اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت وخیم است ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بیان کرد:

اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت وخیم است

به گفته محمد سالاری، تهران اوضاع ایمنی ساختمان ‌های تحت مالکیت دولت و یا نهادهای حاکمیتی مثل بنیاد مستضعفان وخیم است و آن‌ ها به این موضوع بی ‌توجه ‌اند.

کد خبر: 970331006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۱ خرداد ۹۷ - ۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به گفته محمد سالاری، تهران اوضاع ایمنی ساختمان ‌های تحت مالکیت دولت و یا نهادهای حاکمیتی مثل بنیاد مستضعفان وخیم است و آن‌ ها به این موضوع بی ‌توجه ‌اند.

اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت وخیم است

اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت وخیم است

اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت  وخیم است

وی در مورد سرنوشت دو ساختمان مجاور پلاسکو که بشدت ناایمن هستند عنوان کرد: ایمن ‌سازی ساختمان‌‍‌ های مجاور پلاسکو بحثی است که در مورد بسیاری از ساختمان ‌های ساخته شده قدیمی تهران صادق است و مشکلی است که در نحوه اجرای ماده بیست و دو قانون نظام مهندسی داریم، این قانون به ایمنی ساختمان ‌ها پس از بهره‌ برداری برمی ‌گردد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تصریح کرد: متاسفانه چون آیین ‌نامه‌ های مربوطه بصورت کامل و جامع گرداوری نشده و مسئولیت سازمان ‌ها و نهادهای ذیمدخل بصورت دقیق احصا و شناسایی نگردیده است لذا ما شاهد بودیم که پس از حادثه پلاسکو علی ‌رغم این که تمام سطوح حاکمیت به این موضوع ورود پیدا کرده بودند و سازمان ‌ها و نهادها را مواخذه کردند ولی در مورد دلیل این حادثه کلی‌ گویی شد.
به گفته وی، پس از ساخت و اتمام ساختمان در حوزه بهره ‌برداری رها می ‌شوند و مسئولیتی که مالک حقیقی و حقوقی در تداوم ایمنی سازه‌ ای ساختمان و لزوم تامین تجهیزات و الحقات ایمنی (وسایل اطفای حریق) دارد، مشخص نیست.
سالاری با عنوان این که ماده پنجاه و پنج قانون شهرداری به روزرسانی نشده و قدیمی است، تصریح کرد: زمانیکه این قانون گرداوری شده و شهرداری ‌ها مسئولیت ورود به ایمن ‌سازی ساختمان‌ های نا ایمن را بعهده گرفتند، مصادیق المان ‌های شهری با امروز تهران از زمین تا آسمان متفاوت بوده است. در گذشته ساختمان ‌های بلند مرتبه به شکل امروزی نداشتیم. باید در این حوزه به‌ روز رسانی جدی صورت گیرد. شهرداری بعنوان یک نهاد خدماتی به تنهایی نمی ‌تواند پاسخگوی ایمن ‌سازی تمام ساختمان‌ های ساخته شده قدیمی باشد.

اوضاع ایمنی ساختمان ‌های حاکمیتی پایتخت وخیم است

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ساختمان ‌های دولتی که مالکیت آن‌ ها در دست دولت است و یا سازمان‌ هایی مثل بنیاد مستضعفان ( نهادهای حاکمیتی) در مورد ایمن ‌سازی ساختمان‌ ها پس از بهره ‌برداری کارنامه درخشانی ندارند و وضعیتشان وخیم ‌تر از ساختمان ‌هایی است که متعلق به شهروندان است.
سالاری با عنوان این که باور و اعتقاد واقعی در بین مسئولان کشور و مردم در مورد لزوم استاندارهای ایمنی ایجاد نشده، خاطر نشان ساخت: با وجود این که در حادثه پلاسکو هزینه خیلی سنگینی پرداختیم و انتظار این بود که در مورد ایمن ‌سازی ساختمان‌ های شهر اقدامات اساسی صورت گیرد و نظرات کارشناسی هم ارائه گردید ولی در اجرا اقدامی صورت نگرفت.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که علت اصلی این موضوعات عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری است، یاد آور شد: باید مشخص گردد که متولی اصلی نحوه اجرای مطالعات حاصل از حادثه پلاسکو کیست؟ در این فرایند ما همه ‌کاره نیستیم و نیاز است که در رویکردهای مجلس، دولت و قوه قضاییه تغییراتی ایجاد گردد ولی در کل چشم ‌انداز خوبی دراین مورد متصور نیستیم.

منبع : بازار آریا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۹۷
720 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0