پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز

ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز روز 3 شنبه شانزدهم بهمن ماه نود و هفت با حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و مهرداد فر، سرپرست دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: 971124004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ - ۸:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز روز ۳ شنبه شانزدهم بهمن ماه نود و هفت با حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و مهرداد فر، سرپرست دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز

در دیدار با مدیرکل مقررات ملی  و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان گردید: پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز

در دیدار با مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که ذوقی، عضو هیات مدیره و گلچین، مدیر عضویت و پروانه اشتغال سازمان ریاست سازمان را همراهی میکردند، در آغاز رییس سازمان گزارشی از عملکرد سازمان در حوزه ترویج مقررات ملی ساختمان، تلاش در جهت گرداوری کتابهای راهنما و آموزشهای تکمیلی برای مهندسان عضو سازمان ارایه نمود.
در ادامه با اشاره به گرداوری کتابهای محیط زیست و ساختمانهای با انرژی صفر و کتاب راهنمای طراحی سازه ای و جزییات اجرایی دیوارهای غیرسازه ای از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز که با استقبال مهندسان سراسر کشور مواجه شده است، مانی فر، ضمن تقدیر از تالیف این کتاب و زحمات مولفین آن، تالیف این‌گونه کتب را از وظایف سازمانهای نظام مهندسی عنوان کرد که تنها چند استان هم چون البرز اقدام به آن کرده اند که بسیار قابل توجه و تقدیر است.
مانی فر، بر هماهنگی بیش تر با دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان برای انتشار ویرایشهای بعدی این کتاب تاکید کرد.
در ادامه با اشاره به تلاشهای علمی و تحقیقات در حال انجام در زمینه ژئوتکنیک و مسایل مربوط به گودبرداری و سازه های نگهبان در استان البرز، رییس سازمان پیشنهاد داد تا دبیرخانه دایمی مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان در استان البرز تشکیل گردد که مورد استقبال مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد با توجه به سوابق موجود با این امر موافقت گردد.
مانی فر با اشاره به اینکه از کتاب HSE طی همایشی در روز پنجم اسفند رونمایی خواهد شد، از برگزاری دوره های آموزشی برای مدرسان مباحث مختلف خبر داد تا استانها در مباحث آموزشی دچار کمبود مدرس نشوند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر این که تا به حال دفتر تدوین مقررات با تکیه بر منابع و توانمندیهای داخلی خود اقدام کرده است، مشارکت سازمانهای استانها را سبب گسترش، سرعت و افزایش کیفیت در گرداوری مقررات دانست.
در ادامه غلامی، نیز با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت اجرایی کردن مباحثی هم چون ساختمان سبز و بهره وری منابع آب و انرژی در ساختمانها، از آمادگی استان البرز برای تعیین یکی از شهرهای استان بعنوان شهر الگو (پایلوت) و اجرایی کردن این‌گونه مباحث خبر داد که البته به حمایت وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

در ادامه ریاست سازمان با هیات همراه به دیدار مهندس مهردادفر سرپرست دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی رفتند.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی مبحث هفت مقررات ملی ساختمان در استان البرز

در این دیار مهندس غلامی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز ازمعدود استانهایی بود که تمامی بندهای شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهر سازی در خصوص تبصره ۲ ماده ۲۴ را اجرایی کرد، خواهان مساعدت دفتر توسعه مهندسی برای برطرف کردن مشکلات فراوان سازمان ناشی از اجرایی کردن این شیوه نامه شد.

همچنین موضوع حدود و شمول تعارض منافع و تعیین تکلیف شرکت های حقوقی که پروانه ایشان با همراه داشتن مهندسان پایه ۳ صادر شده و اعتبار پروانه شان منقضی نشده است از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه مهندس مهردادفر ضمن اشاره به اینکه دفتر توسعه مهندسی به دنبال ارایه راهکارهای منطقی برای کاهش مشکلات سازمان ها بوده است، ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری کمیته ۵ نفره استان تهران که با موضوع تعیین تکلیف نحوه اجرای شیوه نامه تبصره ۲ ماده ۲۴ تشکیل خواهد شد، که نتایج آن به کایه استانها تعمیم داده خواهد شد.

وی در موضوع تعارض منافع اشاره نمود که در موضع تعارض منافع، امکان تصمیم سازی در موضوع مشخص و یا وجود امکان حذف رقبا از مهم ترین مواردی است که موجب ایجاد تعارض منافع خواهد شد

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه بايد در مورد آزمون نظام مهندسي برق بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۹۷
571 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0