زمان برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان شیخ انصاری مطرح کرد:

بیستم و بیست و یکم اردیبهشت؛ زمان برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان

رضا شیخ انصاری معاونت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسی در تاریخ‌ های بیستم و بیست و یکم اردی بهشت خبر داد و بیان کرد: تعداد داوطلبان شرکت در این آزمون ‌ها صد و سی و چهار هزار و سیصد و چهل و دو نفر است که بیست و پنج هزار و چهارصد و نود و سه نفر از آن ‌ها زن هستند

کد خبر: 970217015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، رضا شیخ انصاری معاونت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسی در تاریخ‌ های بیستم و بیست و یکم اردی بهشت خبر داد و بیان کرد: تعداد داوطلبان شرکت در این آزمون ‌ها صد و سی و چهار هزار و سیصد و چهل و دو نفر است که بیست و پنج هزار و چهارصد و نود و سه نفر از آن ‌ها زن هستند.

زمان برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان

زمان برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان

بیستم و بیست و یکم اردیبهشت؛ زمان  برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان

انصاری گفت: از امروز داوطلبانی که پیش از این ثبت نام کردند می ‌توانند با مراجعه به سایت دفتر ملی مقررات ساختمان که از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان نیز قابل دسترسی است، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. این امکان از هفدهم تا نوزدهم اردی بهشت ماه فراهم است و در روزهای نوزدهم و بیستم هم در همه حوزه‌های آزمونی باجه‌ هایی برای رفع نقص کارت تعبیه شده است.
وی تاریخ اعلام نتایج این آزمون‌ ها را اول مرداد ماه امسال اعلام کرد و افزود: هیچ محدودیت و ظرفیتی برای پذیرش داوطلبان وجود ندارد و هرکس موفق به اخذ پنجاه درصد امتیاز در آزمون شود، نمره قبولی را بدست خواهد آورد.
به گفته انصاری، صبح روز پنج شنبه آزمون در رشته ‌های عمران صلاحیت نظارت، شهرسازی، ترافیک، نقشه ‌برداری و معماری صلاحیت نظارت و عصر ۵ شنبه آزمون در رشته های تاسیسات مکانیکی و برقی در صلاحیت نظارت و عمران و معماری در صلاحیت اجرا برگزار میگردد. هم چنین صبح جمعه آزمون عمران در صلاحیت محاسبات، تاسیسات مکانیکی و برقی در صلاحیت طراحی برگزار خواهد شد. آزمون طراحی معماری نیز که طولانی‌ ترین آزمون و تنها آزمون با سوالات کتبی است، از صبح تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی هدف از این آزمون‌ ها را سنجش صلاحیت داوطلبان برای ورود به بازار کار حرفه‌ های مهندسی دانست و تصریح کرد: این جدی ‌ترین آزمون رقابتی میان مهندسین و بزرگ ترین آزمون تخصصی در سطح کشور است که سالی دوبار توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و با همکاری شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش برگزار میگردد.
معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در توضیح روند برگزاری آزمون خاطر نشان کرد: آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسی تماما بر پایه مکانیزم‌ های موجود در شبکه ‌های کامپیوتری طراحی شده است و از ثبت نام و اخذ کارت آزمون تا اخذ کارنامه کاملا بصورت الکترونیک انجام می‌ شود.
انصاری در مورد فرآیند طراحی سوال آزمون نیز یاد آور شد: سوالات با رعایت تمام استانداردها و در فضای قرنطینه طراحی می ‌شوند. هم چنین سوالات در چند نمونه بصورت متنوع طراحی و برای هر داوطلب شخصی سازی می ‌شوند و پرسشنامه افراد با هم متفاوت است.
به گفته وی آزمون‌ های نظام مهندسی با آزمون‌ های آکادمیک و آزمون ‌های ورود به دانشگاه کاملا متفاوت است و داوطلب باید در آن توانمندی ‌های حرفه ‌ای خود را به اثبات برساند. این آزمون ‌ها جزوه باز هستند ولی موفقیت در آن‌ ها نیازمند داشتن مهارت و تخصص است.

زمان برگزاری آزمون‌ های نظام مهندسی ساختمان

انصاری بر نظارت دقیق برای جلوگیری از تقلب و تخلف در آزمون تاکید کرد و افزود: طبق مصوبات هیات رسیدگی به تخلفات برای جلوگیری از هرگونه شک و شبهه و تخلف و تقلب، آوردن لپ‌تاب، تبلت، ماشین‌ حساب‌ های مهندسی که سیم‌ کارت یا حافظه جانبی دارند، دوربین عکاسی، هدفون، ساعت هوشمند و هر وسیله ارتباطی به آزمون ممنوع است.
معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: مشاهده این وسایل حداقل سه دوره و استفاده از آن‌ ها حداقل پنج دوره محرومیت از آزمونها را بدنبال خواهد داشت. ضمن این که براساس آیین نامه اصلاحی قانون نظام مهندسی تخلف در آزمون ‌ها مستلزم تشکیل پرونده در شورای انتظامی نظام مهندسی استان‌ ها نیز هست.
وی در انتها ضمن آرزوی توفیق برای همه داوطلبان یاد آور شد: امیدوارم داوطلبان بتوانند با اتکا به مهارت و دانش حرفه ‌ای خود از آزمون ‌ها سربلند بیرون آیند.

منبع : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
786 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0