دلیل بی رغبتی مردم به پرداخت هزینه های ساختمان سازی عضو شورای شهر تهران

دلیل بی رغبتی مردم به پرداخت هزینه های ساختمان سازی

عضو شورای شهر تهران، در مورد بی رغبتی مردم نسبت به پرداخت هزینه‌های ساختمان سازی توضیحاتی داد.

کد خبر: 190907010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهریور ۹۸ - ۱۱:۲۷ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو شورای شهر تهران، در مورد بی رغبتی مردم نسبت به پرداخت هزینه‌های ساختمان سازی توضیحاتی داد.

دلیل بی رغبتی مردم به پرداخت هزینه های ساختمان سازی

دلیل بی رغبتی مردم به پرداخت هزینه های ساختمان سازی

چرا مردم به پرداخت هزینه ‌های  ساختمان سازی رغبت ندارند؟

محمد سالاری، ریاست کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، در مورد جایگاه و اهمیت نقشه کشی در ساخت و ساز‌های پایتخت و دلیل بی‌رغبتی شهروندان برای پرداخت هزینه‌های ساختمانی بیان کرد: اگر بتوانیم جایگاه نظام مهندسی و خدمات فنی مهندسی را به جایگاه واقعی خود یعنی صیانت از حقوق عمومی و کیفیت ساخت و سازها برسانیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

سالاری ادامه داد: تهیه اطلاعات مکانی امروزه در تحقق طرح‌ های توسعه شهری غوغا می‌ کند و اگر بتوانیم جایگاه نظام مهندسی را در کنار طرح‌ های توسعه شهری محقق کنیم، آنگاه آحاد مردم که قرار است این خدمات (خدمات ساخت ساز) را اخذ کنند، با کمال میل به مراکز مراجعه می ‌کنند و هزینه‌های آن را نیز پرداخت می‌ کنند.

وی با اشاره به تصویب لایحه اجرای پایش نما‌های شهری افزود: مقرر گردید تا تشکلی از اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی و فعالان حرفه‌ای در حوزه ساختمان سازی و ارگان‌ های ذی ‌ربط برای اجرای پایش نماهای شهری که شهرداری تهران لایحه آن را ارائه کرده بود، تشکیل گردد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با عنوان این که تا امروز نتوانستیم نظام مهندسی را به جایگاه خود برسانیم، اظهار داشت: اگر‌چه این تشکل جایگاه و ظرفیت بالایی دارد و حجم مهندسان فعال در آن گواه این صحبت است، ولی هنوز این امکان فراهم نشده که از ظرفیت ‌های آن بدرستی استفاده کنیم.

دلیل بی رغبتی مردم به پرداخت هزینه های ساختمان سازی

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه ساخت و ساز در پایتخت این است که هنوز داده‌های این حوزه کامل نشده است و برای حل این مشکل حضور همه فعالان و مهندسان این بخش در یک تشکل ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به طرح تفصیلی پایتخت، تصریح کرد: زمانیکه مسئولان لایحه‌های تجمیعی و اطلاعات را در طرح تفصیلی هفتصد کیلومتر پایتخت مشاهده می‌ کنند، از این طرح به وجد می ‌آیند و سپس در جلسات درون سازمانی خود بحث تهیه چنین برنامه‌ای را مطرح می ‌کنند.

وی با اشاره به الزامی بودن حضور نقشه بردار در فرآیند صدور پروانه، گفت: باید حضور نقشه بردار را در فرآیند صدور پروانه بجای مأمور بازدید که تنها با متر به بررسی بر و کف می ‌پردازد، الزامی کنیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم تا نظام مهندسی به جایگاه خود برگردد.

منبع: عصر شهروند

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۹۸
462 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0