دروغ و خودپسندی در اوایل انقلاب جایی در بدنه مدیریتی کشور نداشت ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران

ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس هیات‌ عمومی

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران، در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی بر ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس تاکید کرد.

کد خبر: 970420016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ تیر ۹۷ - ۴:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران، در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی بر ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس تاکید کرد.

ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس هیات‌ عمومی

ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس هیات‌ عمومی

ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس هیات‌  عمومی

احمد خرم با عنوان مطلب فوق افزود: وقتی صورت ‌جلسات قطع‌ نامه‌ های اجلاس ‌های گذشته سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان را مورد بررسی قرار داده ‌ام به این نتیجه رسیده ‌ام که این قطع ‌نامه اساسا در راستای رسالت و وظایف هیات ‌های عمومی نبوده است.
خرم تصریح کرد: هم چنین در کم تر موردی شاهد اجرای بندهای این قطع‌ نامه‌ ها بوده‌ایم. ریشه این مسئله ناشی از آنست که اساسا سازمان ‌های نظام ‌مهندسی استان‌ ها و شورای مرکزی سازمان نظام ‌مهندسی کشور برنامه ‌ها و سیاست‌ ها و فعالیت‌ های اثربخش سازمان را یا درست گرداوری نکرده و یا اصلا گرداوری نکرده است که جهت بررسی به هیات ‌های عمومی ابلاغ کند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این که یکی از مسائلی که در هیات ‌های عمومی اجلاس نظام ‌مهندسی لازم است مورد بررسی قرار بگیرد آموزش عوامل ساختمانی است، ادامه داد: متاسفانه امروز آموزش ‌های مهارتی که برای روزآمد کردن دانش مهندسان و عوامل ساختمانی است محلی از اعراب ندارد. این در حالیست که با تعیین سیاست در هیات عمومی و مطالبه برنامه از سازمان نظام ‌مهندسی استان‌ ها و پیگیری دقیق این قضایا می ‌توانستیم دستاوردهای خیلی ارزنده‌ای در این زمینه داشته باشیم.
به گفته وی، آموزش و به روز شدن مهارت مهندسان از جمله مواردی است که باید در اولویت وظایف سازمان‌ های نظام ‌مهندسی قرار بگیرد.
وی هم چنین با راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی هیات عمومی اجلاس نظام ‌مهندسی را بعنوان وظایف اصلی برگزارکنندگان اجلاس دانست و گفت: مسئله دیگری که نباید از آن غفلت ورزید اینست که نیاز هیات عمومی به راه ‌اندازی یک دیبرخانه دائمی هیات عمومی است، تا از رهگذر این امر تنسیق امور مهندسی و اجرای قانون نظام‌ مهندسی عملیاتی گردد.
خرم یاد آور شد: با این رویکرد بنظر می‌ رسد که در روند برگزاری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان لازم است که راه‌ اندازی دبیرخانه دائمی هیات عمومی در دستور کار قرار بگیرد و ضمنا محورهای اصلی آن نیز بصورت مشخص تبیین گردد.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: بعنوان نمونه آموزش و به ‌روز رسانی دانش مهندسی و پرداختن به تنسیق و انتظام امور مهندسی و هم چنین اصلاح و اجرای قانون نظام ‌مهندسی ساختمان از جمله موارد مهمی است که می‌ تواند بعنوان محورهای فعالیت دبیرخانه دائمی هیات عمومی اجلاس نظام ‌مهندسی قرار بگیرد.

ضرورت راه ‌اندازی دبیرخانه دائمی اجلاس هیات‌ عمومی

خرم اظهار داشت: در حال حاضر عموما ۱ ماه پیش از برگزاری اجلاس دبیرخانه هیات عمومی اجلاس فعال می گردد و پس از پایان کار اجلاس نیز این دبیرخانه تعطیل خواهد شد که در چنین شرایطی بنظر می ‌رسد که این دبیرخانه نمی‌ تواند از کارآمدی لازم برخوردار باشد.
به گفته وی، در برهه حساس کنونی قانون نظام ‌مهندسی نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاحات باید طبق تصمیم ‌سازی‌هایی که توسط صنوف حرفه مهندسی و حرفه‌ مندان آن و هم چنین صاحبان و دست‌ اندرکاران صنعت ساختمان صورت می‌ گیرد اتخاذ گردد.
وی با عنوان این که در تهیه پیش ‌نویس اصلاح قانون نظام ‌مهندسی ساختمان، متاسفانه شاهد آن بودیم که تصمیم‌ سازی‌ها توسط دولت صورت گرفته و بخش خصوصی در این زمینه کم تر دیده شده است، خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است که از فرصت برگزاری بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی بمنظور تغییر رویه در این زمینه بهره بگیریم بطوریکه در تغییر قانون نظام‌ مهندسی نظرات سازمان‌ های نظام‌ مهندسی و تشکل ‌های ساختمانی مورد توجه قرار بگیرد.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۷
860 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0