مسئولیت معماران در برابر جامعه مهران فرصت مطرح کرد:

مسئولیت معماران در برابر جامعه

ریاست نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به تقابلهای بین موجود بین فرهنگ، سنت و مدرنیته بیان داشت: معماران در برابر جامعه مسئولیت دارند .

کد خبر: 960911001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ آذر ۹۶ - ۵:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به تقابلهای بین موجود بین فرهنگ، سنت و مدرنیته بیان داشت: معماران در برابر جامعه مسئولیت دارند .مسئولیت معماران در برابر جامعه

مسئولیت معماران در برابر جامعه

مسئولیت معماران در برابر جامعه

مسئولیت معماران  در برابر جامعه

مهران فرصت در همایش بررسی سبکهای رایج در معماری ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ساری برگزار گردید، ضمن قدردانی از اقدام کمیته آموزش و گروه تخصصی معماری استان در طراحی و اجرایی شدن این همایش عنوان کرد: هیأت مدیره دوره هفتم نگاه ویژه ای به ارتقاء دانش مهندسان در رشته های ۷ گانه ساختمان دارند و با توجه به نیاز سنجی آموزشی صورت گرفته از دفاتر نمایندگی و گروههای تخصصی و بررسی آن در کمیته آموزش، مقرر است در ۷ ناحیه سازمان با بیش از هشتاد و پنج عنوان و سرفصل دوره های آموزشی مهارت محور برای اعضای برگزار گردد.
فرصت با اشاره به این که معماری مسئولیت است ادامه داد: فارغ از بحث حرفه ای ،معماران در برابر جامعه مسئولیت دارند چرا که مسائلی هم چون محیط زیست ، فرهنگ و هویت و این که هر کدام در کجا و چقدر اهمیت شان پر رنگتر میشود بستگی بنظر معماران در زمان طراحی دارد.

مسئولیت معماران در برابر جامعه

وی افزود: چالشها و تقابلهای میان فرهنگ، مدرنیته و سنت و بحثهای روز انرژی همچنان در مباحث معماری مطرح است و این که در زمان طراحی چگونه وظیفه حرفه ای و اجتماعی خود را ادا کنیم نیازمند دانش و بینش معماران است.
در ادامه این آئین سبکهای رایج در معماری ایران توسط سخنرانان علمی این همایش علی موسی پناه و محمدرضا نیکبخت تشریح گردید و در خاتمه با برگزاری پنل تخصصی، به سوالات حاضران پاسخ داده شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۶
1012 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0