پی‌گیری یک‌پارچه سازی صدور پروانه در بخش کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

پی‌گیری یک‌پارچه سازی صدور پروانه در بخش کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: بدنبال یکپارچه‌سازی صدور پروانه ‌ها در بخش‌ کشاورزی هستیم تا سرمایه‌گذاری در این بخش آسان گردد.

کد خبر: 191112015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۹۸ - ۲:۱۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: بدنبال یکپارچه‌سازی صدور پروانه ‌ها در بخش‌ کشاورزی هستیم تا سرمایه‌گذاری در این بخش آسان گردد.

پی‌گیری یک‌پارچه سازی صدور پروانه در بخش کشاورزی

پی‌گیری یک‌پارچه سازی صدور پروانه در بخش کشاورزی

یک‌پارچه ‌سازی صدور پروانه‌ در بخش‌ کشاورزی پی‌گیری می‌گردد

شاهرخ رمضان‌نژاد در جلسه مشترک با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: یکی از دغدغه‌های تولید در بخش کشاورزی، روان‌سازی سرمایه‌گذاری بوده که جزو اولویت ‌های اصلی ما نیز است.

رمضان نژاد، آسان‌سازی صدور مجوزها را اولویت اول سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: در زمینه راه‌اندازی گل‌خانه‌ها کلیه استعلام‌ ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی برداشته شده است.

رمضان نژاد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این موارد حذف تبصره ۴ مربوط به گلخانه‌ها بود که از این طریق حداقل صد ساعت مراجعه به ادارات کاهش یافته است.

وی با عنوان این که این سازمان پی‌گیر خواسته‌ها و مطالبات کشاورزان است، تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی امروز جریان کند سرمایه‌گذاری است زیرا صدور مجوزها دروازه ورود به سرمایه‌گذاری است و در سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم که این اقدام در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: متوسط زمان صدور مجوزها را از صد و پنجاه روز به بیست روز کاهش داده‌ایم ولی هنوز کفایت نمی ‌کند و باید بیشتر کاهش یابد.

پی‌گیری یک‌پارچه سازی صدور پروانه در بخش کشاورزی

وی عنوان داشت: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی خود را موظف می ‌دانیم مانند یک مباشر امور مربوط به سرمایه‌گذار را دنبال کنیم، حتی جایی که کشاورز یا سرمایه‌گذار با مخالفت یک دستگاه روبرو گردد، خود را موظف می ‌دانیم به نمایندگی از او شکایت را در هیات سرمایه‌گذاری و با هزینه سازمان دنبال کنیم.

رمضان‌نژاد، یکی دیگر از اولویت ‌ها و سیاست ‌های این سازمان را کمک به تولید ذکر کرد و افزود: امروز آن چه می ‌تواند سبب اقتدار جامعه گردد، فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک جامعه و کشور است.

وی، با اشاره به نقش دانشگاهیان در بخش کشاورزی ادامه داد: همه صاحبان مدرک، صاحب دانش نیز هستند ولی بایستی علم و فن را با هم داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خاطر نشان ساخت: نظام آموزش عالی ما مشکل دارد چون فن محور نبوده است ولی دانش‌آموختگان دانشگاهی جزو ثروت‌ های جامعه هستند و باید تلاش کرد مهارت این افراد نیز افزایش یابد.

نشان نژاد ادامه داد: بدنبال ارزان کردن تولید هستیم و در این شرایط مردم‌داری بیش از هر اقدام دیگری نیاز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: دشمنان بدنبال این هستند که عرصه را بر مردم ایران تنگ کنند هر چند مشکلاتی برای ما ایجاد کردند ولی دیدند مردم مصم‌تر از قبل پای آرمان‌ های خود ایستاده‌اند.

وی افزود: در استان مرزی خراسان جنوبی با توجه به کمبود منابع آبی باید به سمت مشاغل اقلیم محور و جدید پیش رفت.

رمضان نژاد اظهار داشت: یکی از این طرح ‌ها توسعه کشت ‌های گل‌خانه‌ای است که طبق تفاهم‌نامه منعقد گردیده توسط جهاد کشاورزی ۱ هزار هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد.

در این جلسه، لوح تقدیر و پروانه احداث شصت هکتار گل‌خانه‌، اولین بار در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی قرار گرفت و مقرر گردید صددرصد آن توسط این سازمان احداث گردد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۸
9998 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0