لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران

حضور جوانترها در انتخابات نظام مهندسی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: تفاوت انتخابات این دوره نظام مهندسی با گذشته سبب شده تا چهره های جدیدی برای ارتقاء در حوزه نظام مهندسی حضور یابند.

کد خبر: 970420015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ - ۳:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: تفاوت انتخابات این دوره نظام مهندسی با گذشته سبب شده تا چهره های جدیدی برای ارتقاء در حوزه نظام مهندسی حضور یابند.

حضور جوانترها در انتخابات نظام مهندسی

حضور جوانترها در انتخابات نظام مهندسی

حضور جوانترها در انتخابات نظام  مهندسی

نادر محمد زاده در جلسه خبری بمناسبت برگزاری هشتمین دوره ­ انتخابات نظام مهندسی افزود: این انتخابات بزرگ ترین انتخابات تشکلهای نظام مهندسی در کشور است که بیش از چهارصد هزار نفر در کشور و بیش از صد و ده هزار نفر در استان تهران در ان شرکت میکنند.
وی با عنوان این که انتخابات این دوره دو تغییر عمده نسبت به دوره قبل دارد، افزود: در این انتخابات اختیارات محلی به استان ها داده شده است و موضوعات متعدد بصورت دستوری از حوزه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: عدم اشتغال در دستگاه های نظارتی و اجرایی مرتبط با قانون که تصدی هم زمان ان با عضویت در هیئت مدیره موجبات تعارض منافع و اختلال در انجام وظایف میشود. داشتن پروانه پایه یک در رشته مورد تقاضا با گذراندن دو سال سابقه بعد از دریافت صلاحیت پایه یک از جمله تفاوتهای انتخابات این دوره نسبت به دوره قبل است.
محمد زاده تصریح کرد: انتخابات نظام مهندسی به علت دارا بودن بیش ترین سهم در تعداد اعضاء متفاوت است .


در ادامه خلخالی – سخنگوی هیئت اجرایی نظام مهندسی استان تهران عنوان داشت: قانون نظام مهندسی در سال پنجاه و سه تصویب شد و بمنظور تامین مشارکت هرچه سریع تر مهندسان در انتظام امور حرفه ای خود قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال هفتاد و چهار به تصویب مجلس رسید و بعد از آن نظام مهندسی ساختمان تاسیس و طبق قوانین و مقررات حاکم آغاز به فعالیت کرد.
خلخالی خاطر نشان ساخت: مدت اعتبار هیئت مدیره ۳ سال است و شرایط انتخاب شوندگان طبق ماده ده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده پنجاه و نه ایین نامه اجرایی ان تعیین می گردد.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی ترافیک  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۷
1140 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0