برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان

برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

،هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سیزدهمین نشست خود را با حضور سفید ریاست شورای اسلامی شهر، عباسی ریاست کمیسیون عمران و فرهمند شهردار منتخب شورای اسلامی برگزار نمود.

کد خبر: 971114018 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سیزدهمین نشست خود را با حضور سفید ریاست شورای اسلامی شهر، عباسی ریاست کمیسیون عمران و فرهمند شهردار منتخب شورای اسلامی برگزار نمود.

برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

در شروع نشست، سالاری با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و آرزوی آینده پرشکوه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، به مهمانان خیر مقدم گفت و ادامه داد: خوشبختانه نوع نگاه دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد کاملا متفاوت، خلاقانه و تحول گرا است و این نگاه جدید با پشتیبانی و تلاش مسئولان مربوطه و مشارکت مردم میتواند در جهت توسعه کیفی یزد بعنوان شهر میراث جهانی موثر باشد تا نسلهای آینده به عملکرد این مجموعه افتخار کنند.
وی در گزارش هفتگی خود، به تشکیل کمیسیون روسای سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در حضور رجبی، ریاست شورای مرکزی در تهران اشاره کرد و در مورد فضای تعاملی مثبت و سازنده ای که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و وزارت راه و شهرسازی در جریان است توضیحاتی داد.
رئیس سازمان استان، هم‌چنین به تشکیل همایش مهندسان بسیجی در مشهد مقدس با رویکرد ترویج اخلاق حرفه ای و رعایت ضوابط و معیارهای دقیق مالی پرداخت و افزود: در این همایش اجرای ظرفیتهای مغفول مانده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بحث قرار گرفت و تدابیر لازم برای حضور هرچه فعال‌ تر اعضای بسیجی هیات مدیره ها در برنامه های شورای مرکزی اتخاذ گردید.
در ادامه نشست، سید علاقه بند، دبیر هیات مدیره گفت: بهتر است فرآیند صدور پروانه با نیازهای جامعه هماهنگ و منطبق بر فرآیندهای واقعی ساخت و ساز به لحاظ اجتماعی و فرهنگی طراحی گردد. ارائه گزارشی از وضعیت ساخت و ساز و ظرفیت‌ ها و چالش ‌های تولید ساختمان در استان توسط سید ابوالفضل هاشمی، مدیر واحد خدمات مهندسی سازمان، بخش بعدی نشست بود. در این گزارش بر اهمیت حضور سازندگان ذی صلاح در روند ساخت و ساز تأکید گردیده و نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در این فرآیند خیلی مهم و اساسی ارزیابی شده است. طبق این گزارش، سازمان با نظارت مضاعف بر عملکرد مهندسان ناظر و مجریان دارای صلاحیت وظیفه نظارتی خود را به انجام میرساند.
هاشمی تصریح کرد: ساختمان تنها محصولی است که ظاهراً در زمان معامله نیازی به مشخص بودن نام سازنده و تولید کننده آن نیست که اشکالی بزرگ محسوب می گردد و باید به شناسنامه فنی و ملکی بعنوان سند هویت ساختمان بهای لازم داده شود.
هاشمی، تهیه نقشه های چون ساخت را از مهم ترین برنامه های واحد خدمات مهندسی سازمان توصیف کرد.
فلاح، نایب رئیس اول سازمان در جلسه هیات مدیره گفت: مردم علاقه مند هستند نزدیک ترین و ارزان‌ترین راه را در ساخت و ساز انتخاب کنند و وقتی مشاهده کنند جریمه های وضع شده از طرف کمیسیون ماده صد کم‌تر از هزینه های ساخت و ساز به صورت قانونی و اصولی است، راه تخلف را انتخاب می‌ کنند.

برگزاری نشست سیزدهم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

فلاح، نتیجه این وضع را استفاده از تنها پنج تا ده درصد ظرفیت مهندسی سازمان اعلام کرد و افزود: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش در افزایش کیفیت خدمات مهندسی و اصلاح روند کارها داریم و بشدت از صوری کاری در امور طراحی و نظارت و اجرا جلوگیری می ‌کنیم و متقابلاً انتظار داریم سایر دستگاه‌ ها نیز در جهت اصلاح روند امور برای ترغیب مردم به اخذ پروانه و اقدام بر مبنای مفاد پروانه همکاری کنند تا میزان تخلفات کاهش یابد.
زحمت کش، نایب رئیس دوم سازمان نیز در این جلسه از لزوم ساماندهی شهرها سخن گفت و ادامه داد: خلاف سازیها تنها به مالکان و بهره‌برداران آسیب میرساند بلکه سیما و منظر شهری و چهره شهرها را نازیبا میسازد و در زمان حادثه عملاً پیامدهای بزرگ جانی و مالی در سطح ملی به بار خواهد آورد. بنابراین هر قدم مثبت طرف‌ ها برای اصلاح وضع موجود، منجر به هماهنگی و همگرایی در جهت منافع ملی خواهد بود.
احمدی، بازرس هیئت مدیره نیز با اشاره به جهانی شدن شهر یزد لزوم رعایت استانداردهای ملی و جهانی را در همه موارد بویژه در زمینه تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و آسانسورهای اماکن عمومی و خصوصی تصریح کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شد.
فروغی، عضو هیئت مدیره نیز ضرورت برنامه ریزی و انجام کار فرهنگی قاطع در قبال وضع موجود ساخت و ساز را خواستار شد و افزود: در کارشناسی ساختمانها بایستی بر مبنای تخصص مورد نیاز هر رشته اقدام گردد و حد مرزها بویژه در کارشناسی سازه و معماری و شهرسازی رعایت شود.
وی یاد آور شد: ما نباید از نگه‌داری ساختمانهای موجود غافل بمانیم و توجه به نگه‌داری و تعمیر در کنار نوسازی خیلی مهم و اساسی است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0