کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده

کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده

کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده ، است. زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده طولانی است

کد خبر: 010213001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۱ - ۱۰:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده ، است. زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده طولانی است

کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده

کندی روند صدور پروانه های ساختمانی عاملی جهت تعویق نوسازی واحد های فرسوده
صدور پروانه در بافت فرسوده به کندی پیش میرود
کندی روند صدور پروانه های ساختمانی باعث شده تا نوسازی واحد های فرسوده به تعویق بیفتد.
برای نوسازی و ترغیب ساکنین بافت فرسوده مشوقهایی در نظر گرفته شد که می توان به ارائه تسهیلات به دارندگان واحدها در بافت فرسوده، تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی و کاهش پنجاه درصدی در هزینه های نظام مهندسی اشاره کرد اما با وجود این مشوقها، آمارهای صدور پروانه های ساختمانی در سال گذشته، نشان از کاهش ۱۸.۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در تهران است.
طبق ماده پنجاه و نه قانون رفع موانع تولید، شهرداریها مکلف هستند حداکثر تا یک هفته پس از پرداخت نقدی یا تعیین تکلیف نحوه پرداخت عوارض بصورت نسیه نسبت به صدور و تحویل پروانه ساختمان متقاضی اقدام نمایند و البته هزینه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده در برخی از شهرداریها صفر و در برخی دیگر با تخفیف پنجاه درصدی است.
با وجود این قانون، متقاضیان برای نوسازی واحدهای خود در بافت فرسوده با مشکلاتی مواجه هستند که طولانی بودن زمان صدور مجوزباعث مشکلاتی برای متقاضیان شد. کسانی که به صورت تک واحدی اقدام به نوسازی میکند به علت طولانی بودن منصرف می گردند و سازندگان هم می گویند طولانی بودن زمان صدور مجوز برای انها به صرفه نیست و مشکلات خاص خود را دارد.
زمان صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده طولانی است
برخی از سازندگان در بافتهای فرسوده اعلام میکنند که زمان صدور از ۸ ماه الی ۱ سال خیلی زیاد است و این مورد باعث میشود تمایل برای ساخت، کاهش یابد و به علت افزایش زمان صدور مجوز ها مصالح ساختمانی با افزایش قیمت روبرو می شود و سازنده توان تکمیل واحد را نخواهد داشت.
یکی از مشکلات طولانی بودن زمان صدور پروانه های ساختمانی بروکراسیهای اداری بین ارگانهای مختلف از جمله شهرداری، آتش نشانی و نظام مهندسی است که تاییدیه این ارگانها بیش از شش ماه زمان می برد.
صدور بخشنامه ای تاییدیه ایمنی ساختمان به دفاتر خدمات الکترونیک شهر منتقل گردید.
حال بجای اینکه بروکراسی های اداری کاهش یابد امروز علی‌رضا زاکانی شهردار تهران، با صدور بخشنامه ای تاییدیه ایمنی ساختمان را که پیشتر توسط سازمان آتش نشانی انجام میشد را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر منتقل کرد از آنجایی که قبلا فرایند ایمنی سنجی از جمله تست تاب آوری تجهیزات در آتش و یا تخلیه دود توسط سازمان آتش نشانی انجام می پذیرفت، هنوز مشخص نیست با انتقال آن به مهندسین ناظر این آزمایشها چگونه انجام میشود و باید منتظر ماند تا کم و کیف این بخشنامه مشخص گردد.
بالاخره طولانی بودن روند صدور مجوزها سبب واکنش شورای شهر تهران شد و سروری نایب رئیس شورای شهر از کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی از هفت ماه به دو ماه در خرداد ماه خبر داد.
اگر چه با همکاری ارگانها و تلاش جدی می توان زمان صدور پروانه های ساختمانی را از دو ماه هم کم‌تر کرد اما باید دید آیا شورای شهر به قول خود عمل می کند یا خیر!
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۰۱
304 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0