الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی قدیمیها پاسخ گو نیستند معاون وزیر ارتباطات بیان داشت:

الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی/ قدیمیها پاسخ گو نیستند

حسین فلاح جوشقانی گفت: با سازمان نظام مهندسی در حال مذاکره هستیم تا به ساختمان های جدید الزام کنند که فیبرکشی داخلی ساختمان ها هم زمان با بسیاری از امکانات اولیه انجام گردد.

کد خبر: 960922007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ - ۸:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  حسین فلاح جوشقانی گفت: با سازمان نظام مهندسی در حال مذاکره هستیم تا به ساختمان های جدید الزام کنند که فیبرکشی داخلی ساختمان ها هم زمان با بسیاری از امکانات اولیه انجام گردد.الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی قدیمیها پاسخ گو نیستند

الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی قدیمیها پاسخ گو نیستند

الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی قدیمیها پاسخ گو نیستند

الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی  داخلی/ قدیمیها پاسخ گو نیستند

معاون وزیر ارتباطات ، با اشاره به توسعه تکنولوژی فیبرنوری برای دسترسی کاربران به اینترنت و حرکت کاربران پرمصرف اینترنت به سمت این فناوری عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ما سیم کشی داخلی اغلب ساختمان ها، پاسخ گوی تکنولوژی فیبرنوری برای داخل ساختمان نیست.
فلاح با اشاره به این که به علت این مشکل در صورت نیاز به این سرویس، معمولا فیبرکشی تا جلوی درب ساختمان صورت میگیرد و بعد از آن از طریق کابین، خطوط مسی را به داخل ساختمان میبرند، تصریح کرد: این سرویس نوعی از اینترنت VDSL محسوب میشود که به ساختمان نزدیک است و با سرویس شبکه دسترسی فیبرنوری (FFTH یا FTTB ) متفاوت خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه تکنولوژیهای مربوط به دسترسی به اینترنت، یاد آور شد: در راستای حل این مشکل، در حال مذاکره با سازمان نظام مهندسی هستیم تا در صورت امکان، ساختمان های جدید به فیبرکشی داخلی ملزم گردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان داشت: همان طور که در ابتدای ساخت یک ساختمان، برای آن سیم کشی برق و تلفن انجام می گردد، باید در ساختمان های جدید فیبرکشی هم صورت گیرد. در این زمینه در صورت نیاز میتوان با شهرداری ها هم وارد مذاکره شد.
فلاح خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئولیت مقررات گذاری برای این موضوع را در اختیار ندارد ولی میتوان این نیاز را اعلام کند تا با توجه به این که تکنولوژی به سمت دریافت سرویسهای مبتنی بر فیبرنوری در حرکت است و مردم به سرویسهایی روی فیبر نیاز دارند، داخل ساختمان ها هم فیبرکشی گردد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر به علت نبود استانداردهای لازم در ساختمان ها و سیم کشیهای پیچیده، فیبرکشی ممکن است سیم کشی اولیه ساختمان را برهم بزند و امکان اتصال آن وجود نداشته باشد. ولی اگر از همان ابتدای احداث یک ساختمان مانند سیم تلفن به فیبرنوری هم توجه گردد امکان ارائه خدمات فیبرنوری منازل (FTTH ) از طرف اپراتورها براحتی ممکن خواهد بود.

الزام ساختمانهای جدید برای فیبرکشی داخلی قدیمیها پاسخ گو نیستند


معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: اکنون بسیاری از ساختمان ها حتی با وجود هزینه های کابل کشی، امکان دریافت سرویسهای اینترنت از طریق فیبر را ندارند.
وی پیش بینی کرد که تا ۲ سال دیگر، کشور به سمت استفاده از سرویسهای با پهنای باند بالا خواهد رفت و در این صورت باید از طریق فیبرنوری و خطوط VDSL بجای ADSL نیاز مدنظر را حل کرد.
فلاح در خصوص مصوبه قیمت اینترنت فیبرنوری با توجه به انتقاداتی که به گرانی آن وارد است، تصریح کرد: تکنولوژی فیبر متفاوت از سیم مسی است و به علت گرانی این تکنولوژی، مبنای قیمت دسترسی کاربران بخدمات آنهم متفاوت خواهد بود و نباید آنرا با ADSL مقایسه کرد. چرا که هزینه نگه داری و اجرایی فیبرنوری قابل قیاس با سیم مسی نیست.
وی اظهار داشت: در حال حاضر کم تر از بیست هزار نفر مشترک فیبرنوری هستند که سرویس فیبر آن ها در داخل ساختمان است و عده معدودی هم هستند که فیبرنوری تا درب آپارتمان آن ها رفته و مشترک FTTH شده اند.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آذر ۹۶
879 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0