مراکز ترافیک چندانی دیده نمیشود .
عضو گروه تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی کشور افزود: در ایران هم طبق قانون کنترل ساختمان و آئین نامه های اجرایی آن موظف هستیم در برخی ساختمان های بلند مرتبه و دارای جذب بالای سفر این مطالعات صورت گیرد ولی عدم توجه مسئولین در طول سال های گذشته سبب شده است این استانداردها بخوبی رعایت نگردد .
وی خاطر نشان کرد: اکنون مناطق اطراف مراکز بزرگ تجاری در تهران قفل شده و پلیس هر روز با مردم درگیر است به این علت که دسترسیهای مناسب برای آنها پیش بینی نشده است .

مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان بزودی تصویب می شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یاد آور شد: در مورد مرکز تجاری کوروش که در مجاورت یک بزرگراه است کاربرد یک بزرگراه به یک خیابان شریانی تغییر یافته و مشکلاتی را بوجود آورده است و عملکرد این بزرگراه کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: از سال نود و چهار استاندارد ساخت واحدهای تجاری بزرگ مختص کشور ایران درشورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار گرفت و مصوبه آن از وزارت خانه گرفته شد که بعنوان مبحث بیست و سوم اعلام گردید و رونمایی اولیه آن مهر ماه سال پیش در مرکز تحقیقات ساختمان صورت گرفت ولی متاسفانه به علت کم لطفی مراجع تصمیم گیری رد شده است .
رضوی گفت: مبحث بیست و سوم مقررات ساخت هنوز تصویب نشده ولی با دستور اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرراست اصلاحاتی بر روی آن صورت گیرد و به تصویب برسد که مصوب شدن آن میتواند دستورالعملی برای شهرداری و الزام سازندگان به رعایت استانداردهای محیطی ،تعیین ضوابط و مقررات ترافیکی مرتبط با ساختمان ها و شبکه معابر برای ساخت واحدهای بزرگ تجاری باشد .
منبع : خبرگزاری پانا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۶
1059 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0