سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود محمد رضا کاویان پور

سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

رئیس ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری گفت: به دلیل وقوع پدیده سیل اخیر، مقالات و موضوعات سخنرانانی های ششمین کنفرانس ملی مدیریت شهری با محوریت بررسی مخاطرات طبیعی و سیل اخیر خواهدبود.

کد خبر: 980322023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ - ۶:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد رضا کاویان پور روز چهارشنبه اظهار کرد: در حاشیه ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان دانشگاه نیز برگزار می شود.

سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس  ملی مهندسی عمران خواهد بود

وی ادامه داد: این کنفرانس به گونه ای طراحی شده تا مدیران و دانشگاهیان تجربیات خود را به یکدیگر ارائه دهند تا مسئولان کشور از مطالب ارائه شده استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اضافه کرد: این کنفرانس به بحران های طبیعی مثل آتش سوزی، سیل، زلزله، ریزگردها و خشکسالی می پردازد که مدیریت شهری را با چالش های مختلف رو به رو می کند.

رئیس کنفرانس عنوان کرد: محورهای کنفرانس در حوزه مهندسی عمران شامل مخاطرات طبیعی، بحران های انسان ساز (سیل، زلزله، آتش سوزی و آلودگی)، طراحی پایدار (سازه و ژئوتکنیک، آب، خاک و محیط زیست)، حمل و نقل و کاهش کیفیت ساختمان و همچنین در محور معماری روش ارتقا کیفیت بر زیست پذیری شهری، کیفیت معماری و ارزش های شهرها، میراث های تاریخی، صنعتی و مدرن مطرح است.

سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

وی با اشاره به ضرور توجه به حوزه مدیریت شهری عنوان کرد: مدیریت فرهنگی فضاهای شهری، مدیریت شهری توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، نسل جدید شهر ها، تامین منابع پایدار شهرداری ها، مدیریت پسماند، ارتقا کیفیت خدمات و یکپارچگی در نظام مدیریت شهری از دیگر محور های طرح شده در کنفرانس است.

رئیس کنفرانس مهندسی عمران اظهار کرد: ۳۵۰ مقاله به کنفرانس ارائه شده است که ۴۰ درصد آنها ۱۴۰ عدد مورد پذیرش قرار گرفته است.

کاویان پور خاطر نشان کرد: کنفرانس روز های ۲۳ خرداد ماه سال جاری و به مدت دو روز برگزار می شود که در روز اول سخنرانان اصلی تجربیات خود را در زمینه مدیریت شهری ارائه می دهند و در روز دوم کارگاه و میزگرد های تخصصی با موضوع سیل برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه های مختلف تهران اعم از صنعتی شریف، امیر کبیر و شهرداری تهران، وزارت راه و شهر سازی، انجمن انبوه سازان و نظام مهندسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر طوسی برگزار می شود./‏

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۸
465 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0