تصویب تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تراز بودجه سال نود و شش سازمان

تصویب تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مجمع عمومی عادی نوبت دوم روز شنبه ۳ شهریور ماه برگزار و با رای اکثریت اعضا تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تصویب شد.

کد خبر: 970604010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ - ۵:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نطام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،مجمع عمومی عادی نوبت دوم روز شنبه ۳ شهریور ماه برگزار و با رای اکثریت اعضا تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تصویب شد.

تصویب تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

تصویب تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

تراز بودجه سال نود و شش سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان مازندران تصویب گردید

در مجمع عمومی عادی نوبت دوم بعد از تشکیل هیأت رئیسه سنی و دائم طبق دستور نشست مجمع، سيف اله علي نيا _ ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران به ارائه گزارشی در مورد فعالیتها و اقدامات سازمان پرداخت و گفت: ساختمان مازندران با بيش از سی و سه هزار عضو كه ۲۰۰۴۱ نفر فاقد پروانه و ١٣٦٩٤ نفر داراي پروانه اشتغال ميباشند يكي از سازمانهاي  پيشرو در كشور ميباشد.
علی نیا ادامه داد: سازمان نظام مهندسي پس از گذشت بیست و سه سال از عمر خود نيازمند آسيب شناسي جدي بود كه صورت نگرفت و در پايان سال نود و شش با برخي از آيين نامه ها و ضوابطي كه  مطمئنا مسير اصلاحات سازمان بود روبرو شديم و در اين مقطع با پشتيباني اعضاي سازمان ميتوانيم آينده خوبي را براي سازمان رقم بزنيم.
وی افزود: در راستاي اجراي برنامه و بودجه پيشنهادي سال نود و شش، همايشها و كارگاههاي آموزشي براي ۷ رشته برگزار گردید.
وی تصریح کرد: طبق نيازسنجي كه در سطح استان انجام شد برگزاري هشتاد و پنج كارگاه حرفه اي در هيات مديره مصوب گردید كه تا به حال چهل كارگاه اجرايي شده است كه ٦٦٢٨ نفر در اين كارگاهها شركت داشتند.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران اظهار داشت: در سال گذشته دویست و هفتاد و چهار دوره ارتقا در رشته هاي ۷ گانه با شركت ٥٤٨٢ نفر و توسط ۷ مجري آموزشي برگزار گردید.آزمون مقررات ملي ساختمان  در ۳ نقطه استان برگزار گردید كه ٩٩٢٩ نفر در اين آزمون شركت داشتند.
علی نیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاهي، ادامه داد: در بخش بيمه درمان اعضا حدود ١،٥٥٠،٠٠٠،٠٠٠ ريال پرداخت شد. در مورد بيمه تكميلي درمان مبلغ ٩٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ريال اخذ گردید كه مبلغ  ١،٦٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ريال از طرف سازمان هزينه شد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خاطر نشان کرد: در موضوع حق بيمه مسئوليت مدني مبلغ ٩٨،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ريال پرداخت گردید و براساس آمار ارائه شده از طرف بيمه ايران حدود ١٥،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ريال خسارت پرداخت شد و تعهد ۱۰ سال هم برقرار است.
وی یاد آور شد: تسهيلات بانكي از طرف بانكهاي عامل به تعداد دو هزار نفر از متقاضيان پرداخت شد.
علی نیا با اشاره به افزايش تعرفه در استان، گفت: تنها استان در كشور هستيم كه با حمايت كميته چهار نفره و پيگيريهاي هيات مديره و هيات رئيسه سازمان افزايش تعرفه خدمات مهندسي، اجرايي شدن بازرس ايمني در پروژه هاي ساختماني، ارائه خدمات مهندسي در بافتهاي فرسوده و طراحي گاز را مصوب كرديم.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران با تاكيد بر لزوم حمايت اعضا از اهداف سازمان، افزود: از حدود سی و سه هزار عضو ، هشت هزار و پانصد نفر در سال گذشته حق عضويت خود را پرداخت كردند كه اين موضوع كاهش درآمد سازمان و محدوديت منابع را بهمراه خواهد داشت كه بشدت برنامه هاي سازمان و را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
وی به برنامه هاي سازمان در حوزه ترويج فرهنگ عمومي و تعامل با اصحاب رسانه اشاره كرد و افزود: طراحي و انتشار خبرنامه در صد و چهل هزار نسخه و در چهار شماره، توليد محتواي رسانه اي در بخشهاي وب سايت، خبرنامه و فصل نامه به تعداد هشتصد و نود محتوا، پاسخ به نهصد و پنجاه نظر و پيشنهاد رسيده به سازمان در قالب طرح واحدهاي پاسخگو، طراحي دویست و سی عنوان پوستر، بيلبورد و بروشورهاي آموزشي و ترويجي  و نيز انعقاد قرار داد با صدا و سيما و توليد برنامه هاي ترويجي در جهت آگاهی بخشی عمومی و ترغیب جامعه به استفاده از خدمات مهندسی وآشنایی به حقوق بهره برداران ومهندسان نسبت به همدیگر، بخشي از فعاليتهاي حوزه فرهنگي و اطلاع رساني بوده است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران، مطرح کرد: برگزاري مسابقات شطرنج سازمان نظام مهندسي كشور به ميزباني مازندران، برگزاري مسابقات فوتسال استاني و مسابقات تيراندازي از جمله اقدامات صورت پذیرفته در بخش ورزشي است.


علی نیا با عنوان اين كه كنترل و نظارت از مهم ترين فعاليتهاي سازمان است، گفت: بازديدهاي كنترل نظارت در مجموع بازديدهاي گروه كنترل نظارت دفاتر، بازديدهاي كارشناس كنترل نظارت دفاتر، بازديدهاي كميته كنترل نظارت نواحي استان، بازديد حضور مجريان، بازديدهاي آزمايشگاه حدود شانزده هزار و ۵۰۰ بوده است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران تصریح کرد: موضوع دو نقشه اي بودن پروژه هاي ساختماني، عدم وجود مصالح استاندارد، كمبود كارگران ماهر، عدم تمايل كارگران و استادكاران به استفاده از وسايل ايمني در محل كارگاه  و عدم امكان اجراي قوانين و مقررات توسط سازمان براي جلوگيري از تخلفات صورت گرفته و توقف كار پروژه هاي ساختماني، از چالشهاي پيش روي كنترل نظارت است.
در ادامه، توکلی _ ریاست شورای انتظامی و بهارفر _ نماینده هیأت بازرسان به ارائه گزارشات مربوطه پرداختند و سفیدگر _ خزانه دار سازمان به ارائه تراز و بودجه سال نود و شش پرداخت که با رای اکثریت حاضر در مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ شهریور ۹۷
935 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0