ادامه مجمع عمومی نوبت دوم گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها

گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با حضور مهندس عموشاهی رئیس سازمان، برخی از اعضای هیات مدیره، تعدادی از مدیران سازمان و مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستانها مورخ هفتم آبان ماه نود و شش برگزار شد.

کد خبر: 960817006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶ - ۸:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با حضور مهندس عموشاهی رئیس سازمان، برخی از اعضای هیات مدیره، تعدادی از مدیران سازمان و مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستانها مورخ هفتم آبان ماه نود و شش برگزار شد.گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با ریاست سازمان

گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با ریاست سازمان

گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با ریاست سازمان

گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی  شهرستانها با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در آغاز این نشست عموشاهی ضمن عرض خوش آمدگویی و خیر مقدم، به اهمیت وجود دفاتر در بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و ساز در شهرهای استان اشاره کرد و بیان داشت: هیات مدیره دوره هفتم نگاه ویژه ای به دفاتر نمایندگی شهرستانها داشته و معتقد است مشکلات آن ها باید هرچه سریع تر در چارچوب قانون مرتفع شود.
از جمله موارد مطرح گردیده در نشست میتوان به عناوین زیر اشاره کرد :
– محدود شدن ظرفیت اشتغال اعضا جهت فرصت دادن به مهندسان پایه سه
– افتتاح حساب های بانکی جدید برای دفاتر نمایندگی
– برطرف شدن ابهامات در مورد اجرایی شدن مجری ذی صلاح
– در نظر گرفتن تعداد طبقات یا متراژ خاص بجای گروه در اعمال نظارتهای ۴ گانه
– درخواست کاهش پنجاه درصدی تعرفه در رشته تاسیات برای نظارت های ۴ گانه و ثبت در ظرفیت مهندسان به همان نسبت
– لغو نظارتهای ۴ گانه در پروژه های کم تر از صد متر مربع
– تعلق شناسنامه های فنی و ملکی فقط به ساختمان هایی که دارای مجری ذی صلاح هستند
– تفکیک بخش مالی دفاتر نمایندگی
– انحراف معيار بودجه اعلام گردد
– واريز بموقع تن خواه دفاتر نمايندگی
در ادامه نشست عموشاهى با اشاره به پيشنهادات مطرح شده افزود: دامنه كار در نظام مهندسى وسيع و پيشنهادات بايستى با استناد به مواد قانونى باشند. در مورد مجريان ذي صلاح هم در در مبحث دوم مقررات ملی ابهامات برطرف شده است و آن چه كه مطرح است اين است كه نوع قرارداد میان مالك و مجري توافقى خواهد بود و سازمان میتواند جهت جلوگيرى از ضایع شدن حقوق مردم نمونه فرم قراردادهايى را پيشنهاد كند و در نهايت بصدور شناسنامه فنی و ملكى منجر خواهد شد كه بعد از سند رسمی، معتبر ترين مدرك ساختمان میباشد.
عموشاهی به بسته شدن حسابهاى دفاتر نمايندگى طبق ماده بیست ویک نظام نامه مالى دفاتر نمايندگی و اقدام طبق نظام نامه های ابلاغى از طرف شوراى مركزى سازمان نظام مهندسي تاكيد و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسي يك سازمان حرفه اي است و مسئوليت ما ارتقا كيفيت خدمات می باشد و از ورود غير ضروری به مباحث مالی بايستی پرهيز گردد.
عموشاهی در مورد راه اندازی نظارتهاي ۴ گانه اظهار داشت: با توجه به اين كه در اين مورد معاونت محترم استاندار،اداره كل راه و شهرسازي و ساير مراجع استانی، سازمان را همراهی ميكنند و حدود سیزده ماه از شروع عملياتی شدن آن ميگذرد، از اين پشتوانه محكم بخوبي استفاده گردد. و در مورد تقليل دستمزد برخي از رشته ها نيز پيشنهادات خود را كتباً به سازمان منعكس كنيد. در ادامه وی بر لزوم تكميل آن در كل استان تاكيد و از دفاتر نمايندگی خواستند هر گونه پيشنهاد را كتباً به هيأت رئيسه و هيأت مديره سازمان منعكس تا تصميم گيری گردد.

گزارش نشست کمیسیون دفاتر نمایندگی شهرستانها با ریاست سازمان


فاطمی عضو هیات مدیره سازمان در ادامه نشست، بر ضرورت فرهنگ سازی در هنگام عملياتی كردن اعمال نظارتهای ۴ گانه و آشنا نمودن بهره برداران از مزاياي آن و پرهيز از برخوردهاي چكشی تاكيد و حمایت خود را از اجرایی شدن مجریان ذی صلاح اعلام کرد، سپس به تشریح مزايای اجرایی شدن مجری ذی صلاح از جمله تفكيك مسئوليتها و مشخص شدن مسئوليت ناظر و مجری پرداخت.
فامی ضمن تشكر از همكاری مسئولان دفاتر نمايندگی، به نگاه واقع گرايانه در مورد بودجه تنظيم شده و ضرورت كنترل مالی دفاتر اشاره نمود و از تكميل شدن تنظيم بودجه، جهت ارائه به هيأت مديره سازمان خبر داد و افزود: دفاتر نمايندگي بايستی از ابتداي مهر ماه بر اساس بودجه عمل کنند.
كريمی عضو هيأت مديره و كميسيون دفاتر نمايندگی ضمن تقدير از زحمات دفتر نمايندگی شهرضا، ادامه داد: در سازمان های مشابه شهرداری و نظام مهندسی بايد نگرش محلی داشت و نگرش تمركز گرايانه مخصوص ادارات دولتی است.
ربيع زاده عضو هيأت مديره سازمان در مورد تفكيك آپارتمانها و واگذاري آن از اداره ثبت اسناد و املاك به سازمان نظام مهندسي توضيحات كاملي ارائه و به تشريح آمار كلى اعم از تهيه نقشه عرصه، UTM، با ذكر مشخصات ملك و مالك در كل استان پرداخت. هم چنين وی به تشريح كامل روند غير حضوري ثبت نام متقاضيان و نحوه كار در تفكيك آپارتمانها پرداخته و بر تصميم سازمان در تسهيل اين امور در جهت تكريم ارباب رجوع تاكيد کرد.
كرباسی مدیر مركز آموزش و پژوهش سازمان نيز ضمن تشريح برنامه هاي آموزشی سازمان در دوره های مختلف به پنج پايگاه آموزشی تشكيل شده در استان اشاره و عنوان کرد: در حال تنظيم دستورالعمل برگزاری دوره هاي آموزشی در دفاتر نمايندگی بوده و ليست دوره های مورد استقبال اعضاء بدفاتر نمايندگی فرستاده شده و دفاتر نمايندگی طبق اولويت برگزاری به مركز آموزش منعكس تا برنامه ريزی لازم و دریافت مجوز ها براي برگزاری صورت گيرد. هم چنين از دفاتر نمايندگی خواست دوره هايی كه علاقه مند به برگزاري آن هستند ولو در ليست ارسالي نباشند پيشنهاد گردد تا نسبت به بررسي و در صورت تصويب نسبت به برگزاری آن اقدام گردد.
مدیر آموزش سازمان با اشاره به این که سياست كلی سازمان در فعال نمودن آموزش در دفاتر نمايندگي است به برگزاري دوره هاي ارتقاء پايه در كاشان اشاره و از فعاليتهاي شفيعي مسئول اسبق دفتر نمايندگي برخوار تشكر نمود و بر ضرورت هماهنگي با سازمان در برگزاري دوره هاي آموزشي تاكيد و از دفاتر نمايندگي خواستند بدون هماهنگی با سازمان استان نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي يا معرفي اعضاء به ساير استانها جداً پرهيز گردد.
در ادامه نشست، مهندس برزو اصفهانی مدير عامل مجمع مهندسان خيّر امام علي(علیه السلام) ضمن تشكر از مسئولان محترم دفاتر نمايندگی، هيأت رئيسه و هيأت مديره محترم سازمان به تاريخچه تأسيس آن مجمع بعنوان نخستین تشكيلات خيريه در ارائه خدمات مهندسی در سطح كشور اشاره کرد كه چهل و چهار نفر از مسئولان استان عضو هيأت امنا آن بوده و حدود نهصد نفر عضو اين مجمع ميباشند. هم چنين ضمن توزيع آمار تكميلي از ارائه خدمات مهندسي، به ارائه خدمات حدود یک میلیون و سیصد هزار متر مربعي اعم از طراحي و نظارت به مدد جويان و متقاضيان از ابتداي تاسيس آن خبر داده و ضمن تشريح ضريب نفوذ مجمع در شهرستانهاي مختلف از برنامه هاي آن مجمع در جهت افزايش ضريب نفوذ در سطح روستاهاي استان خبر دادند. هم چنين مقرر گردید دفاتر نمايندگي نسبت به ارائه آمار كاركرد خدمات مهندسي رايگان طبق مصوبه هيأت چهار نفره سال نود و دو اقدام کنند تا آمار واقعي خدمات مهندسي رايگان در همه شهرستانها مشخص گردد.
فيضيان ریاست اداره دفاتر نمايندگی شهرستانها ضمن تاكيد بر عملياتي شدن اعمال نظارتهاي چهار گانه در كل استان به مكاتبات استانداری و اداره كل راه و شهرسازی و مصوبات هيأت چهار نفره استان در اين مورد اشاره و بر ضرورت مذاكره مسئولان دفاتر با شهرداران و مراجع صدور پروانه در سطح شهرستان خود جهت راه اندازي مجريان ذي صلاح تاكيد نمود و افزود: در حال حاضر سازمان هزينه ای دريافت نمیكند و نمونه قراردادهای پيشنهادی نيز در پايان مبحث دوم مقررات ملي مطرح گردیده است.هم چنين مجري ميتواند كاردان فني يا حتي از معماران تجربي نيز باشند كه هر ساله آزمونهای ورود بحرفه از طرف وزارت راه و شهرسازی برگزار ميگردد كه لازم است در سطح شهرستان اطلاع رسانی گردد.هم چنين در مورد برخي ابهامات نيز بايستی مكاتبه گردد تا بررسی و شفاف سازی شود.
در خاتمه، ذوالفقاری مدير منابع انسانی، مالی و اداری سازمان، ضمن تاكيد بر رعايت بودجه از برنامه ريزی برای پرداخت منظم منابع دفاتر نمايندگی طبق بودجه خبر داد و از دفاتر نمايندگی خواست در اسرع وقت نسبت به دریافت پرينت بانكی و ارسال به سازمان اقدام کنند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۹۶
896 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0