برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سالاری، ریاست سازمان

برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در سال نود و هشت

دومین نشست هیئت مدیره سازمان در سال جاری، روز 4 شنبه بیست و یکم فروردین در محل سالن جلسات تشکیل گردید.

کد خبر: 980123007 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دومین نشست هیئت مدیره سازمان در سال جاری، روز ۴ شنبه بیست و یکم فروردین در محل سالن جلسات تشکیل گردید.

برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در سال نود و هشت

در شروع نشست، سالاری، ریاست سازمان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه به وقایع روز کشور اشاره کرد و از حادثه سیل در اکثر استان‌ها بعنوان یک آزمون بزرگ برای جامعه مهندسی یاد کرد و افزود: مهندسین باید بگونه‌ای عمل کنند که در حوادثی چون سیل، ساختمانها مقاومت لازم را از خود نشان دهند.
وی با انتقاد از برخی ساخت و سازهای خارج از از کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان، تصریح کرد: در حادثه سیل همه ملاحظه کردیم که طبیعت با بی‌رحمی به ساختمانهای غیر مقاوم و غیر استاندارد آسیب زد و لازم است برای مقابله با هر حادثه ضمن استفاده از مصالح استاندارد و بهبود جانماییها و طراحیها، فرایند ساخت و ساز را سامان بخشید.
رئیس سازمان با استناد به دستور استاندار محترم در اولین نشست مشترک هیئت مدیره سازمان در سالجاری در محل استانداری، ادامه داد: نظارتها باید بی‌رحمانه و سختگیرانه صورت گیرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید بیش ترین دقت را بر کار ناظران و مجریان داشته باشد تا سرمایه ملی براحتی دستخوش حادثه نگردد و مردم و ساکنان آن آسیب نبینند‌.
وی افزود: ما می‌ خواهیم بعنوان قشر مهندس و فرهیخته جامعه در مقابل مردم باری بر دوش آن ها نباشیم بلکه خود به کمک یک‌دیگر باری از دوش آن ها برداریم.
سالاری در همین ارتباط در مورد فراخوان اخیر سازمان برای دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی اعضا و ارسال آن ها به مناطق سیل زده نیز توضیحاتی داد.
سالاری در ادامه اظهارات خود با اشاره به انتشار گزارشات دفاتر طراحی، سازندگان ذی صلاح، امور تفکیک و ناظرین گاز، هدف از این اقدام را ترویج نظارت همگانی مهندسان بر کار یک‌دیگر و شفاف‌سازی امور ذکر کرد و افزود: با این خود کنترلی در جامعه مهندسی استان، می‌ توان صادقانه از زیاده خواهیها و کم کاریها جلوگیری کرد.
هیئت مدیره سازمان در نشست اخیر خود هم‌چنین از بین ۲ نفر داوطلبان پست مدیر یت نمایندگی سازمان در شهرستان خاتم، محسن ستوده متولد ۱۳۶۶ کارشناس ارشد عمران را که دارای سابقه خوبی در جهت تعامل با شهرداری و فرمانداری و…. است بعنوان مدیر دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان خاتم انتخاب کرد.

برگزاری دومین نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

در نشست هیئت مدیره سازمان، مبالغ شهریه دوره های آموزشی و تدریس مدرسین، موضوع نامه مسئول آموزش سازمان مورد بحث قرار گرفت و مبلغ شهریه برای دوره ها ی مختلف طبق تعداد نفرات شرکت کننده تعیین گردید. هم‌چنین حق التدریس اساتید داخل استان برای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تصویب گردید.
بررسی و تصویب تعرفه پیشنهادی مدیر امور مشترکین برای خدمات گاز طبق مصوبه کمیته چهار نفره اقدام بعدی هیئت مدیره بود و بدنبال آن دستورالعمل تخصیص ظرفیت سال نود و هشت، مهندسین نیز مورد و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید، ظرفیتهای باقی‌مانده از سالهای گذشته تا پایان خرداد فرصت استفاده داشته باشند و پس از آن تمامی ظرفیتهای باقیمانده صفر گردد. در این نشست، هم‌چنین در باره انتخاب اعضای کمیسیونهای تخصصی مقرر گردید با نظر اعضای هیئت مدیره صورت گیرد.
آخرین مصوبه نشست هیئت مدیره سازمان در روز بیست و یکم فروردین مربوط به نحوه تعیین مدیر مسئول نشریه گنجینه بود که مقرر گردید ریاست سازمان در هر دوره بعنوان مدیر مسئول انتخاب گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۸
549 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0