نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد؛

نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بر نقش بی بدیل این سازمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی تاکید کرد.

کد خبر: 970601007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ شهریور ۹۷ - ۴:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بر نقش بی بدیل این سازمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی تاکید کرد.

نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی

نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی

نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی  اقتصاد به بخش دولتی

باقر جلوخانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جلسه با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین حول اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین در زمینه تعمیر و نگه داری پروژه های تأسیسات و هم چنین تأمین بازرسین مربوط به تأسیسات مدارس استان قزوین و ابنیه مرتبط  برگزار گردید، بیان کرد: نقش نظام مهندسی در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی بی بدیل است.
وی، ضمن ابراز خوشحالی از تلاشهای سازمان نوسازی مدارس در راستای واسپاری امور به بخشی خصوصی، بر آمادگی نظام مهندسی برای ارائه خدمات لازم تاکید نمود.
جلوخانی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی برای همکاری با کلیه ارگان های استان آمادگی کامل دارد و ما بعنوان یک مجموعه غیر دولتی، ضمن انجام وظایف و تکالیف قانونی و اجتماعی خود، به کوچک شدن دولت و کاهش هزینه های آن هم کمک میکنیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: در این راستا شرکتهای مهندسی موجود در استان و همین طور ظرفیت عظیم علمی و فنی سازمان در حال خدمات دهی میباشند.
هم چنین وثیق نیا _ نایب رئیس اول سازمان در این جلسه ضمن اشاره به سوابق بسیار درخشان همکاری با اداه کل نوسازی مدارس، اظهار امیدواری کرد با استفاده بیش تر از سازمان نظام مهندسی و شرکتهای مهندسی برای انجام وظایف عمرانی و خدماتی نوسازی مدارس، هم به اشتغال بخش خصوصی و هم به افزایش چشم گیر کیفیت خدمات مهندسی کمک گردد.
در این جلسه، جوانبخت _ مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین، موارد همکاریهای گذشته و حال حاضر فی مابین را عنوان کرد و برای اجرای بندهای تفاهم نامه موجود تاکید کرد.

نقش نظام مهندسی ساختمان در کاهش وابستگی اقتصاد به بخش دولتی

وی تصریح کرد: ما برای تعمیر و نگه داری و بازرسی های لازم از تأسیسات ابنیه آموزشی مربوطه، نیاز به همکاری نظام مهندسی داریم و با توجه به این که آزمایشگاه فنی کنترل کیفی مصالح ساختمانی این سازمان دیگر بکار خود ادامه نمیدهد، لازم است از آزمایشگاههایی که تحت نظارت نظام مهندسی قرار دارند استفاده کنیم تا در ساخت و سازهای این اداره کل، استانداردهای لازم رعایت گردد.
جوانبخت تصریح کرد: با توجه به سابقه زیاد نظام مهندسی در امر نظارت و بازرسی فنی، در تلاش هستیم بسیاری از امور نظارتی و پیمانکاری خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی با عنوان پروژه های متعدد در استان قزوین که اداره نوسازی مدارس در حال انجام آن ها میباشد، به مناقصه های برگزار گردیده برای طراحی مدارس جدید و همین طور ساخت مدارس سبز اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح ها نیاز به مشاوران و پیمانکاران قوی دارد تا کارهای اجرا و نظارت، بطور کامل به بخش خصوصی واگذار گردند و با توجه به ضرورت آشنا شدن نسل آینده با انرژیهای نو و استفاده از تکنولوژیهای جدید، نیاز به استفاده از علم و تجربه مهندسان استان در این زمینه ها را داریم.
پس از خاتمه مذاکرات، حاضران به بازدید از دو شرکت نظارت فنی اقدام کردند.
این شرکت ها در زمینه بازرسی و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی فعالیت داشته و قرار است سازمان نوسازی مدارس در آینده نزدیک از خدمات آنها بهره مند گردد.
منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۷
841 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0