ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است بازدید استاندار خوزستان از آزمون ورود بحرفه مهندسان؛

ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است

آزمون ورود بحرفه مهندسان در روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه برگزار گردید که مورد بازدید استاندار خوزستان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و سرپرست راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفت.

کد خبر: 960723011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مهر ۹۶ - ۱۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ، آزمون ورود بحرفه مهندسان در روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه برگزار گردید که مورد بازدید استاندار خوزستان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و سرپرست راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفت.ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است

ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است

ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است

ساختمان ایمن حق هم استانیهای  خوزستانی است

دکتر غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان، در بازدید از این آزمون بیان داشت: قطعا برگزاری آزمونهایی از این دست که سوالات توسط استادان مجرب طراحی شده است دارای پاسخهایی کیفی میباشد که میتواند سبب ارتقا کیفیت در روش تعیین صلاحیت ود و در پایان بهترینها انتخاب خواهند شد.
شریعتی با اشاره به این که برگزاری آزمون ورود بحرفه مهندسان بصورت واقعی و خیلی با کیفیت است تصریح کرد: هرچه این آزمون کیفی تر باشد افرادی با فکرهای نو، تراوشات ذهنی بالاتر و ایده پردازیهای برجسته تر انتخاب میشوند که به توسعه عمران کشور و استان، صنعت ساختمان ایمنتر ، معماری، طراحی و خدمات کیفیتر، عمیقتر و به روزتر کمک میکند که حق شهروندان خوزستانی است.
وی ادامه داد: صنعت ساختمان یکی از صنایع زیرساختی است زیرا هرچه طراحی و مهندسی دقیق تر باشد هدر رفت انرژی که از مسائل اصلی امروز است، به حداقل میرسد، از فضاها استفاده بهینه به عمل می آید و زیباییهای شهرها دو چندان می شود و در نتیجه طراحی و مدیریت شهری را متحول خواهیم کرد.
استاندار خوزستان به تعداد بالای شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: این حجم شرکت کننده نشان دهنده این موضوع است فرهنگ تحصیل و توسعه آموزشی در استان گسترش یافته است.
برگزاری آزمون با هدف بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز
در ادامه بهنام برومندزاده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: در راستای اجرای آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود بحرفه مهندسان در روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه در حال برگزاری است.
برومند زاده گفت: در این آزمون بیش از ۶ هزار و دویست نفر در هفت رشته کارگاهی و مهندسی شامل معماری (نظارت )، عمران (نظارت)، نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک، معماری (اجرا) و عمران (اجرا ) شرکت نمودند.
وی اظهار داشت: داوطلبان بعد از گذشت ۳ سال از دریافت مدرک کارشناسی و بعد از طی دوره های کارآموزی میتوانند در آزمون شرکت کنند و طبق نتیجه ای که از این آزمون استخراج میشود صلاحیت فعالیت حرفه ای مهندسی صادر می گردد که بعد از کسب این صلاحیت به ارائه خدمات مهندسی برای شهروندان بپردازند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با تاکید بر این که تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است یاد آور شد: این افزایش تعداد داوطلبان نشان دهنده افزایش خروج فارغ التحصیلین از دانشگاههایی است که متناسب با نیاز جامعه نیست.

ساختمان ایمن حق هم استانیهای خوزستانی است

برومند زاده خاطر نشان ساخت: قطعاً تمرکز بر اینست که در جهت بالا بردن کیفیت ساخت و ساز در کل کشور و استان خوزستان، مهندسین را آموزش دهیم تا فضایی امن و ایمن را برای هم استانیها فراهم کنیم.
افزایش پانزده درصدی شرکت کنندگان در آزمون ورود بحرفه مهندسان
سپس عباس پورسلان، سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان خوزستان بیان داشت: آزمون ورود بحرفه مهندسان در روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه در ۳ شهر اهواز، آبادان و دزفول در حال برگزاری است.
پور ارسلان، با اعلام این که بیش از ۶ هزار و دویست نفر در این آزمون شرکت کرده اند گفت: این آزمون که افزایش پانزده درصدی نسبت به سال قبل داشته با هدف آشنایی مهندسین و رعایت مقررات ملی ساختمان هر ساله در دو نوبت برگزار می گردد .
وی افزود: جامعه مهندسی باید در جهت رعایت اصول حرفه ای توجه ویژه ای بمقررات ملی ساختمان داشته باشند تا شهروندان از شرایط ایمنی برخوردار گردند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۶
1083 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0