شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات آن نیست معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین

شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات آن نیست

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین بیان کرد: شناسنامه فنی ساختمان که از طرف شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد بیانگر تمامی جزئیات بناها نیست.

کد خبر: 970816002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ آبان ۹۷ - ۳:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین بیان کرد: شناسنامه فنی ساختمان که از طرف شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می گردد بیانگر تمامی جزئیات بناها نیست.

شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات آن نیست

شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات آن نیست

شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات  آن نیست

فرزانه نظری‌پور اظهار داشت: مشکل موجود در حوزه پیش فروش ساختمانها که سبب شده امروزه بیش از ۱ هزار و پانصد پرونده در دستگاه قضایی استان نیز تشکیل گردد عدم شفافیت در امر ساخت و سازها بوده تا جایی که خریداران هنگام تحویل ساختمان با تعاریفی که سازندگان از قبل کرده بودند، با مغایرتهای فاحشی مواجه میشوند.

نظری پور افزود: امروزه با مکانیسمهای انجام شده، شهرداریها میتوانند از فروش چند باره بناها که در گذشته شاهد بسیاری از این موارد نیز بودیم، جلوگیری کنند ولی در مورد کیفیت مصالح بکار رفته و این که سازنده قرار است چه بنایی را به خریداری که واحد را پیش خرید کرده واگذار کند، متاسفانه هنوز ساز و کار مشخصی وجود ندارد.

به گفته وی، امور شهرسازی، دغدغه های موجود در مورد پیش فروش ساختمانها را نمیتوان با یک صفحه رونوشت (قرارداد) از بین برد و از تخلفهای صورت گرفته در این زمینه نیز جلوگیری کرد.
این مسئول با عنوان این که جزئیات ساخت یک بنا برای پیش فروش باید دارای آئین نامه هایی مصوب همانند دفترچه فنی ساختمان باشد، گفت: با این کار میتوان علاوه بر از بین بردن مشکلات موجود بر سر راه پیش فروش واحدهای ساختمانی، شاهد کاهش پرونده های موجود در محاکم قضایی و انجام تعهدات دقیق و به موقع سازندگان به پیش خریداران باشیم.

شناسنامه فنی ساختمان بیانگر کلیه جزئیات آن نیست

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهرداری قزوین بر اجرای قانون پیش فروش ساختمانها تاکید داشته و امیدوار است که با اجرای راهکارهای لازم و تدابیر در نظر گرفته شده در این زمینه، شاهد رفع مشکلات پیش رو باشد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۷
1230 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0