نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد:

ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان صنعت ساختمان نیازمند است

محمدرضا طالب زاده، با تاکید بر این که صنعت ساختمان دارای 3 رکن و متولی اصلی است، عنوان کرد: ارائه ساختمانی با کیفیت و طول عمر بالا به هماهنگی و تعامل کامل این 3 رکن نیازمند است.

کد خبر: 960906002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ آذر ۹۶ - ۸:۱۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، محمدرضا طالب زاده، با تاکید بر این که صنعت ساختمان دارای ۳ رکن و متولی اصلی است، عنوان کرد: ارائه ساختمانی با کیفیت و طول عمر بالا به هماهنگی و تعامل کامل این ۳ رکن نیازمند است.ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان صنعت ساختمان نیازمند است

ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان صنعت ساختمان نیازمند است

ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان صنعت ساختمان نیازمند است

ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان  صنعت ساختمان نیازمند است

وی در نشست مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با معاون عمرانی استاندار خوزستان که ۴ آذرماه در محل این سازمان در اهواز برگزار گردید، ادامه داد: صنعت ساختمان دارای ۳ رکن اصلی است. رکن اول دستگاه‌ های نظارتی و حاکمیتی شامل سازمان‌ های راه و شهرسازی و شهرداری، رکن دوم سرمایه‌ گذاران و سازندگان و رکن سوم مشتریان صنعت ساختمان (مردم) هستند که ارائه ساختمانی با کیفیت و طول عمر بالا به هماهنگی و تعامل کامل این ۳ رکن نیاز دارد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: تفاهم نامه ‌ای از سال هشتاد و سه میان نظام مهندسی و شرکت ملی گاز منعقد شد که طبق آن بیش از پانصد نفر از مهندسین مکانیک بعنوان بازرس گاز خانگی و صنعتی و یک هزار و صد و پنجاه نفر مجریان ذی صلاح لوله کشی گاز مشغول فعالیت هستند که این امر ضمن ارتقا کیفیت خدمات مهندسی، سبب کاهش حوادث و تلفات جانی و مالی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه بوجود پتانسیل بالای استفاده از انرژی خورشیدی و امکان جایگزینی سوخت‌ های فسیلی، بستر راه ‌اندازی مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان و دستورالعمل‌ های صادره در مورد کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ های در حال احداث، امکان پذیر است.
طالب زاده تاکید کرد: هم چنین با این شرایط بحث جدید ساختمان‌ های سبز (پایین ترین میزان مصرف انرژی) و رده‌ بندی انرژی در صنعت ساختمان را هم می توان پیاده سازی کرد.

ارائه ساختمانی با کیفیت به تعامل کامل متولیان صنعت ساختمان نیازمند است


فعالیت سه هزار مهندس برق در نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان
در ادامه این نشست، علی حاجتی شیمنی، دیگر عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، گفت: از مجموع هجده هزار مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، ۳ هزار مهندس برق داریم که قریب به ششصد نفر آنها پروانه اشتغال دارند و وظیفه نظارت بر قسمت برق ساختمان ‌های در حال احداث را بعهده دارند.
حاجتی شمینی تاکید کرد: متاسفانه میزان برق گرفتگی در استان خوزستان خیلی بالا و پس از تهران در رتبه دوم قرار داریم.
وی به تفاهم نامه ۳ جانبه وزارت نیرو، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی برق، این تفاهم ‌نامه در استان بطور کامل اجرایی نشده است و عدم اجرای آن همواره منجر به برق گرفتگی‌ های بیش تر و آتش سوزی ‌های ناشی از برق خواهد بود.
حاجتی به عدم ایمنی پارک ‌ها و بوستان ‌ها در بخش تاسیسات برقی اشاره و اعلام آمادگی کرد در صورت موافقت شهرداری ‌ها و دستور معاونت عمرانی در قالب تفاهم نامه ‌ای امکان استفاده از خدمات مهندسین برق در سطح استان وجود خواهند داشت.
ضرورت ترویج مقررات ملی ساختمان در رسانه ‌ها
علی رضا بهاری فر، از دیگر اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، نیز در این نشست خاطر نشان ساخت: مقررات ملی ساختمان باید در رسانه ‌های استان ترویج یابد و آگاهی سازی لازم در این مورد انجام گردد.
بهاری فر یاد آور شد: هم چنین بهتر است برای آسیب شناسی وضعیت موجود در شهرها کمیته شهرسازی در زیر مجموعه شورای فنی استان بوجود آید.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق مرداد ۹۴

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آذر ۹۶
822 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0