مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشور

مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی است

ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: از لحاظ قانون، مسئولیت کنترل ساختمان بعهده سازمان نظام مهندسی است و بطور قطع این اقدام باید از طرف این سازمان صورت پذیرد.

کد خبر: 970204005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: از لحاظ قانون، مسئولیت کنترل ساختمان بعهده سازمان نظام مهندسی است و بطور قطع این اقدام باید از طرف این سازمان صورت پذیرد.

مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی

مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی

مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی است

اکبر ترکان، ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به بخش نامه هایی که اخیرا از طرف آخوندی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دو شغله های نظام مهندسی، نظارت بر ساخت و ساز و ممنوعیت برداشت پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر ارائه شده است، اظهار داشت: در مورد مناقشاتی که اخیرا ما بین ریاست سازمان نظام مهندسی کشور و وزیر راه و شهرسازی پیش آمده نمیتوان اعلام کرد که حق با کدامیک از آن هاست چرا که ارائه نظر در این زمینه بعهده دادگاه است.
ترکان اظهار داشت: از لحاظ قانون، مسئولیت کنترل ساختمان بعهده سازمان نظام مهندسی است و بطور قطع این اقدام باید از طرف این سازمان صورت پذیرد.
وی ادامه داد: در صورتیکه آخوندی مخالف چنین موضوعی است باید اقدام به تغییر قانون کند، در حالیکه آخوندی بارها تلاش کرده تا قانون موجود را تغییر دهد.
وی عنوان داشت: در دولت آیین نامه ای با عنوان آیین نامه کنترل ساختمان به نگارش در آمده و درصدد بودند تا از این طریق سازمان نظام مهندسی را محدود کنند ولی تا به حال موفق به انجام چنین اقدامی نشده‌اند.
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور با عنوان این که این آئین نامه بارها به کمیسیون داده شده ولی با مخالف همراه شده است، خاطر نشان ساخت: متاسفانه آخوندی براساس رای خود بصورت استبدادی عمل میکند و درصدد است تا مستبدانه رای خود را حاکم کند ولی چنین برخورد مستبدانه‌ای از او بعید است و انتظار ما از آخوندی اهمیت دادن بنظرات دیگران است.

مسئولیت کنترل ساختمان از لحاظ قانونی بعهده سازمان نظام مهندسی

وی با عنوان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان قانونی با عنوان قانون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارد، یاد آور شد: این دو واژه از یک دیگر جدا نیستند و در قانون گفته شده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ولی آخوندی درصدد حذف بخش کنترل ساختمان از این قانون است.
دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به این که اگر آخوندی نظری دارد باید آن را به مجلس ارائه دهد، تصریح کرد: در صورت کسب رای برای نظر آخوندی، همگی باید از آن تبعیت کنند درصورتیکه نظرات ارائه شده آخوندی به دولت با رای همراه نشد و مجلس هم با این موضوع مخالفت کرده است، بنابراین وزیر راه نباید تا این حد مستبدانه برخورد کند.
به گفته وی، آخوندی ضمن تبعیت از افکار عمومی، مجلس و قانون پذیر بودن باید به قانون احترام بگذارد.
ترکان گفت: بحثهای مطرح شده از سوی آخوندی فنی نیست؛ در حالیکه اگر صحبتهای او فنی و منطقی بود قادر به متقاعد کردن تمام مسئولان بود.
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور در خاتمه با بیان این که به صلاح آخوندی است که تا این حد مستبدانه برخورد نکند، افزود: آخوندی به علت ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است، در حالیکه باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اردیبهشت ۹۷
991 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0