نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد

نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با حضور در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، خواستار برخورد با تخلفات ساختمانی از ابتدا و از هنگام آغاز گودبرداری گردید.

کد خبر: 971002013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ دی ۹۷ - ۵:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با حضور در جمع اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، خواستار برخورد با تخلفات ساختمانی از ابتدا و از هنگام آغاز گودبرداری گردید.

نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

در شروع این دیدار سالاری _ ریاست سازمان نقش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را در حمایت از سازمان برای استفاده از ظرفیتهای انباشته مهندسان و سروسامان دادن به ساخت و سازها با هدف جلب رضایت عمومی خیلی مهم توصیف کرد.

سالاری حضور مجریان ذی صلاح را در بهبود روند و کیفیت ساخت و ساز موثر دانست و با برشماری علل عدم استقبال از اخذ پروانه ساختمان، عنوان داشت: در جاهایی که آسیبی به ساختمانهای مجاور وارد نمیشود و به مصالح عمومی شهر خدشه وارد نمی شود و شاکی خصوصی ندارد، بهتر است شهرداری در فضای بهتری با مردم برخورد کند و تقاضاهای تغییرات نقشه ابتدا در کمیسیون ماده پنج مطرح و مجوز لازم داده شود.

به گفته وی، میتوان برای تثبیت ساخت و ساز فنی-تخصصی نام مجریان ذی صلاح را نیز در پروانه درج کرد.

رئیس سازمان، همچنین خواستار تمرکز امور نظارتی سازمان و شهرداری و راه و شهرسازی طبق یک تفکر و شیوه واحد به صورت میدانی در باره تمامی ساختمانها اعم از پروانه دار یا غیرمجاز شد تا نتایج بازدیدها بعد از ارزیابی در اختیار هیئت ۴ نفره قرار گیرد و همه دستگاهها تمکین کنند.

در ادامه این جلسه، :

بعد از بیانات اعضای هیئت مدیره حول محورهای مرتبط با بهبود ساخت و ساز و افزایش عمر مفید ساختمانها، صادقیان _ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در ساخت و ساز با جان مردم و نسلهای بعد سروکار داریم، باید امور طبق برنامه محوری تنظیم گردد.
صادقیان از ایجاد کمیته ویژه ساماندهی ساخت و ساز متشکل از کارشناسان بخش خصوصی و حوزه های مربوطه در دستگاههای دولتی بعنوان یکی از این راهکارها نام برد.

نتایج جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

برون سپاری بخش جلوگیری از تخلفات، توسط شهرداری، ایجاد بانک اطلاعاتی از گزارشهای ناظرین سازمان نظام مهندسی ساختمان برای طبقه بندی انواع تخلفات و تحلیل گزارشهای کمیسیونهای ماده ۱۰۰ از دیگر محورهای مورد تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

با تقدیر از آغاز روند ساماندهی مالی و اداری و شفاف سازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بارها اعلام کرده ام که اینجانب به هیچک س و هیچ بنگاه اقتصادی و … وابستگی ندارم و با هرنوع توصیه یا تخلفی از هر جایگاهی برخورد خواهم کرد.
وی لزوم تهیه نرم افزار و بانک اطلاعاتی ساختمانهای بلند مرتبه استان را برای مدیریت هرگونه بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه که در آن تمامی نقشه های ساختمانها و خدمات زیربنایی لحاظ گردیده باشد، یادآور شد.
این مقام مسئول:

همچنین از ابتکار عمل سازمان برای بازسازی کارخانه درخشان بعنوان یک اقدام نمونه و پسندیده تجلیل کرد.

 

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ دی ۹۷
683 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0