نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز مطرح کرد:

نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است

فرهاد سهرابلو ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: بیست و هفت سال از زلزله ی بزرگ رودبار و منجیل می‌ گذرد و امروز بعد از وقوع دهها زلزله ی بزرگ و کوچک در پهنه کشورمان می ‌توان بهتر در مورد عملکرد این سازمان جوان و نوپا اظهار نظر کرد.

کد خبر: 960905016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آذر ۹۶ - ۲:۲۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ،فرهاد سهرابلو ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: بیست و هفت سال از زلزله ی بزرگ رودبار و منجیل می‌ گذرد و امروز بعد از وقوع دهها زلزله ی بزرگ و کوچک در پهنه کشورمان می ‌توان بهتر در مورد عملکرد این سازمان جوان و نوپا اظهار نظر کرد.نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است

نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است

نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است

نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت  ساخت و ساز قابل ستایش است

سهرابلو با اشاره به بیش از چهل هزار کشته در زلزلة رودبار و منجیل، بعنوان بزرگ ترین زلزله قبل از تشکیل این سازمان گفت: نمی‌ توان نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز در سال های گذشته را نادیده گرفت.
وی، ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله ‌زده ی استان‌ کرمانشاه ادامه داد: بعد از زلزله ی بم در سال هشتاد و دو و در سال های ابتدایی تشکیل سازمان که متاسفانه بیش از سی هزار نفر از هموطنانمان را در آن حادثه از دست دادیم، تا به حال ده ها زلزله در اقصی نقاط کشور اتفاق افتاده است که تاثیرات مثبت عملکرد سازمان نظام مهندسی در بهبود شرایط ساخت و ساز و تقویت سازه‌ ها و هم چنین نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان، خوشبختانه سبب شده تا شرایط ساخت و ساز در کشور دگرگون گردیده و امروزه علی رغم فاصله ی زیاد تا شرایط ایده‌آل، در شرایط خیلی بهتری نسبت به گذشته به سر می‌ بریم. نتیجه این اقدامات حفظ سرمایه‌ های انسانی و مالی کشورمان بوده است.
این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تصریح کرد: در زلزله ی کرمانشاه شاهد آن بودیم که با وجود وقوع یک زلزله ی شدید، در بسیاری از ساختمانها، سازه ‌های ساختمان بجای خود باقی بود و تخریب در اجزای غیرسازه‌ای اتفاق افتاده و با آن که از نظر شدت این زلزله تقریباً معادل زلزلة بم رخ داد ( بیش از هفت درجه در مقیاس ریشتر) اما آمار تلفات انسانی و مالی این زلزله با زلزله ی بم قابل مقایسه نیست.

نقش سازمان نظام مهندسی در بهبود کیفیت ساخت و ساز قابل ستایش است


سهرابلو از تشکیل کارگروه تخصصی جهت اعزام به مناطق زلزله ‌زده غرب کشور خبر داد و مطرح کرد: برداشت‌ های تخصصی توسط تیمی متشکل از متخصصان در رشته ‌های مختلف و ارایه گزارش نهایی آنان، قطعاً در ارایه راهکار به بخش فنی و مهندسی شهر و مدیریت شهری کرج جهت بهبود فرایندها کمک قابل توجهی خواهد کرد.
به گفته نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی البرز بیش تر تخریب و تلفات جانی و مالی در بخش ‌هایی اتفاق افتاده که نظارت سازمان نظام مهندسی یا وجود نداشته یا به عللی حذف گردیده است.
مدیر مسوول نشریه فنی تخصصی نیارش البرز گفت: با بررسی این مسایل می‌ توان دریافت که دخالت افراد بدون صلاحیت در امر ساخت و ساز و نیز عدم طراحی و نظارت بر ساخت و ساز توسط مهندسین دارای صلاحیت عضو سازمان، در کنار استفاده از مصالح غیراستاندارد، تا چه حد می ‌تواند جان و مال شهروندان و نیز سرمایه ‌های ملی را به ورطه ی نابودی بکشاند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۶
1198 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0